Games niet te retourneren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66374

Topicstarter
Hoi Gamers,

Ik blijf me laatste tijd verbazen over het feit dat je spel na aankoop niet meer mag terug brengen als het tegenvalt.

Voordat iedereen begint met zijn of haar mening te geven wil ik eerst wat voorbeelden geven.

Stel je koopt een auto, maar die blijft in gebreken kun je deze gewoon terugbrengen.
Zelfde geld met een tv en andere physieke dingen. Dit noemt men garantie.
Deze garantie krijg je niet op DRM spellen.
Voorbeeld. je vind na aankoop het spel toch erg tegenvallen, ondank je eerst dit spel fantasisch vond.
En de ontwikkellaars allerlei dingen beloven en bij het uitkomen het niet kunnen nakomen.

Op dat moment zou je mijn inziens op grond van niet nagekomen beloftes de game moeten inleveren en je geld terug kunnen vorderen.

Dit zou volgens mij de games kwalitatief beter maken ook ervoor zorgen dat er geen valse verwachtingen worden geschept.

Ben benieuwd of jullie hier eventueel aanvullingen hebben (voor of tegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Zolang de meerderheid van de klanten dit blijft pikken zie ik geen verandering. Ze blijven gewoon winst maken.

/me koopt nooit games en zo weinig mogelijk DRM-affected spul in het algemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Te fraudegevoelig en daarnaast persoonlijk. Wat ik een goede game vind hoef jij niet persee ook goed te vinden. Een auto is slecht of is het niet, meetbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:34
Wat zijn objectieve criteria dat een spel tegenvalt? Je kan niet zeggen de gameplay in hoofdstuk 1 valt tegen ten opzichte van spel X. Daarnaast is het allemaal relatief, wat is slechte gameplay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-06 19:27
Haal je retourrecht en garantie niet volledig door elkaar? Koop jij maar eens een nieuwe auto, rijd daar eens een paar honderd kilometer mee en ga terug naar de verkoper dat deze je niet bevalt en hem weer wil inleveren tegen teruggave van gekochte prijs. Als er iets niet werkt, fixen ze het, maar je geld krijg nooit en te nimmer terug tenzij anders in de koopovereenkomst is opgenomen (wat nergens het geval zal zijn, als verkoper ben je niet gek).

Met games is het niet veel anders, een single player speel je met een paar uur uit en dan lever je hem weer in en krijg je je geld terug. Zo steekt de wereld niet in elkaar. Is het medium kapot buiten jouw schuld, krijg je een nieuw DVDtje, dat valt onder garantie. Iets niet leuk vinden is geen garantie kwestie.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:23

EnnaN

Toys in the attic

Ik neem aan dat als er op de doos staat "geschikt voor mac" maar je kunt hem alleen op een PC spelen, je terug kan -> equivalent met fabrieksfout van je auto.

Maar als je zegt "level 1 is echt saai", dan is het meer alsof je zegt dat de kleur van je auto toch niet zoveel vrienden oplevert dan je had gedacht.

Ditto een boek: als er een pagina mist mag je hem tuurlijk terugbrengen, maar als ie gewoon niet leuk is, heb je pech?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
Zaken als glitches, bugs e.d. zijn in mate wel meetbaar. Vind dit lastig te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:00
Het heeft een beetje te maken met het type product. Spellen zijn erg ervaringsgebaseerd; als je ze hebt uitgespeeld heeft het, bij de meeste games in elk geval, weinig meer te bieden. Een auto, of een tv, zijn heel erg anders; je koopt de producten om er gebruik van te blijven maken.

Als ze bij spellen je een week de kans geven om het weer om te ruilen/terugbrengen voor geld, dan zullen veel mensen het uitspelen, en dan weer terugbrengen. Zou een erg slechte stap voor games zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Anoniem: 66374 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:40:
Dit zou volgens mij de games kwalitatief beter maken ook ervoor zorgen dat er geen valse verwachtingen worden geschept.
Die motivatie heeft de fabrikant al, in de vorm van vervolgaankopen die wel of niet kunnen plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:46
Bijna alle pc spellen moet je online activeren, een geretourneerd spel is dus compleet waardeloos.

