PSU Packard Bell ipower9100

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 504839

Topicstarter
Hallo Mede-Tweakers,

Gisteren heeft mijn PSU van mijn packard bell ipower 9100 de geest gegeven.
Proces.: Intel Core 2duo E6600/2.4 GHZ
Mem.: 2.0GB
O.S.: Microsoft Windows Vista Home Premium
Memory card: Nvidea GFORCE 8800 GTS
Grapohics controller: PCI Express x16- Plugin card
De pc word voornamelijk gebruikt voor te gamen ( Battlefield 3, Batman Arkham City, C&C, Crysis,..)

Het betrof een FPS400-60HLN van 400Wat en is een ATX12V 2.0 PSU.
Het is de eerste keer dat ik dit zelf ga proberen te repareren.

Ik vroeg mij dan ook af of ik dit systeem mag vervangen door een ATX12V 2.3 systeem?

Tevens zijn de meeste low budgets PSU units die aangeraden worden voor game pc's 500W.
Kan ik van een 400 W overgaan naar een 500W en op wat moet ik dan letten?

En als er iemand een goed alternatief weet voor maximum 120 euro zou ik dit
ook ten zeerste appreciëren.

Dank bij voorbaat
Quiksilver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

ATX12V 2.3 systeem
Geen idee wat die 2.0 / 2.3 inhoud (zou iets met ATX form-factor specs te maken kunnen hebben?). Een voeding levert een hoeveelheid stroom en 'thats it'? Wat wel is lastig kan zijn is als er merk specifieke maten gebruikt worden bij Packard Bell. Je kan een willekeurige voeding normaal vervangen met een andere willekeurige voeding van elk wattage zonder problemen. Voeding van 500W moet zeker genoeg zijn voor nu en de mogelijke toekomstige upgrades bv zo een: pricewatch: XFX Pro 550W

p.s.: Een voeding gebruikt alleen de hoeveelheid stroom die nodig is voor de componenten en niet meer, dus wees gerust met iets 'over' wattage!

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 08-03-2013 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 504839

Topicstarter
Iarsiano,

Ik heb de specififacties opgezocht en de afmetingen van mijn vorige en de door u voorgestelde PSU komen overeen.Dus dat zal geen probleem geven.
Ik vraag mij nu gewoon af wat het verschil is tussen de ATX 12 V2.0 en de ATX 12V1 of 2.3.

Alvast al hartelijk bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 09:51
Voor verschillende versies kan je hier kijken wat ermee gedaan is (stukje naar beneden scrollen):
Wikipedia: ATX

Geen schokkende verschillen dus :)

Star Citizen Referal code | Gigabyte GeForce RTX 3090; Intel Core i7 8700k w/ NZXT Kraken X63; 32GB Corsair Vengeance LPX; CM NR200P