Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znivian
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 20:29
Hoop dat ik hier op de juiste plek ben.

We hebben KPN Glasvezel alles-in-1. Daarbij zo'n Thomson Experiabox. Daarachter heb ik een Airport Extreme hangen.

Nu wil ik de Experiabox zo instellen dat hij het internetsignaal doorstuurt zonder een IP-adres aan te wijzen, aangezien de AE dat moet doen. Nu doen ze allebei NAT, wat niet ideaal is. De Experiabox moet dus in Bridge mode staan en de AE in NAT. Dit om te zorgen dat ik van buiten het netwerk met Back To My Mac kan gebruiken en omdat die Experiabox geen Gigabit heeft, dus het netwerk trager is dan met de AE.

Kan op internet geen oplossing vinden, misschien dat hier iemand iets weet? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 10:20
Je kan met een managed switch en het spelen met VLAN's je internet en TV signaal buiten de experia box om routeren. De telefonie verbinding moet altijd via de Experiabox.

Zoek even op het forum op Mikrotik in het KPN glasvezel topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En als toevoeging op bovenstaande: Je kan de Experiabox niet in bridgemode zetten ;)

Je bent dus inderdaad afhankelijk van een oplossing als die wat tha_bulldog beschrijft, al schijnen er ook routers te zijn die VLAN op de wan-poort ondersteunen waardoor de managed (slimme) switch niet nodig is.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znivian
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 20:29
tnx voor de tips :)