"You might not have permission.."

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 21:27

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ik krijg dit bericht elke keer als ik via het netwerk toegang wil, maar laat ik eerst bij het begin beginnen.

3 computers met W7 Ultimate, we noemen ze A, B en Q. (Q? Ja, Q).
A en B heb ik geinstalleerd en beheerd met mijn eigen account.
Q heeft als account mijn vriendinnetje die er van alles mee doet.

Ik kan tussen A en B normaal werken (werken betekent Remote admin schermpje en via netwerk files sharen).
Ik kan ook van Q naar A en B werken (Remote admin en sharing).
Ik kan ook Remote adminnen van A en B naar Q.

Het probleem is dat ik niet vanaf A of B naar Q kan met file sharing want dan krijg ik de bekende 'You might not have permission...'.

Wat heb ik gedaan/geprobeerd? (op Q)
- shares aangezet.
- advanced sharing settings staan overal gelijk.
- permissie aan 'everyone' gegeven.
- stacks gereset.
- firewall uit.
- router gereset.
- zelfde homegroup.

Geen succes... is er iemand die licht kan schijnen?
(nee, Google is niet behulpzaam want die herhaalt bovenstaande stappen tot in den treure).

[ Voor 13% gewijzigd door Tijgert op 08-03-2013 12:56 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-07 21:51

CaDje

Framedrops for life

Je zou kunnen proberen om op computer "Q" hetzelfde account als op A en B aan te maken. Dan zou je zo bij de shares moeten kunnen.

Everyone in windows 7 zijn volgens mij alleen de accounts die zijn aagemaakt op die maschine. Guest account aanzetten geeft toegang tot letterlijk everyone.

[ Voor 38% gewijzigd door CaDje op 08-03-2013 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Dat zou een optie zijn, maar de wens is dat terwijl mijn vriendinnetje bezig is op haar laptop (Q) ik haar bestanden kan beheren.
Foto's ordenen, muziek taggen, opruimen (want het slibt dicht anders).
Een extra account zou niet echt helpen want dan kan ik er net zo goed zelf achter zitten onder haar account.

Gezien zij met haar account op Q wel gewoon in mijn PC's kan (A en B), zonder op A of B een eigen account te hebben moet het andersom ook kunnen... maarja...

[ Voor 15% gewijzigd door Tijgert op 08-03-2013 12:55 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zitten ze in dezelfde homegroup/thuisgroep? Dat maakt misschien nog verschil?

[ Voor 41% gewijzigd door Skating_vince op 08-03-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ja, allemaal in dezelfde homegroup (topicstart aangepast om dit weer te geven).
Met het aanmaken van een eigen account op Q krijg ik inderdaad een normaal login scherm voor filesharing als ik van A naar Q wil, dus dan werkt het wel. Maar het moet ook zonder onder mijn naam ingelogd te zijn kunnen want ik kan wel gewoon onder haar account van Q bij A en B een login scherm krijgen terwijl ze geen account heeft op A of B.

Edit: blijkbaar, ook al is zij onder haar eigen account ingelogd op Q, kan ik er nu toch bij vanaf A of B. Waarschijnlijk doordat ik nu in het systeem bekend sta als user (ook al ben ik dan niet actief), kon ik mezelf nu wel toevoegen aan de security list. Daardoor heb ik toegang.

Het probleem is niet langer een probleem, maar als ik geen extra user op een systeem zou willen hebben dan zou het wel weer vervelend zijn.

Vervolgvraagje: Hoe laat ik enkel het hoofdaccount met password request zien zonder eerst te moeten kiezen tussen accounts?

Antwoord (voor de liefhebber):

Hide User Accounts in windows Vista and Windows 7:

- At Run type regedit.
- Once in regedit go to HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon
- In the left panel, right click on Winlogon and click New and click Key.
- Type SpecialAccounts and press Enter
- In the left panel, right click on SpecialAccounts and click New and click Key.
- Type UserList and press Enter.
- In right panel of UserList, right click on a empty area and click New then click DWORD (32bit) Value.
- Type in the name of the user account that you want to hide and press Enter.eg: Everyday Account.
- In the right panel, right click on the user account name and click Modify.
- To hide the user account – Type 0 and click OK. (number zero not the letter)
- Whenever you want to use the account just unhide the it by typing 1 instead of zero.

[ Voor 78% gewijzigd door Tijgert op 08-03-2013 13:48 ]