Als je een refund wil kan dat nog wel, maar moet je bij steam, origin, whatever aankloppen, als je het niet te vaak doet en kort na aankoop schijnt dat te kunnen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 468960

Van (bijna) elk spel is wel een demo te downloaden. Speel die en als die bevalt koop je het spel. Als je hem bagger vindt koop je het niet. Of zoek filmpjes op het internet op waarin de gameplay goed uitgelegd wordt (TotalBiscuit met de 'WTF is...-serie op Youtube doet dit met veel games). Je kunt haast nooit een product uittesten en vervolgens terugbrengen als het je niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:49
Anoniem: 468960 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:05:
Van (bijna) elk spel is wel een demo te downloaden.
volgensmij kom jij net uit een tijdmachine gestapt na jou bezoek aan het jaar 2000. Er worden nog zelde demo's echt gemaakt en als je een spel wil uitproberen kun je beter het hele spel van internet plukken om hem uit te proberen en dan kopen als het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Dit heeft niet echt iets te maken met RPG dus bij deze dan ook verplaatst naar HSA.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hoi Gamers,

Ik blijf me laatste tijd verbazen over het feit dat je spel na aankoop niet meer mag terug brengen als het tegenvalt.

Voordat iedereen begint met zijn of haar mening te geven wil ik eerst wat voorbeelden geven.

Stel je koopt een auto, maar die blijft in gebreken kun je deze gewoon terugbrengen.
Deze garantie krijg je niet op DRM spellen.
Voorbeeld. je vind na aankoop het spel toch erg tegenvallen, ondank je eerst dit spel fantasisch vond.
En de ontwikkellaars allerlei dingen beloven en bij het uitkomen het niet kunnen nakomen.

Op dat moment zou je mijn inziens op grond van niet nagekomen beloftes de game moeten inleveren en je geld terug kunnen vorderen.

Ben benieuwd of jullie hier eventueel aanvullingen hebben (voor of tegen).
Kun je DVD's, boeken of CD/s terugbrengen omdat je de media toch niet zo leuk vond? Dacht het niet. Anders speelt iedereen het eerst even uit, en breng je het daarna terug naar de winkel.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
Ok, stel je ziet Big Rigs: Over the Road Racing in de winkel liggen. Je leest de omschrijving op het hoesje en je bekijkt de verpakking en denkt: Dat is nog eens een awesome spel!

Dan start je het spel op en blijkt het complete crap te zijn en voldoet het niet eens aan de omschrijving; verre fan.

Heb je dan het recht om deze terug te brengen omdat deze je niet bevalt?

Het hoesje:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PA9xBX6.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SnCul4i.jpg

De game:

[ Voor 30% gewijzigd door Gamebuster op 08-03-2013 14:44 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Jeroenneman schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:39:
[...]
Kun je DVD's, boeken of CD/s terugbrengen omdat je de media toch niet zo leuk vond? Dacht het niet. Anders speelt iedereen het eerst even uit, en breng je het daarna terug naar de winkel.
Als je binnen een dag uitspeelt waarna het spel niet meer leuk is, is er serieus iets mis met het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 468960

ArgantosNL schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:36:
[...]

volgensmij kom jij net uit een tijdmachine gestapt na jou bezoek aan het jaar 2000. Er worden nog zelde demo's echt gemaakt en als je een spel wil uitproberen kun je beter het hele spel van internet plukken om hem uit te proberen en dan kopen als het bevalt.
Tegenwoordig heten ze beta's op de PC maar het idee is hetzelfde, op de 360 kun je van een enorme hoeveelheid games gewoon nog een demo downloaden hoor. En ik was niet van plan om mensen aan te sporen tot illegaal downloaden zoals jij doet.

Overigens is het illegaal downloaden alleen mogelijk voor mensen met een PC, dus voor mensen met een console (redelijk grote groep) is je suggestie niet nuttig.
Als je binnen een dag uitspeelt waarna het spel niet meer leuk is, is er serieus iets mis met het spel.
Er zijn genoeg SP spellen die op een vrije dag uit te spelen zijn. Als ik om 9 uur in de winkel sta en een dag speel, krijg ik God of War wel uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
Gamebuster schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:56:
[...]

Er zijn genoeg spellen die ik binnen 4-5 uur heb uitgespeeld en die het geld dubbel en dwars waard waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Maar dan breng je 'm daarna toch niet terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
Gamebuster schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 17:22:
Maar dan breng je 'm daarna toch niet terug?
Ik persoonlijk niet, maar ik ken mensen die het wel zouden doen. Ook kun je best in een weekendje een spel uitspelen van 20 uur. Je wilt dat soort grappen vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Precies. Onderstreept dus het fiet dat het erg subjectief is.

Denk sowieso dat dit topic niet echt iets constructiefs kan brengen als er meteen met termen als garantie, defect en tegenvallen wordt gegooid. Vooral als hier één ding mee bedoelt lijkt te worden.

