Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robindj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:48
Goedenavond,

(kweet niet of dit het goede topic is, geef het dan even aan)

Ik heb op dit moment best veel problemen ondervonden omtrent het nummerbehoud. Hier mijn verhaal:
Op vrijdag 1 maart heb ik een Zwarte Nokia Lumia 920 besteld Bij coolblue (pdashop, smartphoneshop) in cominatie met een Tele 2 Smartmix 100 abonnement. Hier heb ik nummerbehoud aangevinkt (op de CB site). Ik kwam vanaf prepaid T-mobile.
Na wat problemen met de levering is uiteindelijk de telefoon + de tele 2 simkaart op dinsdag 5 maart bezorgd. Aanvraag door tele 2 geaccepteerd. Vervolgens Sim-kaart erin en telefoon aangedaan, geen bereik. Wat blijkt, kreeg een sms van tele 2 (op mijn oude telefoon) dat de nummerbehoud op 4 april om 9.00 uur ingaat. Dat houdt dus in dat ik een maand niets kan met mijn nieuwe toestel. Ik Coolblue hierover gesproken, zij zouden dit uitzoeken. Vrijdag (vandaag dus), werd ik gebeld met het volgende door Coolblue: Het nummerbehoud kan niet worden gewijzigd (naar een eerder tijdstip) in verband met technische redenen bij tele 2. Volgens Coolblue wordt het nummerbehoud bij jullie gedaan door een extern bureau en was verplaatsen naar een eerder tijdstip TECHNISCH niet mogelijk

Wat ik niet snap is het volgende: Als je op de tele 2 website de telefoon bestelt dan kun je de gewenste overstapdatum invullen. Bij Coolblue kon dit niet.

Dat betekent voor mij dus dat ik 1 maand niets kan met mijn nieuwe telefoon. Mijn oude telefoon heeft een gewone simkaart, waar de nokia 920 een MICRO-sim heeft. Chatten met de medewerkers (online) leverde ook niets op.

Ik ben erg teleurgesteld in tele2. Ik had niet verwacht dat het nummerbehoud van prepaid T-mobile naar abonnement Tele-2 zo onoverzichtelijk en onduidelijk was en dat dit 1 maand zou duren. Als dit dit had geweten had ik een andere provider gekozen, waar dit volgens Coolblue wel mogelijk had kunnen zijn (dat nummerbehoud sneller gaat).

Groeten,
Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat is je bedoeling met dit topic? Ik zie geen vraag, geen discussie, alleen je ervaring :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:25
Denk niet zozeer dat dit een probleem is van Tele2.
Nummerbehoud gaat tussen de 2 providers, en dat is een systeem/protocol dat ze moeten volgen.
Ze kunnen niet zomaar desgewenst een datum kiezen. Dat moet ook overeen komen met je oude/huidige provider die jouw nummer vrijgeeft.

Ze geven al aan dat het technisch niet mogelijk is.
Je kunt het wel makkelijk afschuiven op Tele2, maar zelf wat info inwinnen voordat je een koop doet is ook een optie toch?

Ikzelf ben ook overgestapt naar Tele2 met nummerbehoud.
Kreeg van hun ook een datum te horen vanaf wanneer het inging. Want ook dit moest worden kortgesloten met mijn oude provider.

Met vragen en praten kom je een heel eind.
Achteraf vragen ook, maar oplossen een stuk moeilijker.

(ik zie ook geen punt, maar vond dat het afschuiven wel heel makkelijk was)

[ Voor 6% gewijzigd door NeutraleTeun op 08-03-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robindj
Bedoeling: of mensen dit ook wel eens meegemaakt hebben, en ik wou aan jullie vragen of ik iets verkeerds heb gedaan of dat het zo hoort te zijn bij nummerbehoud ( da het 1 maand duurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robindj
NeutraleTeun schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 22:48:
Denk niet zozeer dat dit een probleem is van Tele2.
Nummerbehoud gaat tussen de 2 providers, en dat is een systeem/protocol dat ze moeten volgen.
Ze kunnen niet zomaar desgewenst een datum kiezen. Dat moet ook overeen komen met je oude/huidige provider die jouw nummer vrijgeeft.

Ze geven al aan dat het technisch niet mogelijk is.
Je kunt het wel makkelijk afschuiven op Tele2, maar zelf wat info inwinnen voordat je een koop doet is ook een optie toch?

Ikzelf ben ook overgestapt naar Tele2 met nummerbehoud.
Kreeg van hun ook een datum te horen vanaf wanneer het inging. Want ook dit moest worden kortgesloten met mijn oude provider.

Met vragen en praten kom je een heel eind.
Achteraf vragen ook, maar oplossen een stuk moeilijker.

(ik zie ook geen punt, maar vond dat het afschuiven wel heel makkelijk was)
Het is ook wel een beetje moeilijk om te zeggen wie er fout zit (als dat zo is) en waar het probleem was/is. Tja, ik weet verder nu ook niet wat ik er mee moet eerlijk gezegd. Alleen 1 maand wachten voordat je de telefoon kan gebruiken is gewoon waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robindj
Iemand een idee wat ik nu zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 16:50
Het lijkt er een beetje op alsof je contract nog niet verlengbaar was (pin me er niet op vast natuurlijk).
Sommige providers kunnen niet zomaar elke willekeurige dag opgezegd worden, dan zit er bijvoorbeeld een maand opzegtermijn op, of het kan pas aan het einde van de maand ivm de verrekening. Makkelijkste manier om daar achter te komen, even een belletje plegen met Tele2. ;)

En je kan ook gewoon je simkaart knippen (of laten knippen bij bijna elke telefoonzaak) zodat je je nieuwe toestel toch kan gebruiken.

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robindj
Ja, of gewoon een micro simkaart aanvragen die de oude vervangt. Dat moet ook kunnen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robindj
Zal wel even opzoeken hoe dat knippen precies moet. Alvast bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@robindj, zou je de edit-optie willen gebruiken als je op meer mensen wilt reageren? Dubbel- en tripleposten is niet de bedoeling :)

Verder heeft dit niet zoveel met het Shopping Forum te maken, vandaar dat ik het verplaats voor je naar Telecomproviders.

SF >> TP

[ Voor 36% gewijzigd door gambieter op 08-03-2013 23:12 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 16:50
Dat knippen gaat met een tang zoals deze http://www.simkaartknipper.nl/simkaart-knippers.html
(deze zijn wel een beetje duur, uit china heb je ze voor een stuk minder). Maar als je naar de locale GSM boer gaat doen ze het meestal wel gratis voor je. :)
Je kan ook zelf met een schaar aan de slag gaan, maar niet elke simkaart is te knippen, dus beter even langs de GSM boer rijden, en daar laten doen.

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robindj
gambieter schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 23:08:
[mbr]@robindj, zou je de edit-optie willen gebruiken als je op meer mensen wilt reageren? Dubbel- en tripleposten is niet de bedoeling :) [/]
Ja sorry, was niet ingelogd en tijdens het maken van de post kon ik de edit-knop niet terugvinden. Inmiddels gevonden!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:25
Valt me nu weer binnen.
Omdat ik dus contact en overleg had met Tele2 (en dus ook een periode moest wachten voor mijn eigen nummer) kreeg ik een prepaid kaartje van hun.
Zodat ik wel gewoon kon bellen en bereikbaar was, om die periode tot aan nummeroverdracht te kunnen overbruggen.
Dat is dus je enige oplossing.
Pagina: 1