Thuis heb ik een vreemd WiFi probleem. Ik heb 3 laptops, een tablet, 2 telefoons en een pc die allemaal op hetzelfde WiFi zitten. Enkel de pc heeft nukken en verliest af en toe de verbinding. Nou dacht ik dat het lag aan die pc zelf. Tot ik een nieuwe computer kocht, met wifi op het moederbord. Maar helaas dezelfde problemen.
Na wat zoeken op het forum hier denk ik dat de problemen te herleiden zijn naar mijn Ziggo kabelmodem, de Cisco EPC3925. Deze schijnt nogal brak te zijn met de wifi. De oplossing lijkt redelijk voor de hand te liggen, maar ik heb hierover aan jullie nog wel een paar vragen:
Na wat zoeken op het forum hier denk ik dat de problemen te herleiden zijn naar mijn Ziggo kabelmodem, de Cisco EPC3925. Deze schijnt nogal brak te zijn met de wifi. De oplossing lijkt redelijk voor de hand te liggen, maar ik heb hierover aan jullie nog wel een paar vragen:
- De laptops hebben geen problemen met wifi. Waarom de pc's wel?
- Als ik Ziggo vraag de Cisco in bridged mode te zetten, heb ik aan een access point genoeg toch?. Of is het beter een complete router aan te schaffen?
- Als ik een router aanschaf (bv TP-Link TL-WR1043ND ) heb ik die Cisco dan nog steeds nodig?
- Ik heb een QNap NAS aangeschaft (nog niet aangesloten). Die wil ik dus straks ook draadloos benaderen. Moet ik me zorgen maken over de verbinding daarmee?
... en gaat over tot de orde van de dag