Inhoud pakket DHL gestolen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-05 00:30
Nou heb ik weer. Gisteren de doos via DHL for You van mijn tablet uit China binnen.
Ik kom thuis en denk dat kan het niet zijn die is veel te licht. Zie ik dat ie al open gemaakt is... en de doos bijna leeg is. Iig is het tablet (Ramos W42 van 170 euro) eruit (snik).
Zit wel een gele sticker op de doos met:
"Waren, die die Vorraussetzungen der Artikel 9 und 10 des Vertrages zur Gründung der Europäischen Wirtschaftsgemeinschaft nicht erfüllen". Maar zover ik heb kunnen vinden is het geen verklaring van missen van de inhoud.
Het lijkt erop dat iemand met een scherp mesje het plakband heeft doorgesneden aan de zijkanten en één lange kant, Het tablet eruit gehaalt heeft en de doos weer heeft dichtgedaan (je zag het niet aan de buitenkant in eerste instantie).
Vandaag contact gehad met DHL klantenservice en de dame aan te telefoon zegt dat ze daar niks aan kan doen. De afzender (Banggood uit China) zou volgens haar het onderzoek moeten laten opstarten. Zij zit er alleen voor consumenten.... 8)7
Ik heb ook nog een mail naar DHL for You gestuurd, ook naar DHL Duitsland waar het pakket vandaan kwam en natuurlijk ook naar Banggood in China. Van allen nog geen reactie gehad.
Wel een reactie via twitter van DHL express die zou gaan uitzoeken of DHL for you net zoals hun het pakketje onderweg weegt zodat je kan zien dat ie ergens een stuk lichter is geworden.

Wat kan of moet ik nu verder nog doen? Bijv. via Payplay een geschil opstarten?

Afhankelijk van de antwoorden van DHL en Banggood zal ik misschien ook nog met mijn Rechtsbijstand contact opnemen.

Zie foto's van de doos:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5mE0XcT.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8gDqFAd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:46
Not so LuckyJan .. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Idd en ik dacht toch nog blij thuis te komen net na een wortelkanaal behandeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:28
Je kunt toch via paypal een geschil aanmaken op basiis van het feit dat het pakket leeg is aangekomen? Staat me vaag iets van bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
maartend schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:52:
Je kunt toch via paypal een geschil aanmaken op basiis van het feit dat het pakket leeg is aangekomen? Staat me vaag iets van bij.
Tja maar ook als het zeg maar door de post gestolen is? Mijn vrouw heeft namelijk wel getekent voor ontvangst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 07:28
luckyjan schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:53:
[...]

Tja maar ook als het zeg maar door de post gestolen is? Mijn vrouw heeft namelijk wel getekent voor ontvangst..
Is er niet zoiets als dat het ontvangen pakket niet voldoet aan de beschrijving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04 19:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

luckyjan schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:45:
Ik heb ook nog een mail naar DHL for You gestuurd, ook naar DHL Duitsland waar het pakket vandaan kwam en natuurlijk ook naar Banggood in China. Van allen nog geen reactie gehad.
Misschien moet je ze even de tijd geven om te kunnen reageren?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 11:20
Via Paypal betaald? Altijd geschil aanmaken. Ookal heeft je vrouw getekend voor ontvangst.

Je ontvangen artikel voldoet namelijk niet aan de verwachtingen die je eraan gesteld hebt (Nee duh, doos is leeg :))

Uit ervaring kan ik je vertellen dat Paypal dit uitermate professioneel oppakt.

[ Voor 16% gewijzigd door Tweakod3x op 08-03-2013 10:59 ]

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:13

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Maar zet je daar niet meteen kwaad bloed mee bij de leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
Ircghost schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:01:
Maar zet je daar niet meteen kwaad bloed mee bij de leverancier?
Tsja, dat risico loop je. Het is alleen je goed recht om Paypal erop af te sturen. Paypal heeft iets meer pressiemiddelen tot zijn beschikking (Bijv. blocken van Paypal account verkoper) zodat de meeste leveranciers wel overstag gaan.

Dat heb ik nu al 2 keer meegemaakt. Beide keren was "dreigen" met een Paypal\Ebay\Creditcard dispute voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Tweakod3x schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:13:
[...]

Tsja, dat risico loop je. Het is alleen je goed recht om Paypal erop af te sturen. Paypal heeft iets meer pressiemiddelen tot zijn beschikking (Bijv. blocken van Paypal account verkoper) zodat de meeste leveranciers wel overstag gaan.

Dat heb ik nu al 2 keer meegemaakt. Beide keren was "dreigen" met een Paypal\Ebay\Creditcard dispute voldoende :)
Tnx voor de tip:
Ik wacht even tot maandag of Banggood reageert. Als ik dan nog niks gehoord heb maak ik een Paypal dispute aan en ik hoop dat DHL sowieso een onderzoek start los van de vraag wie dit moet aanvragen.
Voor hen lijkt het me ook wel prettig om te weten of er een dief in de keten werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
ajhaverkamp schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:55:
[...]

Misschien moet je ze even de tijd geven om te kunnen reageren?
Idd maar ik heb dit topic ook pas aangemaakt nadat de klantenservice van DHL (80 cent per minuut normaal maar ik had op internet een alternatief nummer gevonden) reageerde dat ze niks konden doen voor mij als consument en pas in actie komen als de afzender iets gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Heeft dit niet met de douane te maken dan? Die Duitse sticker op je pakje gaat over artikel 9 en 10 van het Verdrag van Rome; maar ik kan niet zo vinden waarom je dit dan niet mag importeren. Misschien omdat ie geen CE certificering heeft oid?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
MaximusTG schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:25:
maar ik kan niet zo vinden waarom je dit dan niet mag importeren. Misschien omdat ie geen CE certificering heeft oid?
Dan gaat naar mijn idee de hele zending terug, niet alleen het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
MaximusTG schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:25:
Heeft dit niet met de douane te maken dan? Die Duitse sticker op je pakje gaat over artikel 9 en 10 van het Verdrag van Rome; maar ik kan niet zo vinden waarom je dit dan niet mag importeren. Misschien omdat ie geen CE certificering heeft oid?
Van wat ik begrepen heb best uit het Ervaringen Online shoppen in China topic:

"tencoryn schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 02:06:
Dat zoek je toch gewoon op?

http://eur-lex.europa.eu/.../12002E/pdf/12002E_NL.pdf

artikel 9 en 10 gaan over vrij verkeer van goederen binnen Europa. Nou ja, 'gingen'... Artikel 9/10 zijn ondertussen hernummerd naar 23/24 ( :') )

Sticker betekent zoveel als dat er mogelijk douanerechten verschuldigd zijn; de zending kan alsnog vrijgesteld zijn echter (typisch als de waarde te laag is). Vziw wordt die sticker gebruikt als een zending Europa binnenkomt, en de inklaring niet onmiddellijk gebeurt, maar b.v. doorgezonden wordt naar een andere Europese lidstaat. Dan weet men daar dat de zending nog even door de inklaring moet, ook al lijkt die van binnen Europa (in dit geval Duitsland) te komen.

