met batchbestand een txt filteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demondroid
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Geachte mede Tweakers,

Graag zou ik gebruik willen maken van jullie bijna eindeloze kennis!

Via een automatisch proces word er een .txt bestand gegeneerd met daarin AD group rechten per gebruiker. In dit bestand staan pak weg 40 gebruikers, met daarbij horende groep rechten. (Meerdere bestanden)

Nu zou ik graag middels een batchbestand dit gehele bestand willen doorzoeken op bepaalde AD groep rechten. als voorbeeld GAP-Outlook_Archiving en GAP-Lotusnotes. De uitkomst van deze zoekopdracht zou ik het liefst willen exporteren naar een nieuw *.txt bestand.

Graag aanwijzingen, tips, hulp hoe ik dit proces op een eenvoudige wijze kan bewerkstelligen.

Hieronder een klein stukje uit het grote AD groep bestand.
----
Info, Copy source account [Femke.Faessen] to destination account [Femke.Wackers]
Info, ADProperty=memberOf
Info, Groupname=[CN=GAP-Outlook_Archiving,OU=Applicatie Groepen,OU=Groepen,OU=Organisatie,DC=d1,DC=zg]
Info, Groupname=[CN=GAP-Lotusnotes weg,OU=Applicatie Groepen,OU=Groepen,OU=Organisatie,DC=d1,DC=zg]
Info, Groupname=[CN=ZGNL-GG-ODW Planners,OU=Migratie Data,DC=d1,DC=zg]
---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Is niet zo bijster ingewikkeld, ware het niet dat de makkelijkste manier alleen de hele regel laat zien waarop een zoekterm aangetroffen werd, maar dan ook niet meer dan dat.

Voorbeeld:

code:
1
2
3
regel 1 bevat test
regel 2 bevat niet
regel 3 bevat test

find "test" < input.txt > output.txt

levert op:

code:
1
2
regel 1 bevat test
regel 3 bevat test

edit:

Als je niet > gebruikt maar >> wordt het resultaat aan het opgegeven bestand tóegevoegd. Met > wordt het opgegeven bestand aangemaakt of overschreven.

Zie ook: http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb490905.aspx

Aanpassen van de opties die 'find' heeft kan uiteraard ook: http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb490906.aspx

[ Voor 23% gewijzigd door Carpento op 08-03-2013 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik gebruik zelf altijd findstr, deze heeft wat meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Nu online
Blijft overigens wel over, wat zou je bij je opgegeven voorbeeld exact als resultaat in dat txt-bestand willen terugzien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demondroid
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Mijn doel is om een overzicht te genereren van gebruikers met bepaalde AD rechten.

Dus niet het totaal overzicht wat ik nu heb, maar alleen die gebruikers die rechten hebben op bepaalde groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
findstr "GAP-Outlook_Archiving GAP-Lotusnotes" <input file> > output.txt

zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Nu online
Dan vind je alleen de 'hit' en niet de bijbehorende username, als ik het goed heb. Waarschijnlijk moet je dan toch met loops ofzo gaan werken om dit voor elkaar te krijgen. Zou makkelijker zijn als je één bestand per gebruiker had volgens mij :)

[ Voor 27% gewijzigd door Carpento op 08-03-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Hij geeft de hele regel weer, dus ook de gebruiker als hij erbij staat.
Ah ik zie nu je AD groep voorbeeld stukje.

Je kan toch alle members bij een AD group uitlezen en opslaan in een text bestand.

zoiets: http://ctxadmtools.musume...ers/ADGroupMembers11.html

[ Voor 65% gewijzigd door Viper® op 08-03-2013 15:29 ]

Pagina: 1