Ook wordt er veel coulance gegeven door winkel waar dit niet verplicht is.

Als je een tv via een webshop besteld, heb je wet kopen op afstand. Koop je hem in de winkel, en je gaat ermee terug, is dit puur coulance als ze dit accepteren. Alleen als hij niet werkt zoals het hoort kun je ermee teruggaan. Vervolgens moeten zij het binnen een redelijke termijn oplossen (repareren). Meeste winkels zullen ervoor kiezen om in dat geval om te wisselen. Maar zover ik weet zijn ze dit niet verplicht. Mocht iemand anders hier andere informatie over hebben, dat zou best kunnen en wordt ik graag tegengesproken.

@ Redbear Jij hebt het over gebreken. Toevallig een spel als SimCity wat problemen heeft met spelen op het moment?

[ Voor 5% gewijzigd door crizyz op 08-03-2013 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Gamebuster schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:56:
[...]

Crysis 2 en 3 zijn binnen het weekend te doen. COD binnen één dag.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Simpel. Gewoon nooit een spel vanaf dag één kopen, maar gewoon verschillende reviews/gameplay-vids checken..
Zo heb ik al jaren geen slechte koop meer gedaan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door SmokingCrop op 08-03-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Omdat er bij veel games een registratie code wordt gebruikt en als je ze retourneert kan de volgende hem niet spelen omdat de reg-code al is gebruikt. Simpel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste mensen,

Reden voor terourneren is echt niet verkeerd.
Ik kan naar een winkel gaan en binnen een week het product terugbrengen.
Zonder opgaaf van reden.
Nu zijn er zat spellen die DRM gebruiken en via het zelfde principe geretourneerd kunnen worden.
Waarom moet ik een reden opgeven?
Fraudegevoelig? Men kan nu ook je game deactiveren zonder problemen.
En dat recht heeft men dan ook.
Waarom dan niet andersom?
Demo is niet het spel en reviews zijn persoonsgebonden. Zoals met eten.
De ene lust dit wel en de ander niet.
Ik wil mijn eigen mening vormen en dat kan alleen via het spel zelf
Ook keek ik vroegen reviews.. nee mensen het was een top spel.
Terwijl het totaal in mijn ogen bagger was.
En helaas is er niet altijd een demo voorhanden.
Wel altijd een beperkte oplage beta opt-in.

Ik hoop dat jullie meer kunnen vinden waarom ik dit zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Anoniem: 66374 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:38:
Beste mensen,

Reden voor terourneren is echt niet verkeerd.
Ik kan naar een winkel gaan en binnen een week het product terugbrengen.
Zonder opgaaf van reden.
Niet in Nederland. Er is geen enkele wet of regel die een winkelier verplicht iets terug te nemen, zelfs niet als het defect is (dan krijgt ie eerst de tijd om het in orde te maken). En daarmee valt je hele verhaal dus om.

Enkel en alleen wanneer de wet Koop op Afstand geldt en je het artikel dus niet gezien hebt vantevoren mag je zonder reden retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
En dat is ook niet eens zeker. Als ik zo rond kijk mogen bijvoorbeeld CD's/DVD's zonder verzegeling ook niet altijd worden geruild. Ik weet niet in hoeverre dit op games slaat en helemaal niet bij DRM. Maar de redenen van TS zijn sowieso niet geldig m.b.t. het terugbrengen.

Je hebt een punt bij het niet voldoen aan de beschrijving, alleen je voorbeeld is beroerd. Glashard liegen gebeurt weinig (wel soms, zie The War Z), dus tja, waar wil je dat precies aan gaan toetsen. Als consument heb je ook een onderzoeksplicht (die magisch vervalt bij aankoop op afstand, maar goed) om te kijken of je de game wat vindt. Ook is het makkelijk om te zeggen dat we niet meer in 2000 leven en weinig demo's hebben, maar er is anderzijds vandaag de dag genoeg content van een game te zien voor je hem aanschaft.

Ik zie ook weinig incentives om games zo beter te maken. Retouren zijn sowieso een probleem van de winkel.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-03 19:53

Nazanir

Is pappa!

Daarnaast mag je van de klant verwachten dat hij ook een klein beetje moeite neemt alvorens hij een product aanschaft. Video's van gameplay footage zijn talrijk op een youtube en diverse game sites. Demo's zijn natuurlijk ook altijd te downloaden, dus try before you buy kan zeker wel opgaan. Voor DVDs/CDs zijn er trailers en clips te vinden op tv en Youtube.

