Via een eigen (interne) website bedien ik m'n nikobus installatie.
Hiervoor wordt er via een javascript een verborgen iframe gemaakt waarin een url wordt geladen.
Deze url veroorzaakt op de onvanger (een atmega bordje) een ajax call die de nodige aansturingen doet.
het probleem ligt erin dat ik op android de melding "netwerkfout" krijg. Dit komt omdat de aangeroepen url geen pagina teruggeeft. Op m'n desktop krijg ik die foutmeldingen niet.
Is er enige manier om in het javascript die foutmeldingen te onderdrukken?
het script wat ik nu gebruik is zeer eenvoudig: (verzet ook een afbeelding)
PS ik vermoed dat deze vraag wat zit tussen javascript en gewone html of zelfs android specifiek, dus ik hoop dat ik het hier op de goede plek heb neergezet
Hiervoor wordt er via een javascript een verborgen iframe gemaakt waarin een url wordt geladen.
Deze url veroorzaakt op de onvanger (een atmega bordje) een ajax call die de nodige aansturingen doet.
het probleem ligt erin dat ik op android de melding "netwerkfout" krijg. Dit komt omdat de aangeroepen url geen pagina teruggeeft. Op m'n desktop krijg ik die foutmeldingen niet.
Is er enige manier om in het javascript die foutmeldingen te onderdrukken?
het script wat ik nu gebruik is zeer eenvoudig: (verzet ook een afbeelding)
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| function swapImg(ima,str){ ////////////////////////////////////////////////////////////// // functie om de image te verzetten van 0 naar 1 of 1 naar 0// ////////////////////////////////////////////////////////////// // divides the path ima = document.getElementById(ima); nr = ima.src.split('/'); // gets the last part of path, ie name nr = nr[nr.length-1]; // former was .split('.')[0]; if(nr==namesVec[0]){ima.setAttribute('src',namesVec[1]);} else{ima.setAttribute('src',namesVec[0]);} //hierna kunnen we nog wat zaken laten uitvoeren var i = document.createElement('iframe'); i.style.display = 'none'; i.onload = function() { i.parentNode.removeChild(i); }; i.src = adres+'nbs'+str+'.ax2'; document.body.appendChild(i); ; } |
PS ik vermoed dat deze vraag wat zit tussen javascript en gewone html of zelfs android specifiek, dus ik hoop dat ik het hier op de goede plek heb neergezet