Heeft verder niets te maken met ontbreken van je tablet."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 06-05 21:18
Tweakod3x schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:26:
[...]

Dan gaat naar mijn idee de hele zending terug, niet alleen het product.
Of de inhoud wordt vernietigd. In Duitsland zijn ze sowieso een stuk strenger met dit soort dingen als in NL. Heb dit zelf een keer gehad met iphone schermpjes, deze zijn in DLD uit een pakket gevist en vernietigd. Rest mocht wel en is netjes aangekomen.

Maar voor je nu allerhande procedures opstart zou je misschien eerst even kunnen wachten op de reactie van de partij... Lijkt me niet meer dan normaal. Hierna kun je altijd nog geschillen aanmaken, rechtsbijstand verzekeringen opschakelen en weet ik veel wat ik hier al voorbij zie komen. Even rustig adem halen. Die ene dag maakt echt niet meer uit als je in china besteld.

[ Voor 9% gewijzigd door thefox154 op 08-03-2013 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
thefox154 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:28:
[...]

Of de inhoud wordt vernietigd. In Duitsland zijn ze sowieso een stuk strenger met dit soort dingen als in NL.

Maar voor je nu allerhande procedures opstart zou je misschien eerst even kunnen wachten op de reactie van de partij... Lijkt me niet meer dan normaal. Hierna kun je altijd nog geschillen aanmaken, rechtsbijstand verzekeringen opschakelen en weet ik veel wat ik hier al voorbij zie komen. Even rustig adem halen. Die ene dag maakt echt niet meer uit als je in china besteld.
Idd ik wacht ook nog wel even tot volgende week maar ben wel pissig juist omdat ik al zolang gewacht heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Hebben ze bij DHL niet momenten waar ze het pakketje wegen, op die manier kan jij bewijzen dat er gejat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57
luckyjan schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:27:
[...]

Van wat ik begrepen heb best uit het Ervaringen Online shoppen in China topic:

artikel 9 en 10 gaan over vrij verkeer van goederen binnen Europa. Nou ja, 'gingen'... Artikel 9/10 zijn ondertussen hernummerd naar 23/24 ( :') )

Sticker betekent zoveel als dat er mogelijk douanerechten verschuldigd zijn; de zending kan alsnog vrijgesteld zijn echter (typisch als de waarde te laag is). Vziw wordt die sticker gebruikt als een zending Europa binnenkomt, en de inklaring niet onmiddellijk gebeurt, maar b.v. doorgezonden wordt naar een andere Europese lidstaat. Dan weet men daar dat de zending nog even door de inklaring moet, ook al lijkt die van binnen Europa (in dit geval Duitsland) te komen.

toon volledige bericht
Pfff, straks mag je nog douanerechten betalen over een gejat tablet.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
B0MBACI schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:17:
Hebben ze bij DHL niet momenten waar ze het pakketje wegen, op die manier kan jij bewijzen dat er gejat is.
Ja dat heb ik ook gevraagd. Maar de dame van de klantenservice kan verder niets doen want de afzender moet een verzoek doen om een onderzoek te starten. DHL express via twitter was het in ieder geval met mij eens dat het voor DHL ook interessant kan zijn om sowieso te gaan onderzoeken omdat het wel eens zou kunnen zijn dat er een dief in hun keten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 11:32
Vreemde zaak.
Nu weet ik dat sommige douane moeilijk doen over een CE label en dat daardoor zaken worden geweigerd.
Zat er nog iets in van een ac adapter of enkel dat US/EU conversie stukje (en staat daar een CE label op)

Mijn zaklamp van Banggood werd via de Zweedse post gestuurd en blijkbaar hadden ze in China op letterlijk en figuurlijk alles CE labels geplakt.

Heb je een mailtje naar cservice@banggood.com gestuurd of via een formulier? Trouwens zeer goede ervaringen met deze shop.

Trouwens zou ik nog niet bij paypal aankloppen. Paypal biedt bescherming tegen niet aankomen bij niet ebay zaken, voor de rest is het pech (zelf meegemaakt).

[ Voor 14% gewijzigd door Luke-san op 08-03-2013 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Luke-san schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:32:
Vreemde zaak.
Nu weet ik dat sommige douane moeilijk doen over een CE label en dat daardoor zaken worden geweigerd.
Zat er nog iets in van een ac adapter of enkel dat US/EU conversie stukje (en staat daar een CE label op)

Mijn zaklamp van Banggood werd via de Zweedse post gestuurd en blijkbaar hadden ze in China op letterlijk en figuurlijk alles CE labels geplakt.

Heb je een mailtje naar cservice@banggood.com gestuurd of via een formulier? Trouwens zeer goede ervaringen met deze shop
Ja naar cservice@banggood.com gisterenavond. Ik neem aan dat als de douane er iets uithaalt op zo'n sneaky manier ze daarna de doos weer dichtplakken en er iets van een brief ofzo bij doen? Zou naast de tablet nog een adapter en een usb kabel bij moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
luckyjan schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:38:
[...]

Ja naar cservice@banggood.com gisterenavond. Ik neem aan dat als de douane er iets uithaalt op zo'n sneaky manier ze daarna de doos weer dichtplakken en er iets van een brief ofzo bij doen? Zou naast de tablet nog een adapter en een usb kabel bij moeten zitten.
Dan hoop ik voor jou dat ze effectief het gewicht hebben gewogen. Als het natuurlijk op weg van DHL naar je thuis is gebeurd dan is de uitkomst minder vrees ik.
Eigenlijk zouden ze verpakkingen moeten wegen en verzegelen bij vertrek en het moeten wegen bij daadwerkelijke aankomst bij de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 195780 op 08-03-2013 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Anoniem: 195780 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:52:
[...]

