Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Burakius
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-12-2024
Beste Heren und Dames,

Heb een vraagje over excel die jullie vast en zeker makkelijk oplossen. Ik kom er maar niet uit en ik zie niet wat ik nou fout doe.

Het is de bedoeling dat ik een planning heb in excel die elke dag veranderd (met functie TODAY). Dat lukt allemaal en ook kan ik de dagen aangeven gekoppeld aan die TODAY. Dat gaat allemaal goed.
De planning heeft een startdatum en een einddatum. Met de startdatum erbij tot en MET de einddatum moet er een 1 verschijnen en de rest moet een 0 zijn.

Dit heb ik zo gedaan:

http://s21.postimage.org/iy3s9zl2f/excel_berekening.jpg

Nou ik zie dat hij het goed doet thuis. Raar. Op werk wil hij dus die 12-03-2013 niet een 1 maken, maar blijft het een 0. Zou dat kunnen liggen aan de formule van mijn collega die hij hanteert op werk (heb thuis gewoon even mijn eigen logica gebruikt)?

Die is namelijk zo(bijvoorbeeld voor cel I9: IF(I$7<=$E9;0;IF(I$7>$F9;0;1))

Ik hoor het graag!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-11 21:48
Het verschil zit 'm in het laatste gedeelte. In jouw screenshot heb jij "<=" staan ipv hierboven ">". De formule zelf is goed in beide gevallen. De "Today" functie laat ook uren/minuten/seconden aangeven, hierdoor kan het dus zijn dat het net niet in de planning valt. Met het '=' teken, kijkt ie (dacht ik) naar de dag.

Sorry, ik dacht dat "today" en "now" hetzelfde waren. 'Today' heeft de dag op 0.00 staan, 'Now' kijkt ook naar uren.

Check even of er niet toevallig een uur/minuut ergens staat.

[ Voor 18% gewijzigd door EnerQi op 08-03-2013 09:03 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Burakius schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:42:
Op werk wil hij dus die 12-03-2013 niet een 1 maken, maar blijft het een 0. Zou dat kunnen liggen aan de formule van mijn collega die hij hanteert op werk (heb thuis gewoon even mijn eigen logica gebruikt)?

Ik hoor het graag!
Vaak helpt het om je formule hardop voor te lezen in woorden. Als de datum kleiner of gelijk is aan de begindatum, dan een 0, anders als de datum groter is dan de einddatum ook een nul, en alleen als dat niet het geval is een 1.
Blijft over de triviale vraag of de de datum groter is dan de einddatum? En btw, bij de start gaat het dus ook fout volgens jouw vraag.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland