Toon posts:

Computer kuren door geen geaardstopcontact???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onze computer heeft de laatste tijd nogal kuren (wil niet opstarten, of loopt de hele tijd vast en meer van dat soort ongein). Omdat ik zelf niet zo heel veel verstand heb van dat ding (wat doe ik hier eigenlijk :? )
hebben we er iemand bij gehaald. Zijn conclusie is: doordat de computer niet is aangesloten op een geaardstopcontact vertoond hij nogal kuren. Kan dit, of is dit nogal onzin? Please, help me :)

Verwijderd

Mijn PC is niet geaard en is het nog nooit geweest, hij heeft geen kuren...

Alleen sommige hardware 'laten stroom lekken', het zou er dus wel aan kunnen liggen

Verwijderd

Ik kan me voor stellen dat als zich op een kast zich een spanning opbouwt dat voor problemen kan zorgen.
Maar uit eigen ervaring (de PC waar ik achter zit is niet geaard) weet ik dat PC's meestal het gewoon 'goed' doen ongeaard.

Maar je kan het natuurlijk gewoon eens uitproberen. Steek je stekker in een geaard stopcontact en kijk of het werkt. (je kan ook je kast via een gelijder aan een verwarming vast maken.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:33
Ik heb em niet geaard, maar had ik liever wel gehad toen ik vanochtend de cooler zou aansluiten.

Ik server uit kastje halen, gemodde tulip case open, koeler aansluiten (na 4 weken was die ineens los :? )

Vervolgens hele boel weer aansluiten, stroom erop, kabelmodem weer ff ophangen... RATS, 220V op dat kastje :(

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Een aarding haalt de hoger harmonischen van de stroom. Die hogere harmonischen in de stroomvoorziening (netvervuiling) belasten de voeding extra, en kunnen zo onstabiliteit veroorzaken. Wat je kan doen is een stopcontact met aarding gebruiken, of een kleine UPS aanschaffen. Dat zou het probleem ook moeten oplossen.

Verwijderd

Een geaarde aansluiting is altijd beter, ik heb hier een paar pc's die niet eens opstarten als ze op een niet geaard stopcontact zitten.
Pagina: 1