Vreemde manier van onderscheppen dit. :X
De boodschap is dat het tablet niet aan "artikel 9 en 10" voldoet en daarmee kennelijk op de embargo lijst staat. :F
Je moet nu op zoek naar die artikelen, al ben ik bang dat de "Wirtschaftsgemeinschaft" duizenden artikelen 9 en 10 kent. :+

Erg behulpzaam is het begeleidend schrijven dus niet.
Ik denk dat je bij de douane moet zijn, zij zullen het tablet conform de richtlijnen :X hebben "gefordert", zij moeten je in ieder geval op het goede spoor kunnen zetten.
Zoals in dit topic al ergens aangegeven komt deze sticker vaker voor maar niet dat de inhoud uit het pakket wordt verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Waarom vorderen ze dan niet het hele pakket ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
DDX schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:57:
Waarom vorderen ze dan niet het hele pakket ?
Nogmaals van pagina 1:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 195780 op 08-03-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-04 12:27
Ik heb donderdag ook zo'n pakketje gekregen. Helemaal in geel plakband ingewikkeld, en voorzien van de gele Art. 9 und 10 sticker.

Ik kon aan het plakband duidelijk zien dat mijn pakketje ongeopend door de douane en de Deutsche Post was gekomen. Hoe was dat bij luckyjan?

Als het plakbandomhulsel compleet was en onder de adresstickers zat dan heeft Banggood er geen tablet ingedaan voor de verzending.

Als de plakbandomhulling er raar uitzag bij aankomst, of doorgesneden was en bijgeplakt, dat is er waarschijnlijk door de postdiensten iets ontvreemd.

Dat de douane iets steelt wil er bij mij voorlopig nog niet in, en ik maak mij sterk dat als de douane een pakketje open maakt, voor controle of inbeslagname of zo, dat ze daar wel een speciale stempel of sticker en een bijpassend formulier voor hebben ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Mijn pakketje zag er ogenschijnlijk dicht uit maar het plakband was dus doorgesneden. Oftewel de doos was gewoon open en klemde met zijn eigen deksel. Verder hadden ze het niet zelf bijgeplakt zover ik kan zien.
@johnbytheway geen link van mij en je moet blijkbaar zoeken op artikel 23/24 aangezien de andere niet meer bestaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Wat ik vreemd zou vinden is waarom de Duitse douane dan zo een sticker zouden kleven als de inhoud leeg was bij aankomst bij hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Kan ook zijn dat de inhoud toen nog niet leeg was natuurlijk.
Ik denk dat ik zie hoe ze het gedaan hebben. Eerst met scherp mesje opengemaakt en daarna met een beetje lijm er tussen weer dicht zo te zien want er zit piepschuim van de onderkant aan de bovenkant.
Ik krijg het iig niet voor elkaar om het uit zichzelf blijvend dicht te maken zonder hulpmiddelen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/w98vR7h.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fUOpKCq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-05 21:20
Voor zover ik weet kan je gewoon een geschil aanmaken bij paypal, de verstuurder is voor zover ik weet verantwoordelijk voor het compleet verstuurde pakket en als dit bij aankomst niet zo is dan is dit aan de verstuurder om uit te zoeken waarom niet.

Het moge gezien je fotos duidelijk zijn dat het hier gewoon om diefstal gaat, de verstuurder zal dus DHL achter zijn vodden moeten zitten om zijn verstuurde waar vergoed te krijgen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verderf op 08-03-2013 14:51 ]

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 12:16

Decennia

VECTORHEAD

Vaak wordt die sticker gebruikt om de spullen makkelijker door de douane te leiden. Dit heb ik vaker gehad bij websites als Karmaloop...

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OssieW
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-03 20:18
Het klopt inderdaad dat alleen de verzender een onderzoek kan opstarten, in dat opzicht zou ikzelf wel al bij Paypal iets beginnen omdat de leverancier in feite zijn geld terug moet krijgen van DHL. Het probleem is dat het voor Banggoood waarschijnlijk heel lastig kan worden om te bewijzen dat het gestolen is onderweg, dat zij mogelijk dus niks van DHL krijgen en jouw geld ook kwijt zijn én een tablet minder hebben.

Het lijkt mij trouwens sterk dat dit door de douane is gedaan, je krijgt van hen meestal wel te horen als iets niet door hun goedgekeurd wordt voor inklaring of als het de vereiste documentatie mist. Ikzelf heb nog niet meegemaakt dat in zo'n geval zij er iets uit halen zonder de afzender en/of de ontvanger te berichten.

Het is misschien lullig voor Banggood dat jij je geld terug vraagt van Paypal en dat zij hier de 'verliezende' partij kunnen worden, maar in feite is dit een geschil geworden tussen de verzender en de koerier. Daar zou jij als klant niet de pineut van moeten worden. Wie kan trouwens garanderen dat het niet bij Banggood al is gestolen voordat de zending in handen van DHL kwam, en dat het dus ook hun 'fout' is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Daarom zou het handig zijn te weten of DHL op verschillende punten het gewicht van 't pakketje weegt.
DHL express doet dit wel volgens een reactie op twitter maar weet nog niet of DHL for You dat ook doet.
Verder via mail e.d. nog van niemand een reactie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Zo, dat is wel een vervelende manier om iets kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik heb precies hetzelfde gehad alleen dan met PostNL (toen nog TNT).

Het probleem was niet PayPal, ik heb netjes een aangifte gedaan (want dat moet voor PayPal) en daarna heb ik mijn geld terug gekregen.

Het tweede punt was de douane. Ik moest geloof ik 30 euro betalen voor Uggs, die er dus helemaal niet inzaten. Het pakket was helemaal dichtgetaped met douane tape.

Ik heb geschreven en gebeld en weer geschreven maar nooit die 30 euro teruggezien.

Daarnaast houden ze echt hun hand boven eigen hoofd, het gebeurt blijkbaar enorm vaak dat er dingen gejat worden maar er wordt zo goed als niks aan gedaan.

Let wel op dat je een geschiltermijn hebt bij PayPal en ze gaan vragen om een aangifte, die aangifte is niet binnen 24 uur klaar maar je moet wel het bij PayPal opgeven binnen een aantal dagen!

[ Voor 27% gewijzigd door Megamind op 08-03-2013 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Antwoord van Banggood:

"Dear friend,

Thank you for your email.

I am so sorry for the inconvenience. Could you please kindly to consult your custom where is the item in the box now? If it has seized by custom, the package should return to us.Could you please kindly consult it?

Looking forward to hearing from you.

Kind regards!

Cherry"

Ik heb terug gemailt dat het bijna zeker is dat de douane er niks mee te maken heeft maar dat de inhoud waarschijnlijk gestolen is onderweg naar mij toe. Verder dat Banggood als afzender DHL for You de opdracht moet geven om het te onderzoeken en dat ik hoop ooit nog een Ramos W42 tablet in bezit te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Antwoord van de Duitse DHL:

Sehr geehrter Herr xxxxxxxxxx

vielen Dank für Ihre Anfrage.