Wanneer een spel niet voldoet aan de beschrijving, kan zeker een valide punt zijn. Echter is dit ook een redelijk grijs gebied, omdat veel dingen subjectief zijn. Kijk, Big Rigs is een makkelijk voorbeeld, maar omdat jij een spel niet leuk vind, kan je al vinden dat hij niet voldoet aan de beschrijving.

Wat Luquid eigenlijk boven mij ook al zegt, als consument heb je een onderzoeks plicht en met internet heb je vandaag de dag meer mogelijkheden dan ooit te voren.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bundin schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:13:
[...]

Niet in Nederland. Er is geen enkele wet of regel die een winkelier verplicht iets terug te nemen, zelfs niet als het defect is (dan krijgt ie eerst de tijd om het in orde te maken). En daarmee valt je hele verhaal dus om.

Enkel en alleen wanneer de wet Koop op Afstand geldt en je het artikel dus niet gezien hebt vantevoren mag je zonder reden retourneren.
lees dit eens
http://www.consuwijzer.nl...ct-ruilen-of-terugbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Gamebuster schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:41:
Ok, stel je ziet Big Rigs: Over the Road Racing in de winkel liggen. Je leest de omschrijving op het hoesje en je bekijkt de verpakking en denkt: Dat is nog eens een awesome spel!

Dan start je het spel op en blijkt het complete crap te zijn en voldoet het niet eens aan de omschrijving; verre fan.

Heb je dan het recht om deze terug te brengen omdat deze je niet bevalt?

Het hoesje:
[afbeelding][afbeelding]

De game:
[video]
Ja, dan heb je recht op je geld terug, ja. Er worden namelijk beloftes gedaan die helemaal niet in de game zitten (zoals de politieachtervolgingen, het daadwerkelijk vervoeren van spullen). Dat is vergelijkbaar met een auto kopen en er dan na aankoop ontdekken dat er drie wielen missen, dan kun je ook zonder meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:35

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Daarmee geef je toch al aan dat je eigen verhaal niet opgaat?
Hebt u spijt van een aankoop? Mag u het product dan altijd ruilen? Bij veel winkels wel, maar bij andere winkels weer niet. Ruilen is geen recht. Het is een gunst van de verkoper. Dat betekent dat een verkoper niet verplicht is om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben.
Wanneer mag u iets ruilen?

Bij veel winkels kunt u binnen een bepaalde tijd het product ruilen. Maar dit mag alleen als u het product niet gebruikt hebt en als het niet beschadigd is

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

Als een spel echt niet werkt, of de kwaliteit heeft van een spel als "big rigs" dan is het een duidelijke zaak. Dat is een "defect product" of een "dienst die niet geleverd kan worden"

Een spelletje dat "tegen valt" is daar in tegen geen geldige reden, dat is zo enorm subjectief.. ook de lengte van een spel, tsja..

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 13:52

Er is echter 1 groot verschil:
Bij een auto/tv ben je ook meteen eigenaar. Bij software/games ben je dat niet. Je hebt enkel een gebruikerslicentie gekocht. Vraag me af of dat nog uitmaakt qua rechten.
Collaborator schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:23:
Als een spel echt niet werkt, of de kwaliteit heeft van een spel als "big rigs" dan is het een duidelijke zaak. Dat is een "defect product" of een "dienst die niet geleverd kan worden"

Een spelletje dat "tegen valt" is daar in tegen geen geldige reden, dat is zo enorm subjectief.. ook de lengte van een spel, tsja..
Waarom? omdat het spel vol met bugs zit? Maar dat zit elk ander spel ook. Kijk naar een Farcry, COD, BF3, allemaal hebben ze bugs. Waar leg je dan precies de grens?

[ Voor 39% gewijzigd door ChojinZ op 15-04-2013 13:32 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De grens leg je bij of het speelbaar is. bijvoorbeeld D3 was de eerste weken niet te spelen. ik zou zeggen hier mag je het recht hebben om deze te retourneren.
Bovendien hou ik niet van huren. dat is wat wij massaal doen. En we hebben er ons bij neergelegd.
Ook moeten vanwege design inloggen op de servers die hun toewijzen. hoewel dit ook uitbesteed kan worden bij de gamer zelf. scheelt alweer kosten die ze dan niet hoeven te verhalen.

Bovendien er is zover ik weet 1 gamermaker die bij ontevredenheid je geld terug geeft.
Ik vind dit normaal en juis dit toe. dat is A-net met GW2. vind je het niet leuk .. krijg je je geld terug. Dacht dat dat wel binnen afzienbare tijd moest zijn.

