Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Witte achtergrond in frame onderdrukken bij laden.

Pagina: 1
Acties:

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-11 21:25
Stel, je hebt een website met twee frames. Rechts en links. Achtergrond van pagina's is via CSS op zwart ingesteld.In de rechterframe kun je een link aanklikken. Vervolgens wordt het geladen in de linkerframe. Wanneer je klikt, laadt het even. Je ziet dan snel een witte flikkering van de browserstandaard kleur. :(.

Wanneer de pagina geladen wordt, verschijnt de zwarte achtergrond weer.Ik vind dat witte flikkering dus storend. Bestaat er een slimme mogelijkheid om dat te kunnen onderdrukken? :)

Ik zat te denken dat de site de browser vertelt welke kleur achtergrond de browser moet aanhouden als het geen connectie heeft, maar dat lijkt mij vergaand.

Iemand hier ervaring mee?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Niet met de jaren geleden achterhaalde techniek van frames werken wanneer je dat kan voorkomen. Anders dan dat: nee.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Hatsieflatsie
Wel, door welke toepassingen zijn de frames achterhaald?

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Hatsieflatsie schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 21:06:
Wel, door welke toepassingen zijn de frames achterhaald?
Server side includes van statische stukken pagina, server-side frameworks om dynamisch hele pagina's mee samen te stellen, client-side partial requests (AJAX), etc.

Als je deze vraag serieus stelt, dan is het voordat je ook maar een regel code gaat schrijven tijd voor een heel serieuze opfriscursus. (En nee; niet bij het hopeloos achterhaalde W3Schools...)

[ Voor 34% gewijzigd door R4gnax op 08-03-2013 21:18 ]

• Hatsieflatsie
Okay... waar of met wat kan ik het beste gaan beginnen?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat hangt af van het doel waarvoor je die frame wil gebruiken. Voor sommige dingen is het nog wel een valide keuze maar voor veruit de meeste sites is het alleen maar slecht, om te beginnen omdat je een request moet doen voor de framespagina en eentje voor elk los frame, nog los van wat er aan resources op die frames gebruikt wordt.

Als je daar vanaf wil zou je je kunnen verdiepen in een serverside techniek als PHP of ASP.NET. De clientside partial requests die R4gnax noemt zijn ook wel leuk maar daar zitten dan wel ook weer die extra requests aan vast, zij het met stukken minder overhead.

• Hatsieflatsie
PHP u say? Ik heb even gekeken naar toepassingen van PHP met frames. Alhoewel de code vanuit HTML hetzelfde is:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
<html>
   <head>
  </head>
      <frameset cols="30%,*">
      <frame src="menu.php">
      </frameset>
</html>
Er wordt dan met php-pagina's i.p.v. HTML gewerkt. Ik heb even PHP-pagina's gedraaid in frameset, en krijg nog altijd witte flikkeringen wanneer-ie laadt.

Iedereen zegt dat HTML frames een crime zijn. Maar vertellen niet wat het alternatief dan is. Ik wil slechts een statische gedeelte van de website, terwijl de andere gedeelte kan laden zonder dat de browser-wit bij komt kijken.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je moet PHP ook niet gebruiken om frames te draaien... PHP poept (als je er websites mee maakt) gewoon HTML uit en als je daar frames in gebruikt heb je geen enkel verschil met je huidige situatie. 8)7

Het hele idee is dat je je frame serverside vervangt door een stuk code dat afhankelijk van welke pagina je wil bekijken de inhoud toont die je nu in je frame zou hebben staan.

• Hatsieflatsie
Dat dacht ik juist ook. Maar er stond toch echt PHP in je post, en ik kon geen andere info vinden wat PHP en frames betreft. Ik wil graag weten welke concrete alternatieven voor frames bestaan.

Enfin, geef mij een concrete aansporing (een toepassing of trefwoord, whatever) zodat ik daarin verder kan spitten naar relevante code. :)

[ Voor 47% gewijzigd door Hatsieflatsie op 09-03-2013 01:34 ]

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Een toepassing dan:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">
<html>
    <head>
        <meta http-equiv="Content-type" content="text/html;charset=UTF-8">
        <title>frames</title>
    </head>
    <frameset cols="80%, 20%">
        <frame src="content.html">
        <frame src="menu.html">
        <noframes>
            wtf
        </noframes>
    </frameset>
</html>

versus
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<!DOCTYPE html>
<html>
    <head>
        <meta charset="utf-8">
        <title>geen frames</title>
    </head>
    <div style="float:left;width:80%">
        <?php include('content.php'); ?>
    </div>
    <nav>
        <?php include('menu.php'); ?>
    </nav>
</html>

[ Voor 14% gewijzigd door 8088 op 09-03-2013 02:13 . Reden: character encoding! ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:08
R4gnax schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 21:17:
[...]