Wir bitten die verspätete Rückmeldung bezüglich Ihrer E-Mail zu entschuldigen.

Ihre Reklamation haben wir erhalten und bedauern, dass Sie mit unseren Dienstleistungen nicht zufrieden sind. Für die Ihnen entstandenen Unannehmlichkeiten bitten wir um Entschuldigung.

Leider können wir den Sachverhalt von hier aus nicht klären.

Wir haben Ihr Anliegen an die zuständige Fachabteilung weitergeleitet, die Kollegen werden sich mit Ihnen in Verbindung setzen.

Wir bitten um Ihr Verständnis.

Sollten Sie noch Fragen haben, senden Sie uns einfach eine E-Mail. Bitte belassen Sie zur besseren Zuordnung Ihrer Anfrage den bisherigen Schriftverkehr in der Mail. Herzlichen Dank!

Unsere Kundenberater stehen Ihnen aber auch unter der unten aufgeführten Serviceline gern zur Verfügung.

Mit freundlichen Grüßen

xxxxxxxxxxxxxxx
Kundenservice
DHL Vertriebs GmbH
Weidestr. 122 d
22083 Hamburg
Deutschland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
luckyjan schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 08:46:
Antwoord van Banggood:

"Dear friend,

I am so sorry for the inconvenience. Could you please kindly to consult your custom where is the item in the box now? If it has seized by custom, the package should return to us.Could you please kindly consult it?

Looking forward to hearing from you.

Kind regards!

Cherry"

Ik heb terug gemailt dat het bijna zeker is dat de douane er niks mee te maken heeft maar dat de inhoud waarschijnlijk gestolen is onderweg naar mij toe. Verder dat Banggood als afzender DHL for You de opdracht moet geven om het te onderzoeken en dat ik hoop ooit nog een Ramos W42 tablet in bezit te krijgen :)
toon volledige bericht
Post ook heel het verhaal eens op hun forum, inclus foto's en de stappen die je al gedaan hebt en al dat je vernomen hebt dat Banggood DHL moet contacteren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcPirate
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-06-2024
Rule no1: bij accepteren van een pakket bezorgd door wie dan ook geldt bij ons:

eerst het pakket/de doos in handen nemen en rustig 5 minuten nemen om te kijken of er niet gerommeld is met de plakband o.i.d. Indien niet dan accepteren anders weigeren en vervolgens naam/bedrijf/kenteken bezorger noteren.

Of je via Paypa je geld terugkrijgt is een vraag aangezien je getekend hebt voor ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:44
PcPirate schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 13:56:

eerst het pakket/de doos in handen nemen en rustig 5 minuten nemen om te kijken of er niet gerommeld is met de plakband o.i.d. Indien niet dan accepteren anders weigeren en vervolgens naam/bedrijf/kenteken bezorger noteren.

Of je via Paypa je geld terugkrijgt is een vraag aangezien je getekend hebt voor ontvangst.
Ja eerst 5 minuten kijken joh 8)7, zal de bezorger ook leuk vinden... Dat gebeurt dus nooit en wordt het pakket gewoon klakkeloos aangenomen. Doe ik zelf ook overigens.

Via Paypal kan hij zijn geld wel terugkrijgen. Er is namelijk niet geleverd wat overeengekomen is. Maar als het mis is gegaan bij DHL, dan is dat natuurlijk ook wel zuur voor de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
alex3305 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 14:09:
[...]

Ja eerst 5 minuten kijken joh 8)7, zal de bezorger ook leuk vinden... Dat gebeurt dus nooit en wordt het pakket gewoon klakkeloos aangenomen. Doe ik zelf ook overigens.

Via Paypal kan hij zijn geld wel terugkrijgen. Er is namelijk niet geleverd wat overeengekomen is. Maar als het mis is gegaan bij DHL, dan is dat natuurlijk ook wel zuur voor de winkel.
Als het verzekerd is verstuurd krijgt deze als het goed is ook gewoon zijn geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Idd mijn vrouw heeft het aangenomen en getekend, die gaat niet ieder pakje 5 minuten controleren. Overigens was het niet te zien dat het geopend was. Ik zag het pas toen ik het plakband probeerde te verwijderen.
Dacht dat het misschien de sleeve was die ik ergens anders had besteld.
@Luke-san Wist niet dat ze een forum hadden. Zal daar ook eens gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san

Soms een probleem. Mijn V911 helicopter hadden ze van de douane uit opengesneden en daarna een plakband rondgedaan van de douane zelf.
De helicopter was echter mooi vernield door dat ze deze eruit hadden gehaald en dan foutief terug in de doos hadden gestoken. Nu bij Banggood hebben ze mij na foto's en de uitleg een helicopter alleen opgestuurd wat ik als zeer goede service beschouw.
Nu als jij zo een doos aanneemt met een douane tape rond weiger jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 10:58
Maar voor zover het nog niet duidelijk is: De inhoud is niet gejat maar door de douane eruit gehaald. DHL zou je denk ik het hoe en waarom kunnen vertellen.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 20:06

Leuk bij bedrijven die dozen recyclen of marktplaats aankopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Jassy schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 15:19:
Maar voor zover het nog niet duidelijk is: De inhoud is niet gejat maar door de douane eruit gehaald. DHL zou je denk ik het hoe en waarom kunnen vertellen.
Nee, want dan gaat of de hele verzending terug, of zit er een begeleidende brief opgeplakt dat de boel is geopend door de douane, en waarom bepaalde items er al dan niet uitgehaald zijn, en zit de boel weer netjes dichtgemaakt met een hoop tape waar "Douane" op staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:*)

Dat gaat vaak helemaal niet, omdat dozen er nog best wel eens uitzien alsof ze opnieuw zijn dichtgeplakt, maar dat dat niet zo blijkt te zijn als je het beter kunt zien als je de boel uitpakt. Ook is hergebruik van dozen geen zeldzaamheid en dan kan je echt niet zien wat nu oud en wat nu nieuw is.
Je tekent voor ontvangst, maar je hebt het product nooit ontvangen. Het is niet heel anders dan een kartonnen doos toegestuurd krijgen in plaats van een iPod. Overduidelijk foute boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:15

RobertowNL

For your gear!

Jassy schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 15:19:
Dat is dus zeker niet het geval zoals al eerder in het topic aangegeven. Heb nu twee keer zo'n sticker gezien en de items waren nog wel aanwezig in de doos (en niet geopend!). Op een telefoon die via DHL global mail hier is aangeboden zat een zelfde sticker en dat pakket was nog helemaal dicht.

