Rare problemen met NAS-downloads

Pagina: 1
Acties:

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:40

rickysedai

Whoop whoop

Topicstarter
Hey tweakers,

Ik heb afgelopen weekend mijn NAS geinstalleerd (5x3TB schijven), en hem em sindsdien met Transmission, SABnzbd, Sickbeard en Couchpotato flink aan het werk gezet (en sindsdien 3x ge-reboot omdat ie het zwaar leek te hebben met fulltime downloaden).

Dan nu mijn probleem: oude seizoenen van series die ik wil download ik via torrents. Nu is echter mijn probleem dat van 3/4 van de series die ik heb gedownload de afleveringen (op 1 of 2 per seizoen na) niet werken. Wanneer ik ze probeer af te spelen gebeurd er gewoon niks (PC) of skipped ie door (mediaspeler). Gek genoeg heb ik dit probleem niet met films die ik via torrents heb gedownload, of series die ik via nieuwsgroepen heb gedownload.

Het LIJKT dus geen probleem met de schijven te zijn (films en series via nieuwsgroepen nergens last van), het LIJKT geen probleem met Transmission te zijn (films gaan wel goed), het LIJKT niet aan de bronbestanden te liggen (tot nu toe nooit dergelijke problemen gehad met downloads), en volgens mij ligt het ook niet aan de 3 reboots (wederom, films gaan wel allemaal goed).

Het meest opmerkelijke is nog wel dat ik een specifiek seizoen (seizoen 1 van Friends in 720p) opnieuw heb gedownload (de eerste keer werkte maar één aflevering), en dat na de tweede keer downloaden exact hetzelfde probleem gaf (en precies dezelfde aflevering #23 die het wél deed).

PS> Ik laat Sickbeard de afleveringen hernoemen en verplaatsen, maar wederom lijkt het me sterk dat het daar aan ligt aangezien ik geen problemen heb met series via nieuwsgroepen.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen gehad, of een plausibele verklaring hiervoor? :?

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:43
Vreemde manier van redeneren als je het mij vraagt.
Je gaat totaal verschillende bronnen met elkaar vergelijken en in plaats dat je dan gaat twijfelen aan de betrouwbaarheid van de bron als het mis gaat ga je twijfelen aan je hardware?
En als je twee keer exact hetzelfde van dezelfde bron binnenhengelt en exact dezelfde problemen ziet ga je nog steeds niet twijfelen aan de bron?
Ik zou de bron pas uitsluiten en gaan denken aan andere problemen als je eea probleemloos hebt gedownload zonder gebruik te maken van je NAS.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:32

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Je kan toch om te testen iets downloaden naar je lokale PC middels torrents om te kijken of ze het dan wel doen?

Als die het daar wel doet, zou ik dat bestand dan naar je NAS zetten en het nog eens proberen. Als dat allemaal goed gaat lijkt het mij dat je NAS het downloaden gewoon niet goed doet middels torrents.

Het zou ook helpen als je neerzet welke NAS je hebt. Wellicht dat het een bekend probleem is :)

Xbox Live ID:Notna8310

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-01 23:32
Sowieso sabnzdb laten pauzeren wanneer deze een download voltooid heeft, deze laten controleren, repareren indien nodig en uitpakken en vervolgens pas de volgende download starten. Dit scheelt een hoop cpu kracht. Dit is een optie binnen sabnzdb.