Server side includes van statische stukken pagina, server-side frameworks om dynamisch hele pagina's mee samen te stellen, client-side partial requests (AJAX), etc.
'vroeger' (jeezsh nu voel ik me oud |:( ) gebruikte men ook nog wel eens frames om er voor te zorgen dat menu's zichtbaar bleven hoewel je wel gewoon door een pagina scrollde. Daar is ook een oplossing voor: CSS.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Hatsieflatsie
8088 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 01:54:
Een toepassing dan:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">
<html>
    <head>
        <title>frames</title>
    </head>
    <frameset cols="80%, 20%">
        <frame src="content.html">
        <frame src="menu.html">
        <noframes>
            wtf
        </noframes>
    </frameset>
</html>

versus
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<!DOCTYPE html>
<html>
    <head>
        <title>geen frames</title>
    </head>
    <div style="float:left;width:80%">
        <?php include('content.php'); ?>
    </div>
    <nav>
        <?php include('menu.php'); ?>
    </nav>
</html>
Bedankt voor je bijdrage. d:)b

Echter, ik kan niet uit je code lezen hoe dit ervoor zorgt dat het witte ´onderdrukt´ wordt? Kun je dit toelichten?

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

In het tweede geval kies je ervoor om óf het gehele venster te verversen (complete pagina laden en dus wordt alles even wit), óf om met Javascript (al dan niet m.b.v. het eerder genoemde AJAX) een gedeelte van de pagina te vervangen/tonen/verbergen (waarbij je zelf invloed hebt op de overgang).

Dat witte onderdrukken lijkt me trouwens niet een bijster belangrijk uitgangspunt. De complete ervaring voor de bezoeker en onderhoudsgemak zijn veel belangrijker.

[ Voor 18% gewijzigd door 8088 op 09-03-2013 02:25 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-11 14:22
Zet een background color op het frame zelf (met CSS).

• Mermer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 23:41
De eerste hit in google met CSS frames: http://home.hccnet.nl/s.f.boukes/html-2/html-233.htm
Wellicht wat je wil bereiken.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:05
JJerome schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 02:31:
Zet een background color op het frame zelf (met CSS).
Dat werkt niet hè... Dat heeft de TS natuurlijk allang gedaan!
Mermer schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 02:37:
De eerste hit in google met CSS frames: http://home.hccnet.nl/s.f.boukes/html-2/html-233.htm
Wellicht wat je wil bereiken.
Hetzelfde antwoord, dat heeft geen nut. Dat heeft de TS al gedaan en wil eigenlijk geen frames gebruiken maar eerder een half-page refresh, als ik het zo kan noemen.

TS, wat je wilt is namelijk de pagina laden met HTML of PHP. Dat maakt verder niet zoveel uit. Daarna wil je eventueel de inhoud verversen met JavaScript. Dat kan bijvoorbeeld met innerHTML of een bibliotheek zoals jQuery.

Hoe je dat doet en hoe je het inhoud wilt geven is natuurlijk aan jou om verder uit te zoeken. Aangezien ik ervan uit ga dat je Engels kunt is dit een hele mooie tutorial om mee te beginnen. Inclusief eventuele animatie :).

• Hatsieflatsie
Alex3305, je bent voor deze nacht m'n held. *O*.

Edit: de animatie in de tutorial ga ik iig eruit slopen. Bewegende dingen blief ik immers niet. Hoe ik het statisch gedaan krijg, wordt nog even puzzelen. En PM mij je adresgegevens maar, dan kom ik je een stevige zoen geven. :>.

[ Voor 45% gewijzigd door Hatsieflatsie op 09-03-2013 03:30 ]

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Als je die tutorial volgt, kies dan wel gelijk voor een fatsoenlijke doctype. En vergeet ook de jQuery docs niet, waarmee je nettere code (inclusief callbacks en foutafhandeling) kunt schrijven.
Het werkt...maar niet in alle browsers.
TS, wat je wilt is namelijk de pagina laden met HTML of PHP. Dat maakt verder niet zoveel uit.
Het maakt uit als ervoor frames gekozen was om onderhoud te vereenvoudigen en/of je content beter vindbaar wilt maken.

[ Voor 3% gewijzigd door 8088 op 09-03-2013 04:16 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

8088 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 04:11:
Het werkt...maar niet in alle browsers.
En dus werkt het niet.
Het maakt uit als ervoor frames gekozen was om onderhoud te vereenvoudigen en/of je content beter vindbaar wilt maken.
Dat doe je met een serverside taal ook?

• Hatsieflatsie
Goed, de tutorial is helaas voor mij onbruikbaar. Het menu is statisch in de tutorial. De menu is bij mij ingesloten in de dynamische pagina. Ik zal weergeven wat ik bedoel.