Wat ik de laatste tijd van DHL global mail heb gelezen is dat er enorm veel fout gaat in verhouding tot ChinaPost en HKpost met duurdere dingen. Zo wordt er minder mee verzonden en zie ik wel opvallend veel verhalen dat er dingen kwijt raken.
Zo heb ik hier op GOT en op fok diverse verhalen gelezen over mensen waarbij de goederen niet aankomen via DHL global mail. De pakketjes/inhoud lijkt ergens tussen DL en NL kwijt te raken volgens de tracking.

Enige wat banggood kan doen is hersturen of refunden en mijn ervaring is dat ze dit uiteindelijk ook wel doen (ook zonder claim).

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Ik heb 45 dagen zag ik om een paypal dispute op te starten. Heb 14 februari betaald dus kan nog wel een weekje wachten. Verder had ik ook de Douane nog gebeld en die gaven aan dat als ze iets in beslag nemen er een brief bij komt voor DHL en dat ze het dus niet zomaar weer dichtplakken en doorsturen zonder verder iets te doen.

Edit: Nog een ticket nummer gekregen van de Duitse DHL

"DHL Kontaktformular Reklamation Sonstiges

Sehr geehrte Kundin, sehr geehrter Kunde,

vielen Dank für die Zusendung Ihrer Anfrage.

Die Bearbeitung wird noch etwas andauern, wir bitten Sie um etwas Geduld und bedanken uns im Voraus für Ihr Verständnis.

Mit freundlichen Grüßen

Ihr DHL Team

DHL Vertriebs GmbH; Sitz Bonn; Registergericht Bonn; HRB 19565"

[ Voor 39% gewijzigd door luckyjan op 10-03-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcPirate
Uiteraard de 5 minuten die ik aanhaalde is "beetje" overdreven maar neem de tijd rustig om het te bekijken. Daarnaast er wordt bij DHL bijgehouden welke pakketten open zijn gemaakt door de douane.

Geef je het volgnummer van je pakket door dan weten ze het direct te melden.

Maar daarnaast een door de douane geopend pakket zou ik per definitie al weigeren mits deze een waarde heeft van onder de €30. Waarom nadat de douane het heeft opgemaakt is het niet meer te achterhalen als het pakket daarna nog heel is gebleven.

Geen enkele bezorger/pakkettendienst is te vertrouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PcPirate schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:07:
Maar daarnaast een door de douane geopend pakket zou ik per definitie al weigeren mits deze een waarde heeft van onder de €30. Waarom nadat de douane het heeft opgemaakt is het niet meer te achterhalen als het pakket daarna nog heel is gebleven.

Geen enkele bezorger/pakkettendienst is te vertrouwen!
Dat is totaal niet logisch. Door het bij voorbaat al terug te sturen heb je hoe dan ook het gezeur dat daarbij hoort. Als het pakket door de douane is opgemaakt is de kans groot dat je het spul gewoon goed hebt ontvangen en hoef je het moeilijke traject alleen door te lopen als er inderdaad iets aan de hand blijkt.

Je doet net alsof je dikke vette pech hebt als het pakket leeg blijkt, maar juridisch en praktisch gezien levert het alleen wat gedoe op, maar ben jij er niet voor verantwoordelijk en draag je ook dus de kosten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Vandaag nog een mailtje van de Duitse DHL dat ze er mee bezig zijn (beter dan de Nederlandse DHL for YOU die helemaal niks voor de consument wil doen alleen voor de afzender) en Banggood die nog een foto wilde van het etiket wat op de doos zit. Verder nog niets concreets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Vandaag een mail van Banggood gekregen met het feit dat ze zelf blijkbaar geen compensatie kunnen krijgen van de post bezorging en het aanbod om een "gedeelte" te vergoeden.....
Ik heb ze nu gevraagt wat dat gedeelte dan is en dat ik liever een Ramos W42 tablet heb.
Ik heb 229 dollar betaald dus als ze 200 vergoeden kan ik daar nog wel mee leven maar met een minder bedrag neem ik geen genoegen en start ik een paypal dispute.

De mail:

"Dear Jan ,

I am so sorry for the inconvenience. Now the package has been sign up so there is no way for us to claim for compensation from your post office.Could we refund part of payment to you as compensation?

I am so sorry that it is really hard for us to control this kindly of thing and sincerely hope your kindly understanding.

Looking forward to hearing from you"

Kind regards! "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Doorzeuren, uiteindelijk geven ze wel toe is mijn ervaring.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99190

RobertowNL schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 00:39:
Doorzeuren, uiteindelijk geven ze wel toe is mijn ervaring.
Inderdaad, vooral de eerlijke ondernemer bang maken met een paypal dispute als de Duitse douane je tablet jat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Anoniem: 99190 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 07:25:
[...]

Inderdaad, vooral de eerlijke ondernemer bang maken met een paypal dispute als de Duitse douane je tablet jat.
De moraalridder moest weer komen kijken hoor.

Het is niet het probleem van de consument dat het pakket niet goed aankomt, de ondernemen probeert zich er gewoon weer slinks uit te wurmen. Jij doet gewoon een claim bij PayPal, je doet aangift van het stelen, deze stuur je op naar PayPal en naar de verzender, die doet weer aangifte bij DHL en krijgt ook zijn geld terug.

Waarvoor zou anders je pakket verzekerd zijn? Dus als jij de helft zou overmaken dan zou de ontvanger wellicht alsnog alles vergoed krijgen van DHL.

Lekker consumentjes neppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
@tonks Het is niet dat ik een eerlijke ondernemer bang wil maken als ik een paypal dispute start.
Het feit is dat ik een pakket heb gehad waar geen tablet in zat. Het sterke vermoeden bestaat dat de tablet gestolen is door de postbezorging en de douane er sowieso niks mee te maken heeft.
Maar nogmaals dit zijn vermoedens. Het kan theoretisch zo zijn dat er bij het inpakken van de tablet al geen tablet ingezeten heeft.
Het zou trouwens wel prettig zijn als DHL Duitsland (die het aan het onderzoeken zijn) in ieder geval laat weten dat ze onderweg het gewicht controleren en kunnen zeggen of het ergens plotseling lichter is geworden.
Maar hoe je het ook went of keert ik heb een tablet besteld en een lege doos gekregen. Dus wil ik een nieuw tablet of anders mijn geld (grotendeels) terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrutcamaro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-03-2024
als er wat misgaat tijdens het transport is dat het risico voor de ondernemer, het is zuur, maar shit happens en het percentage waarbij het misgaat is redelijk verwaarloosbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:53
RobertowNL schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:44:
[...]

