Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus N56VJ-S4149H of Lenovo Y500

Pagina: 1
Acties:

• bijsterboschje
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-07 18:23
Hallo!

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. (scherm van mijn oude heeft het begeven).
Nou ben ik niet bepaald veeleisend, maar wil wel af en toe een spelletje kunnen spelen. (b.v. the walking dead) en download ik vrij veel.
Nou is mijn oog gevallen op de hier door tweakers al geroemde Lenovo Y500 en de minder bekende Asus N56VJ-S4149H.
Nou vind ik persoonlijk de Asus qua design mooier (meer solide overkomen) dan de Lenovo.
Nadeel is de 4 gig ram tov de 8 van de Lenovo, maar ik weet niet of ik dat in praktijk ga merken.

Zijn er mensen die ervaring hebben op gebied van accuduur, speakerkwaliteit, bouwkwaliteit en snelheid voor bovenstaande laptops?

De Asus is volgens de pricewatch van tweakers op te halen voor 719

http://tweakers.net/price...6vj-s4149h/specificaties/

De Lenovo is te halen voor 799

http://tweakers.net/price...ideapad-y500-mbg2amh.html

Mijn vraag wat is in dit geval de "beste" keuze? Of zijn er eventueel nog andere alternatieven in dezelfde prijsklasse?

Alvast bedankt!!

Verwijderd

Er is ook nog de pricewatch: Asus N56VZ-S4215H. Deze heeft Intel Core i7 3630QM, 6GB werkgeheugen, 750GB harde schijf, en de GeForce GT650M. Komt meer in de buurt van de lenovo y500 maar is dan ook duurder.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Je zou ook nog het werkgeheugen van de Asus uit kunnen breiden naar 8GB, en op allebei de laptops kan je wel een spelletje doen, je zou inderdaad ook nog naar de n56vz kunnen kijken, want die heeft een i7 en 6GB RAM, en betere videokaart.

• jgnip
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-08-2022
Ik heb de Asus en ben er erg tevreden mee. Ik gebruik hem met name voor studie en series kijken, maar hij draait bijvoorbeeld ook Assassin's Creed III prima. Ik heb ook nagedacht over de Y500, heb hem even in de winkel bekeken. Ik ben blij met mijn keuze om de volgende dingen;
-de Asus heeft, zoals je zelf al zegt, mooier design.
-Een mat scherm dat de Y500 niet heeft.
-Bij de Y500 zit het trackpad een beetje los, daar zou ik me erg aan irriteren.
-Bij de Asus wordt een extern subwoofertje geleverd waardoor er eigenlijk best wel prima geluid uit komt.
-Ik geloof dat de batterij van de Asus ook langer meegaat (op lagere schermhelderheid zo'n 5/6 uur).
-Als laatste heeft de Y500 een rood verlicht toetsenbord, dit vind ik niet zo professioneel. De Asus heeft geen toetsenbordverlichting, wat mij betreft het enige minpuntje (de VZ heeft dit overigens wel).

Hoop dat je hiermee wat kan!

• bijsterboschje
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-07 18:23
Die Asus N56VZ-S4215H ziet er goed uit!
Is deze qua processor veel beter dan de Y500?

Iemand ervaring met de accuduur?

Dank voor alle antwoorden!