[Win XP & Office '07] Grafische fout

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Struik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-08-2022
Beste mede-tweakers,

Enige tijd geleden heb ik de computer van mijn grootvader geformatteerd en opnieuw XP geïnstalleerd. Een overstap naar win 7 of 8 was geen optie omdat er dan te veel veranderd voor mijn grootvader, die na jaren XP daarmee soms nog dingen lastig voor elkaar weet te krijgen. Gelukkig wist ik nog ergens een XP upgrade van Home naar Prof te kopen (jaja nieuw nog zelfs!) waarmee ik een schone herinstallatie kon doen.

Enkele weken later waren de snelkoppelingen van het bureaublad niet meer doorzichtig zoals na de installatie, maar met eerst een blauw en nu een grijs kadertje er omheen:

Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/75/image001ki.png

Zoals ik hierboven al aangaf weet mijn grootvader niet meer welke instellingen hij heeft veranderd waardoor dit gebeurd is. Ik heb ook meerdere malen diverse instellingen gewijzigd en enkele walktrough's via Google doorlopen, maar niks mocht baten om de oude transparante snelkopperlingen tertug te krijgen.
Niet veel later zag ik dat er ook andere elementen waren veranderd met een grafisch verband. Bijvoorbeeld de startpagina van Google.nl en de Microsoft update pagina:

Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/3450/image003nw.png

Maar ook Office 2007 ziet er grafisch er beroerd uit.

Afbeeldingslocatie: http://img600.imageshack.us/img600/6034/image002jd.png

Ik vermoed dat deze grafische failures verband met elkaar houden, maar kom er niet achter waar de fout zit of met welke instelling ik dit weer rechtgezet krijg.
Hopelijk heeft één van jullie een oplossing voor dit probleem. Als ik iets moet toelichten of verduidelijken hoor ik dat uiteraard graag.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ik zou toch eerder in Windows zoeken dan in office 2007; CSA-->WOS
T.Struik schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:58:
Ik heb ook meerdere malen diverse instellingen gewijzigd en enkele walktrough's via Google doorlopen, maar niks mocht baten om de oude transparante snelkopperlingen tertug te krijgen.
[...] Als ik iets moet toelichten of verduidelijken hoor ik dat uiteraard graag.
Wat heb je verandert? Hoeven wij tenminste niet de meest voor hand liggende opties te roepen zoals 'kijk eens onder deze computer-eigenschappen-geavanceerd-performance opties.

@ hieronder: dat dus. ;)

[ Voor 82% gewijzigd door Lustucru op 08-03-2013 17:28 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat het te maken heeft met de prestaties van de machine. Via de systeemeigenschappen kan je bij "Geavanceerd" de optie "Prestaties" aanklikken. Dan onder het tab "Visuele effecten" zal vallende schaduw voor namen van pictorgramma op bureaublad gebruiken' aanstaan.

Dus ik zou kijken wat er bij Visuele effecten allemaal aan- en uitstaan, aangezien het niet alleen met de picto's te maken heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 08-03-2013 17:26 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Struik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-08-2022
Outerspace schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 17:26:
Ik denk dat het te maken heeft met de prestaties van de machine. Via de systeemeigenschappen kan je bij "Geavanceerd" de optie "Prestaties" aanklikken. Dan onder het tab "Visuele effecten" zal vallende schaduw voor namen van pictorgramma op bureaublad gebruiken' aanstaan.

Dus ik zou kijken wat er bij Visuele effecten allemaal aan- en uitstaan, aangezien het niet alleen met de picto's te maken heeft.
Tnx voor je reply. Via diverse walktrough's omtrent dit probleem heb ik die opties al meerdere keren doorlopen en gewijzigd, maar dat leidde niet tot een verbetering. Ik zal ze nogmaals eens bekijken. Echter gaat dit dan alleen over die snelkoppelingen toch? Dit veranderd niks aan b.v. die problemen van Office?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

De visuele prestaties hebben vziw invloed op de gehele installatie. Ik herken die grafische issues toen ik een machine remote heb overgenomen. Het kan dus ook met een driverissue.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Het kan zijn, dat hij op 16 bits staat. Ik denk toch dat je een driver update moet doen! Geeft Windows geen foutmelding aan over video?

Johann Sebastian Bach

Pagina: 1