Wat ik de laatste tijd van DHL global mail heb gelezen is dat er enorm veel fout gaat in verhouding tot ChinaPost en HKpost met duurdere dingen. Zo wordt er minder mee verzonden en zie ik wel opvallend veel verhalen dat er dingen kwijt raken.
Hier nog 1. Mijn telefoon is ook kwijtgeraakt ergens tussen DE en NL. Een onderzoek loopt maar daar nemen ze gewoon 2 maanden de tijd voor. Ik vroeg na 1 maand of ze al iets wisten. Niets bekend, onderzoek duurt 2 maanden. Ik heb mijn geld gelukkig al terug en heb maar een nieuwe besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Ik heb vandaag ook nog contact opgenomen met de Rabobank aangezien ik daar een Rabocard credit card ( mastercard ) heb waarmee het paypal bedrag is betaald. Bij die kaart staat dat je een verzekering hebt van 180 dagen bij verlies, diefstal e.d.
Helaas is die verzekering pas als je het bestelde ook daadwerkelijk in bezit hebt gekregen. Dus als het tablet was gestolen nadat ik het in bezit heb gekregen of beschadigd was aangekomen.
Ze sturen wel een betwistingsformulier wat ik kan invullen. Ik vroeg of dit niet hetzelfde was als de dispute bij Paypal maar dit kan blijkbaar hier onafhankelijk van worden opgestart. Mocht Paypal het eerder hebben terugbetaald dan ze klaar zijn met het onderzoek dan stoppen ze de betwisting bij Banggood (zo'n betwisting kan ook wel 1 tot 2 maanden duren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Heb je nou wel of niet een geschik ingediend bij PayPal? Want als je geld gaat storneren van PayPal krijg je een hoop gelazer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Nee nog niet. Ik wacht nog af wat Banggood wil compenseren maar ben bang dat het bedrag te laag zal zijn. Als het te laag is dan gaat het wel via PayPal ondanks het gelazer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Je weet ook dat je maar zoveel dagen hebt om een geschil in te dienen, als die voorbij zijn dan is je kans verkeken natuurlijk.

Ik bedoel als je Creditcard maatschappij gaat terughalen bij Paypal dan gaat PayPal gewoon een nieuwe rekening sturen met deurwaarder aan toe.

[ Voor 36% gewijzigd door Megamind op 14-03-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Yep 45 dagen. Het zijn er nu 29. De creditcard firma gaat het rechtstreeks bij Banggood terughalen.
Het bedrag staat ook bij mijn creditcard afschrijvingen onder vermelding van Fivestar (wat blijkbaar Banggood is).

[ Voor 74% gewijzigd door luckyjan op 14-03-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrutcamaro
Megamind schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:22:

Ik bedoel als je Creditcard maatschappij gaat terughalen bij Paypal dan gaat PayPal gewoon een nieuwe rekening sturen met deurwaarder aan toe.
heb je daar praktijkvoorbeelden van? vroeger was dat niet namelijk, ze halen het geld gewoon bij de verkoper weg als een koper storneert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
gerrutcamaro schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:42:
[...]

heb je daar praktijkvoorbeelden van? vroeger was dat niet namelijk, ze halen het geld gewoon bij de verkoper weg als een koper storneert
Klopt, maar het komt wel eens voor dat een verkoper zijn rekening leeghaalt, dan kunnen ze het geld niet meer terugkrijgen en komen ze het weer bij jou halen. Weet niet of dit nog zo is, maar een aantal jaar geleden wel in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:46
Megamind schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 17:07:
[...]

Klopt, maar het komt wel eens voor dat een verkoper zijn rekening leeghaalt, dan kunnen ze het geld niet meer terugkrijgen en komen ze het weer bij jou halen. Weet niet of dit nog zo is, maar een aantal jaar geleden wel in ieder geval.
Jaren terug hetzelfde meegemaakt (weliswaar via Ebay).Ik had toen m'n Paypal al leeggehaald en Paypal kon alsnog geld er van af halen, ik stond dus in de min (ja dat is echt mogelijk in dit soort gevallen). Tallen telefoontjes en brieven ontvangen van ze, of ik het wilde aanzuiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 14:13

PowerSp00n

There is no spoon

gerrutcamaro schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:42:
Dat doen ze nog, PayPal reserveert dan het bedrag van de rekening van de verkoper en start een dispuut. De verkoper kan dan bezwaar indienen. PayPal staat naar mijn idee in zulke gevallen aan de kant van de verkoper, met de koper hebben ze niets meer te maken gezien deze het via de CC-maatschappij speelt. PayPal heeft er ook geen trek in dat kopers via de CC storneren, ze geven zelf al de mogelijkheid om via PayPal tot een oplossing te komen.

Probeer het eerst zonder tussenkomst van PayPal op te lossen, dat kost extra en daar maak je geen vrienden mee :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrutcamaro
Megamind schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 17:07:
[...]

naar mijn ervaring zetten ze de verkoper dan gewoon in de min, ik heb nog nooit gehoord dat er een incassobureau ofzo is ingeschakeld tegen een koper, de kopers zijn bij ebay/paypal heilig (terwijl de verkopers beide betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
PowerSp00n schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 17:33:
[...]

Dat doen ze nog, PayPal reserveert dan het bedrag van de rekening van de verkoper en start een dispuut. De verkoper kan dan bezwaar indienen. PayPal staat naar mijn idee in zulke gevallen aan de kant van de verkoper, met de koper hebben ze niets meer te maken gezien deze het via de CC-maatschappij speelt. PayPal heeft er ook geen trek in dat kopers via de CC storneren, ze geven zelf al de mogelijkheid om via PayPal tot een oplossing te komen.

Probeer het eerst zonder tussenkomst van PayPal op te lossen, dat kost extra en daar maak je geen vrienden mee :)...
Ik had nog niks van Banggood gehoord.
Heb ze nu nog een mail gestuurd met dat ik de bank heb benaderd i.v.m. de aankoop verzekering die op de creditcard zit. Aangezien ik niks heb gekregen kan ik die verzekering niet gebruiken. De creditcard firma geeft nu het advies om een geschil te starten en stuurt me formulieren daarvoor op en zegt dat ik ook via PayPal een geschil kan starten. Los van het geschil via hun.
Ik wacht daarmee nog totdat ik weet met welke oplossing Banggood komt.