Afbeeldingslocatie: http://img560.imageshack.us/img560/5159/19975647.png
De eerste voorbeeld is de hoofdpagina van de website. Bovenframe is logo van m'n website. Onderframe bevat de knoppen. Wanneer je op een knop drukt, gaat de onderframe naar de volgende pagina. En in dat onderframe flikkert de boel wit.

Van de tutorial heb ik geprobeerd de code aan te passen en animatie eruit te halen, maar hij blijft terug grijpen naar de menu's.

Dit is een mooi voorbeeld van wat ik voor ogen heb. Ik 10$ erop gewaagd, en de code gekocht.
Helaas blijken de pagina's flash driven te zijn, en is de code niet zover te wijzigen dat je andere HTML-pagina's binnen een framework kunt laden. Je kunt alleen maar flash mee laden.

Zijn er nog andere voorbeelden van dergelijke code? Ik vond wel deze mooie tutorial.

Maar helaas zitten er dan pagina's tussen, als je naar een ander pagina wilt. Dus ik ben op zoek naar andere voorbeelden of tips.

[ Voor 38% gewijzigd door Hatsieflatsie op 09-03-2013 17:22 ]

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Het hangt dus van de browser af. De reden dat ik het noemde is dat JJerome het misschien alleen in (bijvoorbeeld) Firefox even gestest had (waarin het werkt) en niet in (bijvoorbeeld) IE (waar het na een hack wel werkend te krijgen is) of Chrome (waarin het volgens mij ook niet werkt). En de W3C specs zijn er onduidelijk over. Dan is een opmerking als 'dat werkt niet he' en de jouwe tamelijk pedant (en incorrect). Dat het (en frames überhaupt) geen afdoende oplossing is is iedereen het waarschijnlijk wel mee eens.
Dat doe je met een serverside taal ook?
Ik geloof niet dat ik je vraag begrijp. Wat ik bedoel is dat als de keuze voor frames gebaseerd was op eenvoudig onderhoud (bijvoorbeeld het menu-frame een keer schrijven en op iedere pagina hergebruiken), je die functionaliteit gemakkelijk(er) met een serverside taal kunt behouden.
Hatsieflatsie schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 16:40:
Zijn er nog andere voorbeelden van dergelijke code?
Is het niet zinniger om eerst de basis je eigen te maken (aan de hand van een boek of course)? Dan heb je veel meer aan die voorbeelden, en hoef je niet te copy/pasten en hopen dat het werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door 8088 op 10-03-2013 02:28 ]

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:44

JK

Even heel simpel: waarom niet gewoon je HTML pagina's .php noemen en wat PHP includes gebruiken? Bijv. voor je logo en menuknoppen. Het is dan wel niet echt PHP, maar op die manier is het onderhoud minimaal aan je menu en logo en zit je niet met frames te werken. Frames zijn echt achterhaald en op Google kunnen je bezoekers dus ook op één van de framepagina's uitkomen. Dat wil je niet.
Wil je dan je logo of het menu aanpassen, dan hoeft dit maar in één bestand.

Om hoeveel pagina's gaat het en is de content een beetje statisch?

• Hatsieflatsie
JK schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 21:44:
Even heel simpel: waarom niet gewoon je HTML pagina's .php noemen en wat PHP includes gebruiken? Bijv. voor je logo en menuknoppen. Het is dan wel niet echt PHP, maar op die manier is het onderhoud minimaal aan je menu en logo en zit je niet met frames te werken.
.
Interessante benadering. Nu is het helaas zo dat ik gebruik maak van scripts die vooraf geladen moeten worden, die niet zullen werken in een include-omgeving binnen PHP.
Om hoeveel pagina's gaat het en is de content een beetje statisch?
Het gaat om 8 pagina's.

Er zijn 2 frames. De 8 pagina's (absoluut statisch) worden in een frame weergegeven.

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

En een accurate beschrijving van deze post.
Nu is het helaas zo dat ik gebruik maak van scripts die vooraf geladen moeten worden, die niet zullen werken in een include-omgeving binnen PHP.
Waarom niet?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hatsieflatsie schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 23:01:
[...]
.
Interessante benadering. Nu is het helaas zo dat ik gebruik maak van scripts die vooraf geladen moeten worden, die niet zullen werken in een include-omgeving binnen PHP.
Stop eens met dingen roepen voor je begrijpt waar je het over hebt en lees eerst eens wat meer over wat er nou eigenlijk bedoeld wordt. Wat je in PHP doet heeft nul komma nul te maken met wat er uiteindelijk in je browser gebeurt aan scripting.

[ Voor 19% gewijzigd door NMe op 13-03-2013 00:10 ]

Pagina: 1