Via HD audio deck & windows 7. microfoon te zacht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:19

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Topicstarter
De onboard geluids kaart, Via 2021, van mijn Gigabyte Z77MX-D3H heeft driver issues samen met windows 7.

Wat ik wil is het volume van de microfoon opname verhogen met ruisonderukking aan.

De situaties die ik nu heb:

Als ik de windows drivers gebruik mis is de "enhance" opties zoals ruisonderrukking. Volume is goed alleen wel veel ruis en statics, ook zijn microfoonboost opties zijn weg.

Als ik de Via driver installeer via windows mis ik de enhance opties ook. Volume is wel goed maar ik heb dan ook veel statics en ruis. Daarnaast zijn microfoonboost opties ook verdwenen.

Waneer ik de Via drivers via de Via installer doe krijg ik een Via audio deck tray icon en kan ook daar instellingen aanpassen. Maar dan is het maximale volume,+30db boost en volume op 100, bijzonder laag. De opties die ik wens te gebruiken zijn daar wel aanwezig. De opties zijn te zien in de via audio deck progamma en ook in de geluidsinstellingen van windows 7.

Hoe krijg ik het hoge volume van enkel de driver. samen met de geluids verbeterings opties uit de via tool.

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je zeker dat het niet aan de microfoon ligt? Waarom test je niet een andere geluidskaart, mogelijk gat dat beter en een simpele X-Fi kaart heb je al voor 20€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:19

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:32:
Weet je zeker dat het niet aan de microfoon ligt? Waarom test je niet een andere geluidskaart, mogelijk gat dat beter en een simpele X-Fi kaart heb je al voor 20€
Micrfoon is het probleem niet. Op laptop werkt het prima. zowel met senheiser pc150 als mijn bureau mic heeft dit probleem. Ik verwacht instellings/driver problemen met via hd audio deck en de driver tov windows 7 zijn geluidsinstellings bemoeizucht.

Met Teamspeak 3 kan ik uiteindelijk een acceptabel volume produceren zonder ruis door "automatic voice gain control" aan te zetten. Maar dat is niet wenselijk. omdat ander programmas dit niet hebben en de gain gaat te langzaam voor de korte zinnen die met source of hon en dungeondefenders nodig zijn.

[update] Noujah dan eerst maar verder zonder de ruisonderdrukking e.d.

[ Voor 26% gewijzigd door kless op 14-03-2013 13:26 ]

http://www.adf-hq.nl