Bovenstaande klinkt vriendelijker dacht ik dan dat ik zelf een geschil via PayPal wil starten. Nu is het op advies van een ander. Dus wil Banggood dit niet moeten ze mij morgen een goede oplossing bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook de eerlijke ondernemer is aansprakelijk voor het pakket dat niet bij de klant aankomt. Vervelend, maar dat is nu eenmaal het risico dat je als ondernemer aangaat. Het bij de klant proberen te leggen is sowieso fout en je hoeft je als klant zeker ook niet schuldig te voelen als je daar niet aan meewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Banggood heeft vandaag aangegeven de helft te willen compenseren. Ik heb teruggemailt dat ik daar niet mee eens ben aangezien ik als consument niet aanspraklijk kan zijn voor de verzending.
Ik heb ze geadviseerd om toch te proberen hun geld via DHL terug te krijgen en het Duitse ticket nummer gegeven aangezien die het aan het onderzoeken zijn.
Morgen (hebben ze nog een dag) ga ik een Paypal dispute starten en verder als ik de formulieren binnen krijg van Mastercard ga ik die ook invullen waarmee ik een betwisting start.

[ Voor 17% gewijzigd door luckyjan op 15-03-2013 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ik snap nogsteeds niet wat je wilt bereiken met Mastercard? Waarom een geschil indienen bij PayPal en bij Mastercard? Je gaat jezelf in de problemen werken zo bij PayPal en geen vrienden maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

[...]

Jij bent ook een eerlijke klant die niks heeft ontvangen. Ik zit liever niet aan het kortste eind van de lijn. Mocht het later opglost worden en de tablet toch terug komen (hoogst onwaarschijnlijk) dan ben ik de laatste die zegt dat je niet moet betalen.
luckyjan schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:03:
Banggood heeft vandaag aangegeven de helft te willen compenseren. Ik heb teruggemailt dat ik daar niet mee eens ben aangezien ik als consument niet aanspraklijk kan zijn voor de verzending.
Ik heb ze geadviseerd om toch te proberen hun geld via DHL terug te krijgen en het Duitse ticket nummer gegeven aangezien die het aan het onderzoeken zijn.
Morgen (hebben ze nog een dag) ga ik een Paypal dispute starten en verder als ik de formulieren binnen krijg van Mastercard ga ik die ook invullen waarmee ik een betwisting start.
Gewoon eerst via Paypal laten lopen, de betwisting kant je altijd later nog starten. Is het morgen al dag 44?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Megamind schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:13:
Ik snap nogsteeds niet wat je wilt bereiken met Mastercard? Waarom een geschil indienen bij PayPal en bij Mastercard? Je gaat jezelf in de problemen werken zo bij PayPal en geen vrienden maken.
Mastercard gaf aan dat het niet uitmaakte. Mocht ik via PayPal eerder mijn geld terugkrijgen (want via Mastercard duurt het zeker 1 tot 2 maanden) dan stopt Mastercard automatisch met de betwisting.
Dus waarom zou ik het dan niet doen. Schijnt een gebruikelijke manier te zijn.
Waarom zou ik mezelf trouwens in de problemen werken en geen vrienden maken als ik mijn geld terug wil krijgen aangezien ik een doos zonder tablet heb gekregen?

@RobertowNL nee morgen is het dag 31. Maar ik heb Banggood t/m morgen gegeven voor een andere oplossing daarna start ik de betwisting. Dit zodat ik ergens anders hetzelfde tablet kan bestellen.
Nu wacht ik al meer dan 1 week af wat er gaat gebeuren maar zit wel zonder tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Megamind schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:16:
[...]

De moraalridder moest weer komen kijken hoor.

Het is niet het probleem van de consument dat het pakket niet goed aankomt, de ondernemen probeert zich er gewoon weer slinks uit te wurmen. Jij doet gewoon een claim bij PayPal, je doet aangift van het stelen, deze stuur je op naar PayPal en naar de verzender, die doet weer aangifte bij DHL en krijgt ook zijn geld terug.

Waarvoor zou anders je pakket verzekerd zijn? Dus als jij de helft zou overmaken dan zou de ontvanger wellicht alsnog alles vergoed krijgen van DHL.

Lekker consumentjes neppen.
Aangezien de consumentjes graag een lage waarde opgegeven zien worden, is het alleen voor dat bedrag verzekerd. Het is dus maar de vraag of ze alles vergoed krijgen ... (wat blijkbaar al niet kan omdat er getekend is voor ontvangst; kan idd beter helemaal niks ontvangen)
Maar in principe ligt de eindverantwoording wel bij Banggood en moeten ze zelf maar uitzoeken hoe ze een vergoeding van DHL krijgen. Voortaan ook maar gewoon de volledige waarde erop zetten zodat er hier weer klaagtopics geopend kunnen worden over de inklaring :P

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 15-03-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Vandaag een mail gehad van Banggood met de vraag of ik wil dat ze de Ramos W42 opnieuw naar me toezenden en of ik a.u.b. geen PayPal dispute wil starten.
Ik heb ze geantwoord dat die oplossing geweldig zou zijn en dat ik graag extra bijbetaal voor "Expedited Shipping Service" waarmee je het binnen 2 tot 3 werkdagen binnen zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:08

SeatRider

Hips don't lie

Dan moet je idd wel die expedited shipping erbij nemen, en als ie er dan na een week of 2 nog niet is, heb je nog tijd om alsnog een Paypal dispute te starten. Dat moet binnen 45 dagen, wellicht willen ze het gewoon traineren tot na die tijd.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
luckyjan schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 08:56:
Vandaag een mail gehad van Banggood met de vraag of ik wil dat ze de Ramos W42 opnieuw naar me toezenden en of ik a.u.b. geen PayPal dispute wil starten.
Ik heb ze geantwoord dat die oplossing geweldig zou zijn en dat ik graag extra bijbetaal voor "Expedited Shipping Service" waarmee je het binnen 2 tot 3 werkdagen binnen zou moeten hebben.
Idd nog niet van de slechtste bij Banggood.
Ze moeten nog wat sleutelen aan bepaalde zaken en zijn niet echt Westers wat betreft hints etc maar het komt meestal wel inorde.
Bij DX heb ik tot hiertoe enkel frustraties gehad met de aftersales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Nou ik heb een nieuw trackingnummer. :)
Alleen wilde ze geen "Expedited Shipping Service" doen omdat de kans dan te groot was dat de tablet door de Douane geblokkeerd zou worden omdat ie een vaste interne batterij heeft....
Dus hij gaat via Air Parcel Register en dat duurt dus langer. Waarschijnlijk langer dat de 45 dagen van het Paypal dispute en de Mastercard betwisting.
Met Mastercard gebeld en daarmee afgesproken dat ik toch de betwistings formulieren invul met daarbij het bewijs dat ze de tablet opnieuw verstuurd hebben. Ook bij Mastercard zou ik anders buiten de betwistingsperiode vallen. Doordat ze het opnieuw verstuurd hebben leggen ze bij Mastercard de zaak zeg maar voorlopig stil.
Mocht ik nou geen pakket krijgen, of een leeg pakket, of iets heel anders ipv een tablet na bijv. 1 maand gaan ze daarna toch het geld terughalen ondanks dat het buiten de normale periode valt.
Dus waarschijnlijk goede service van Banggood en ook goede service van Mastercard (Rabocard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Tip voor volgende keer: direct dispute meteen aanmaken via paypal.
Dan geeft de verkoper daar aan dat er nieuw product opgestuurd is, maar sluit je de case pas als die is aangekomen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Dat is misschien idd wel het beste ja achteraf bekeken. Maar ja feitelijk heb ik nu hetzelfde via Mastercard die zo vriendelijk zijn om de zaak tijdelijk stil te leggen. O en ik heb nog geen trackingnummer, Ik keek bij de oude order ;) Bij deze staat nog ready to proces en:

