Probleem
Na het vervangen van het geheugen van mijn pc (4 GB -> 8 GB) blijft de monitor op zwart staan. BIOS (of in dit geval UEFI) piepjes zijn er niet, want er zit geen speakertje in de kast. Ik gebruik trouwens geen PCI-e videokaart, maar 'gewoon' de IGP in de processor.
Geprobeerd
Oude geheugen terugplaatsen -> geen beeld
Elk van de twee nieuwe geheugenbankjes los in beide slots geprobeerd -> geen beeld
Zonder geheugen booten -> geen beeld
Via VGA verbonden i.p.v. DVI -> geen beeld
Alle niet-noodzakelijke apparaten (intern en extern) losgekoppeld -> geen beeld
Monitor getest met een laptop -> werkt wel
Specs
Vraag
Hoe zou ik dit verder kunnen aanpakken? Een PC-speakertje kopen ligt voor de hand, maar waar vind je zoiets? Het lijkt haast wel of het moederbord spontaan overleden is, maar aangezien ik goed heb opgepast met statische electriciteit e.d. is die kans vrij klein, lijkt me. Heeft iemand tips?
Na het vervangen van het geheugen van mijn pc (4 GB -> 8 GB) blijft de monitor op zwart staan. BIOS (of in dit geval UEFI) piepjes zijn er niet, want er zit geen speakertje in de kast. Ik gebruik trouwens geen PCI-e videokaart, maar 'gewoon' de IGP in de processor.
Geprobeerd
Oude geheugen terugplaatsen -> geen beeld
Elk van de twee nieuwe geheugenbankjes los in beide slots geprobeerd -> geen beeld
Zonder geheugen booten -> geen beeld
Via VGA verbonden i.p.v. DVI -> geen beeld
Alle niet-noodzakelijke apparaten (intern en extern) losgekoppeld -> geen beeld
Monitor getest met een laptop -> werkt wel
Specs
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD A10-5800K Black Edition | € 108,95 | € 108,95 |
1 | ASRock FM2A75M-DGS | € 49,90 | € 49,90 |
1 | Western Digital Blue Blue WD10EZEX, 1TB | € 57,80 | € 57,80 |
1 | BitFenix Merc Beta | € 32,- | € 32,- |
1 | Iiyama ProLite X2377HDS-B1 Zwart | € 158,- | € 158,- |
1 | Logitech Z130 | € 17,18 | € 17,18 |
1 | Logitech MK520 Wireless Combo | € 33,89 | € 33,89 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9W Low Profile White | € 48,99 | € 48,99 |
1 | LG GH24NS90 Zwart | € 16,90 | € 16,90 |
1 | Corsair Builder CX430 Bronze | € 39,29 | € 39,29 |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 96,80 | € 96,80 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 659,70 |
Vraag
Hoe zou ik dit verder kunnen aanpakken? Een PC-speakertje kopen ligt voor de hand, maar waar vind je zoiets? Het lijkt haast wel of het moederbord spontaan overleden is, maar aangezien ik goed heb opgepast met statische electriciteit e.d. is die kans vrij klein, lijkt me. Heeft iemand tips?