Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanschaf laptop

Pagina: 1
Acties:

• odis
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-11 18:52
Hey,

Ik zit al een tijd te kijken naar een betere laptop ter vervanging van mijn Packard bell easynote.
Wat ik vooral ga doen is internetten, maar ik ga hem ook gebruiken voor het 3D tekenprogramma Solidworks. En natuurlijk voor game's zoals euro truck simulator 2, farming simulator 2013 en BF bc 2.

Paar eisen:
-Full HD scherm
-i7 processor
-Goede grafisch kaart
-liefst backlit toetsenbord met numeriek deel
-prijs ongeveer €850, maar minder mag natuurlijk ook

Ik heb mijn laptop eigenlijk altijd op schoot, ik heb nu een 15.6'' maar ik denk dat een 17.3'' te groot en te zwaar word om op schoot te hebben of valt dat wel mee?

Laptops die ik al gevonden had:

Asus N56VZ-S4215H

En de Dell Inspiron 17R SE
-i7 processor
- 8 GB werkgeheugen
- 1TB HDD

Alvast bedankt

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Je hebt ook de Y500, komt met i5, 650M, 8GB ram en 750gb hdd voor 799.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• odis
Die had ik ook al gezien, alleen vind ik de lenovo niet zo mooi. En wil ik liever een i7 processor.
Mijn keuze gaat toch uit naar de 2 laptops die ik al genoemd heb, dus de Dell of de Asus.
Aangezien ik de laptop altijd op schoot heb denk ik dat de Dell te groot/zwaar is, of valt dit mee?
Maar de Dell is wel aantrekkelijk met de kortingsbonnen etc.
Dus ik ben er nog niet helemaal over uit.

Verwijderd

Een 17" is imo net iets te log en zwaar om op schoot te gebruiken, als je er mobiel mee wilt werken al helemaal.

Zijn er overigens bepaalde redenen dat je een i7 wilt? Voor de meeste consumenten maakt het nauwelijks uit of je nu 2 of 4 cores hebt. Je kan beter een i5 nemen en het resterende budget steken in een SSD als een i7+SSD buiten het budget valt.

• odis
Dat een 17'' te groot/zwaar is had ik toch wel verwacht. Hij hoeft niet elke dag mee naar school, maar hij moet toch wel wat mobiel zijn.

Ik zou graag een i7 willen, omdat ik vaak meerdere programma's open heb staan en dat alles dan soepel blijft draaien. Ook rekening houdende met de toekomst dat ik dan ook de wat zwaardere programma's etc soepel kan draaien.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Intel Core i7 3720QM

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/je50jfKyMu8hcEetr3PKPMAz/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1Cu2kCaVQHCtLiEdo2ecTEoB/medium.png

Een aantal zeer grote word documenten geopent, anno1404, Catia V5 met een grote assembly.

Moraal: Je hebt meer aan een SSD dan aan een i7, de i7 is mooi als je veel zware programma's draait zoals 3D cad en virtualisatie. Voor het openstaan van meerdere programma's heb je geen i7 nodig, dan heb je meer aan veel ram en een SSD.

Een i5 is in veel gevallen sneller in games omdat de clocksnelheid van die proc hoger ligt. Trouwens die screenshots hierboven daarbij draaide mijn proc op maximaal 1Ghz per core..

Verwijderd

odis schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:00:
Ik zou graag een i7 willen, omdat ik vaak meerdere programma's open heb staan en dat alles dan soepel blijft draaien. Ook rekening houdende met de toekomst dat ik dan ook de wat zwaardere programma's etc soepel kan draaien.
Ik heb ook vaak tientallen programma's open staan, maar vooralsnog is het enige waarbij een i7 sneller is dan een i5 blender en het compileren van software.

Als je niet kan aangeven voor welke applicatie exact je 4 cores nodig hebt, dan is het waarschijnlijk slimmer om te investeren in een SSD. Per thread is een i5 nauwelijks trager.

• odis
Bedankt voor de informatie, ik zal eens verder gaan kijken en zoeken.
Pagina: 1