Maar als iemand een echt goed idee heeft om de kwaliteit van de games te garanderen dan hoor ik dit ook graag. of is het jullie nu al goed.
Ik persoonlijk vind van niet. De gaming industrie profiteerd hier al jaren van dit.
Er moest eens wat gebeuren op dit vlak.
Dit zou ook het zogenaamde trollen van mensen aanzienelijk dalen.
Kwa retournering van games via winkels was het beter geregeld.
Dan kon je deze nog inruilen.
maar dat was toen. En nu is het slikken en niet zeuren aub.
Maar ik hoop als je iets om gaming geeft zou je er iets van zeggen.
Op dit moment heb ik een beetje het idee dat er te makkelijk over gedacht word.
Er is wat mij betreft iets of iemand nodig die de gaming industrie een echte impuls geeft.
Maar door niets te doen gebeurd er namelijk niets.
Ik hoopte dat hier op zijn minst toch wat suggesties worden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 13:52
Anoniem: 66374 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:15:
De grens leg je bij of het speelbaar is.
Maar dat is juist mijn punt: Wie bepaalt dat? Wat ik speelbaar vindt, vindt jij misschien niet speelbaar. Er zijn ook zat mensen die FarCry of BF3 niet speelbaar vinden terwijl ik daar heel veel plezier aan heb gehad.
D3 vond ik overigens wel goed speelbaar de eerste weken. Ik weet dat er ontzettend veel inlog problemen waren maar daar heb ik heel weinig van gemerkt.
Anoniem: 66374 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:15:

Maar als iemand een echt goed idee heeft om de kwaliteit van de games te garanderen dan hoor ik dit ook graag. of is het jullie nu al goed.
Een goed idee vindt ik zelf: Niet kopen.
Volgens mij is dat wel een goed middel om de kwaliteit op te krikken. Moet echter wel iedereen het doen. Gebeurt dit niet, dan blijven uitgeverers zoals Activision jaar na jaar dezelfde meuk uitbrengen...

Oja, en gefeliciflapstaart natuurlijk! :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Uiteraard kan je de game terug brengen, alleen waar zich op gaan beroepen, is dat je de code heb gebruikt, dus niet meer geldig is. Persoonlijk vindt ik het flauwekul.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Windhoos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-06 21:53
Nivida_intel schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:51:
Uiteraard kan je de game terug brengen, alleen waar zich op gaan beroepen, is dat je de code heb gebruikt, dus niet meer geldig is. Persoonlijk vindt ik het flauwekul.
Het punt is, bij de meeste PC-games (Steam, Origin, Uplay) is het kopen van de game feitelijk gewoon kopen van de licentie.

Als je de licentie activeert, speelt en het bevalt je niet, kun je de game wel terug proberen te brengen, maar daarmee breng je de licentie niet mee terug. Die heb je namelijk dan nog steeds in bezit dmv. Steam/Origin/Uplay account.

Het is overigens bij The War-Z op Steam al voor gekomen dat Steam zelf een refund heeft gegeven, omdat de gegeven informatie misleidend was. EA heeft gratis games weggegeven aan iedereen die de dupe was van de SimCity problemen. Het is in dat geval dus meer een kwestie wat je moet regelen met de uitgever in plaats van de winkel, want die kunnen een gebruikte PC-game gewoon weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
Alleen in het geval dat er beloftes worden gedaan die niet nagekomen worden. (bijv. multiplayer functionaliteit)
Meningen/smaak/tegenvallen zijn geen geldige redenen om iets terug te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:08
Je snapt toch zelf wel dat indien iedereen zijn spel na een week kan terug brengen er geen droog brood meer te verdienen is... Veel moderne games hebben een single player van 20 uur. Daarnaast kun je in dat geval de savegame bewaren en vervolgens elke week je game opnieuw kopen... ;) .

De reden waarom een Nederlandse winkelier geen game terug neemt is overigens vrij eenvoudig. Zodra jij je serienummer hebt geactiveerd bij origin/steam/uplay/enz is dit nummer niet meer te activeren door iemand anders.

Er bestaat voor zo ver ik weet één partij die serienummers weer deactiveerd: http://www.greenmangaming.com/ .

Overigens krijg je in extreme gevallen wel een refund. Zo heeft steam onlangs een refund aangeboden voor het mislukte War-Z (van de maker van Big Rigs).

Steam heeft mbt het terugbrengen een nadeel geintroduceerd. Het voordeel is echter dat je games vaak voor een fractie van de ouderwetse prijs verkrijgbaar zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door sdk1985 op 16-04-2013 23:23 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Pagina: 1