ASUS Notebook K53SC (i7) trekt Simcity niet....?

Pagina: 1
Acties:

• CyberDonky
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-01 16:13
Hi Tweakers!

Sinds gisteren heb ik de game Simcity gekocht in de winkel en geïnstalleerd op mijn notebook. Ook zijn alle aanvullende programma's (die meegegeven zijn op de Simcity CD) geïnstalleerd met daarbij aanvullend ook de benodigde software van m'n videokaart en processor (Nvidia / Intel).

Ik dacht van.. deze game kan ik zeker goed in ieder geval op 'Normaal' spelen, maar dat loopt zelfs geeneens vloeiend. Alleen graphics op 'laag' zetten geeft mij een vloeiende gameplay.

Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen? De specificaties van mijn notebook zijn als volgt:

Merk/Model: Asus K53SC (X53 series)
Processor: Intel Quad Core i7-2670QM CPU @ 2.20 Ghz.
RAM 8 GB geheugen.
Videokaart: Nvidia Geforce GT 520MX (1GB)
HDD: 200GB (Genoeg ruimte over in ieder geval)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! ;D

Groetjes,

Youri

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-02 22:02
De eerste hit van google (http://www.notebookcheck....rce-GT-520MX.54717.0.html) op je videokaart vertelt mij het volgende:

The NVIDIA GeForce GT 520MX is an entry level dedicated laptop graphics card presented in 2011.

Oftewel, 2 jaar geleden was het al wat traag, als spellen veel vragen dan wordt het gewoonweg te ingewikkeld voor je videokaart.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:33

Nemesizz

Untouchable

De GT520MX is zeker geen powerhouse, maar dat zie je helaas wel vaker bij laptops (de naam GeForce of Radeon lijkt redelijk heftig, maar vaak zit er de slapste van de slapte kaarten in notebooks en zijn soms amper sneller dan een Intel HD graphics).

Echter, er zijn nog een paar dingen die je kan checken.

1) Check of de game wel daadwerkelijk op je GeForce draait en niet (perongeluk) op de Intel HD graphics.
Metname als je bijvoorbeeld op de accu werkt gaat meestal de GeForce uit en pakt ie automatisch de Intel GPU.

2) Soms moet je ook op de .exe rechtermuis en dan 'run with fast geforce graphics' klikken (deze optie zit niet op alle laptops, maar sommige modellen met geforce wel). Games willen nog wel eens moeite hebben met 2 GPU's in een pc/laptop, en pakken dan de verkeerde GPU (meestal de traagste, dit geval de Intel HD graphics).