Wireless transfer pc ==> nas traag

Pagina: 1
Acties:

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Hallo,

ik zit met volgend probleem.
Ik heb thuis een pc met wifi dongle (2.4ghz) geinstalled. Router staat op bgn geconfigged en ook 2.4ghz. Wanneer ik wireless een transfer doe van mn pc via deze wifi dongle naar mn nas, die wired aan mn router is verbonden haal ik zo een 4.5megabyte/sec transfer.

Ligt dit niet te traag ? Is er iets aan mn instellingen niet juist ? Ik heb deze wifi dongle gewoon ingeplugged en deze werkte meteen, verder heb ik niks aan de settings veranderd...Downloaden gaat wel aan de max snelheid van mn internetlijn

Verwijderd

Over welke hardware heb je het? Je kan als test:

-NAS firmware updaten
-WiFi dongle drivers en of firmware update zoeken
-WiFi dongle op andere frequentie laten uitzenden om conflicten met andere wireless apparaten te voorkomen
-Testen zonder obstructies tussen de twee apparaten.
-Alles opnieuw instellen
-Apparaten afzonderlijk op snelheid testen op andere bron / doel apparaten

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Welke NAS heb je? Wat zijn de specs van je WIFI dongle? En welke router gebruik je?

Zonder deze gegevens kunnen we er namelijk niets zinnigs over zeggen.

Luctor et Emergo || specs

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Dit is een aardige snelheid voor wireless-G. Iets meer details zijn wel gewenst, mijn glazen bol is naar de wasser...

Edit: shit, zie dat het toetsenbord op m'n werk toch niet zo snel typt als thuis :P

[ Voor 27% gewijzigd door Bartjezz op 08-03-2013 09:15 ]

• Rebbelx
  • Nu online
Nas is NetGear Stora...Wired transfers haal ik zo een 25megabyte/sec
Wifi Dongle is http://support.linksys.com/nl-eu/support/adapters/AE1200

Router is de Telenet Router (belgie), deze kan zowel 2.4ghz als 5ghz signaal uitzenden, deze staat op 2.4ghz en bgn

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Je moet ook niet verwachten dat je zo'n hoge snelheden als 25MB/sec op wireless gaat halen (zeker niet met een USB stickje IMO).
Stel, jij hebt met dat stickje een 300Mbit Wireless N link. Dan blijft er effectief 150 over, wat gelijk staat aan zo'n 18,75MB/Sec. En dat haal je dan alleen in een ideale situatie. Dus nee, die wireless snelheid is zeker niet traag, de enige keer dat ik 't sneller heb gezien is bij een maat van mij waar z'n Airport Extreme op 10 meter van zn pc stond)

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Rebbelx
  • Nu online
ShadowAS1 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:26:
Je moet ook niet verwachten dat je zo'n hoge snelheden als 25Mbit op wireless gaat halen (zeker niet met een USB stickje IMO).
Stel, jij hebt met dat stickje een 300Mbit Wireless N link. Dan blijft er effectief 150 over, wat gelijk staat aan zo'n 18,75MB/Sec. En dat haal je dan alleen in een ideale situatie. Dus nee, die wireless snelheid is zeker niet traag, de enige keer dat ik 't sneller heb gezien is bij een maat van mij waar z'n Airport Extreme op 10 meter van zn pc stond)
Kan ik moeilijk geloven...Pc en nas staan zo een 10meter uit elkaar, er zit 1 muur tussen. Ik vind 4.5 toch echt wel extreem traag. Akkoord dat het niet tegen 25MB/sec zal gaan, dat zijn theoretische snelheden maar had toch ongeveer een 7-8 verwacht

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ja, je PC en NAS staan misschien wel 10 meter uit elkaar. Maar wat is het punt waar je draadloos mee verbind? De router dus? Ik neem niet aan dat dat je NAS is?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Rebbelx
  • Nu online
ShadowAS1 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:30:
Ja, je PC en NAS staan misschien wel 10 meter uit elkaar. Maar wat is het punt waar je draadloos mee verbind? De router dus? Ik neem niet aan dat dat je NAS is?
Router staat vlak naast mn nas

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

En welk merk en model is je router, en het stickje?

Heb je al eens gegeken of je geen storing hebt door overlappende kanalen, van bijvoorbeeld de buren?

• Bartjezz
Ik heb exact dezelfde nas, in JBOD config haal je zo'n 25/30Mbit en in RAID1 haal je zo'n 35/40Mbit.
Maar idd, je knelpunt is gewoon je wifi.
Als ik draadloos bestanden van/naar m'n nas haal, haal ik zo'n 30Mbit, doe ik dit bedraad kom ik aan de max van ongeveer 38Mbit.

Heb een TP-Link WR1043ND en een Dell XPS 17 met een Intel N1050 op een meter of 7/8 afstand.

• Rebbelx
  • Nu online
ShadowAS1 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:35:
En welk merk en model is je router, en het stickje?

Heb je al eens gegeken of je geen storing hebt door overlappende kanalen, van bijvoorbeeld de buren?
Hoe test je zoiets...Merk en model staat hierboven al vermeld

• Rebbelx
  • Nu online
Bartjezz schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:38:
Ik heb exact dezelfde nas, in JBOD config haal je zo'n 25/30Mbit en in RAID1 haal je zo'n 35/40Mbit.
Maar idd, je knelpunt is gewoon je wifi.
Als ik draadloos bestanden van/naar m'n nas haal, haal ik zo'n 30Mbit, doe ik dit bedraad kom ik aan de max van ongeveer 38Mbit.

Heb een TP-Link WR1043ND en een Dell XPS 17 met een Intel N1050 op een meter of 7/8 afstand.
Denk dat je bit en byte wel door elkaar haalt

• Bartjezz
Rebbelx schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:44:
[...]

Denk dat je bit en byte wel door elkaar haalt
Was het maar Mbyte! Dan was ik echt blij! O-)

• Rebbelx
  • Nu online
Bartjezz schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:45:
[...]

Was het maar Mbyte! Dan was ik echt blij! O-)
Dus als jij bedraagd iets overzet op je stora haal je maar 38mbit ?? Ik haal dan zo een 200mbit... :/

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:06
4.5MB/s klinkt niet zo heel verkeerd. Heb je al gekeken hoeveel wifi netwerken er in de buurt zitten (gebruik hiervoor bijvoorbeeld inSSIDer). Als er ook maar 1 buur met jou overlapt kan de snelheid al behoorlijk inzakken.
2.4GHz wifi is gewoon niet geschikt voor veel bestandsoverdracht.

If it ain't broken, tweak it!

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Wat FatalError zegt, en je kunt met inSSIDer kijken hoe wifi netwerken van omwoneneden in elkaar zitten

http://www.metageek.net/products/inssider/

Pagina: 1