Ik develop nu al een tijdje in PHP, en de laatste tijd ook behoorlijk wat in javascript/nodejs. Ik wil de stap gaan maken naar iOS development, maar ik heb begrepen dat de syntax en de manier van coden voor iOS behoorlijk verschilt met coden in bijvoorbeeld javascript en PHP. Zouden jullie mij advies kunnen geven over hoe ik het beste kan beginnen met iOS development? Ik weet dat Stanford een (naar het schijnt) goede course aanbiedt op iTunes U, maar ik heb ook begrepen dat die een vrij hoge leercurve heeft en lastig is als je weinig ervaring hebt met objective C. Verder zag ik deze course op codeschool, iemand ervaring mee?
Voor de Stanford iOS course (CS193P) hoef je niet zozeer Objective C ervaring te hebben, maar je moet wel behoorlijk goed op de hoogte zijn van Object Oriëntatie en de concepten die daar bij horen.
Mocht je daar een achterstand hebben, dan kun je de voorbereidende courses van Stanford volgen:
Als je de concepten goed snapt, dan is de ietwat afwijkende syntax van Objective C geen groot probleem.
Mocht je daar een achterstand hebben, dan kun je de voorbereidende courses van Stanford volgen:
- Programming Methodology (CS106A) - hierin wordt met Java gewerkt
- Programming Abstractions (CS106B) - hierin wordt met C++ gewerkt
Als je de concepten goed snapt, dan is de ietwat afwijkende syntax van Objective C geen groot probleem.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Ik heb het idee dat ik behoorlijk wat snap van oop, omdat ik dit in (php) en javascript ook gewoon gebruik. Ik ga gewoon beginnen aan de Stanford iOS course, en dan zien we wel hoe ver ik kom
http://www.raywenderlich.com/store/ios-apprentice
Is (vind ik persoonlijk) een erg goede tutorial. Behandelt de belangrijkste basisdingen wel denk ik.
Voordeel van deze tutorial is dat deze echt voor beginners is, maar dat delen wel makkelijk over te slaan zijn als je een concept wel al begrijpt. Ik heb de tutorial gewoon gekocht en ik vind het dubbel en dwars die 54 dollar waard.
Is (vind ik persoonlijk) een erg goede tutorial. Behandelt de belangrijkste basisdingen wel denk ik.
Voordeel van deze tutorial is dat deze echt voor beginners is, maar dat delen wel makkelijk over te slaan zijn als je een concept wel al begrijpt. Ik heb de tutorial gewoon gekocht en ik vind het dubbel en dwars die 54 dollar waard.