1 of :Ramos W42 Samsung Exynos 4412 Quad Core 1.4GHz 9.4 Inch Android 4.0 Tablet (SKU054866) Warehouse CN This order is resent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 14:27
DDX schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:10:
Tip voor volgende keer: direct dispute meteen aanmaken via paypal.
Dan geeft de verkoper daar aan dat er nieuw product opgestuurd is, maar sluit je de case pas als die is aangekomen.
Ze kunnen je niet helpen als je een dispute geopend hebt. Dan wordt er namelijk vanalles geblokkeerd zodat ze niet jouw geld kunnen terugstorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
luckyjan schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:56:
Mocht ik nou geen pakket krijgen, of een leeg pakket, of iets heel anders ipv een tablet na bijv. 1 maand gaan ze daarna toch het geld terughalen ondanks dat het buiten de normale periode valt.
Lijkt mij erg onverstandig eerlijk gezegd. Ik weet niet hoe PayPal met dit soort zaken omgaat, maar in principe laat je MasterCard dan onterecht geld terughalen van PayPal. Onterecht, omdat PayPal namelijk aan alles heeft voldaan waar ze aan moeten voldoen. Ben je het niet eens met de koper, dan moet je dat aankaarten bij PayPal, niet bij MasterCard in dit geval. Het lijkt mij dat je hiermee jezelf in de problemen zou helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Het geld is via Mastercard rechtstreeks betaald aan Banggood. Tenminste als ik mijn betalingen bekijk van de creditcard. Dus als ze het terughalen heeft PayPal er verder niks mee te maken.

Edit: zojuist nog eens even op de afschrijving gekeken en er staat toch zie ik nu PayPal en dan de firmanaam.
Geen idee hoe dat dan werkt (of mastercard het bij PayPal dan terughaalt en wat de gevolgen daarvan zijn). Maar laten we hopen dat het zover niet komt en mocht het toch zover komen bespreek ik het eerst even met Mastercard :)

[ Voor 48% gewijzigd door luckyjan op 18-03-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Hmm vandaag een brief binnengekregen van de Duitse DHL met de tekst:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YPizg2M.jpg.

Met verder het verzoek te specificeren wat de inhoud was en de kosten. Zoals ik het begrijp kunnen ze alleen mij vergoeden en niet de afzender omdat ik het pakket gekregen heb.
Dus ik vul het maar in en mocht ik het geld inderdaad terugkrijgen van DHL Duitsland dan mail ik Banggood of ik het naar ze kan overmaken (nadat ik de nieuwe tablet heb gekregen).

[ Voor 11% gewijzigd door luckyjan op 19-03-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcPirate
Is er al een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Nope nog niet. De nieuwe tablet is nu in Duitsland aangekomen zag ik gisteren via de track and trace.
Dus nog ff geduld hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:55

mark-k

AKA markkNL

Mastermind schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:36:
[...]

Ze kunnen je niet helpen als je een dispute geopend hebt. Dan wordt er namelijk vanalles geblokkeerd zodat ze niet jouw geld kunnen terugstorten.
Nee hoor, je kan een geschil starten bij PayPal, daarbij word je verzocht om eerst te proberen iets te regelen met de verkoper. Als die dan terugstort kun je zelf het geschil sluiten en doet Paypal helemaal niks.
Kom je er niet uit, kun je je geschil bij Paypal opwaarderen tot een claim, waarbij Paypal dus gaat onderzoeken of jij je spullen wel gekregen hebt enz. en als je in het gelijk gesteld wordt krijg je via de service van Paypal je geld terug.
Ik heb beide situaties al meerdere malen meegemaakt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Ik verwacht 'm deze week.

De eerste DHL tracking site waar hij te volgen was:
https://www.globalmail.dh...rtal-asia/traceit?itemId=
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CqvOR2d.jpg

Daarna kon ik hem via deze ook volgen:
https://www.deutschepost.de/sendung/simpleQueryResult.html
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cIExcQr.jpg

En sinds zaterdag ook via deze:
http://nolp.dhl.de/nextt-online-public/set_identcodes.do
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/V3JQ7Rg.jpg

Nog sites die ik vergeten ben ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Yeah hij is binnen! 100 punten gaan naar Banggood. Case closed :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KVTPDOr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C6nAcAx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12-2024
Mooi mooi, nu ben ik wel benieuwd of je nog iets hoort van die claim van de verloren tablet.

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Bonkdoos schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:00:
Mooi mooi, nu ben ik wel benieuwd of je nog iets hoort van die claim van de verloren tablet.
Daar nog geen info over. Wel 3.70 euro strafporto omdat ik de brief van de Duitse post waarop stond nicht frankieren had verstuurd zonder postzegel. Blijkbaar had ik, omdat ie naar Duitsland ging, toch een postzegel erop moeten plakken :)

Edit:
Vandaag (5 mei) zie ik dat er 35 euro van de Duitse DHL op de rekening staat. Geen idee of ik nog een brief krijg waar ze dat op baseren aangezien het bedrag wat ik in de brief naar Duitsland had gezet met bewijs stukken 174 euro was.
Naja ik zie dat bedrag maar als smartengeld dan ;)

Case Closed.

[ Voor 25% gewijzigd door luckyjan op 07-05-2013 13:04 ]

Pagina: 1