Advies HD video bewerkings laptop

Pagina: 1
Acties:

• Guppie3
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-12-2025
Hallo allemaal,

Mijn huidige laptop is niet krachtig genoeg voor hd video bewerking van mijn JVC HD videocamera met mts formaten.

Ik ben op zoek naar een laptop of anders een pc die dat wel goed kan. Ik geef liever wat meer uit dan dat ik me straks erger dat ik lang moet wachten op het renderen. Alles moet zeker soepel lopen. Ik ga er niet mee gamen. Wel HD streamen, internetten en foto's kijken. Bewerken doe ik met Pinnacle Studio 16 Ultimate.

Budget 750-1750.

Wie kan mij hierbij helpen?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Weet je of je een camera van JVC hebt die in AVCHD filmt of heb je er eentje van een paar jaar geleden die in een ander formaat opneemt?

Verwijderd

Heb je zelf al iets op het oog. Er zijn van elk merk nagenoeg dezelfde snelheden te vinden met soms enkele honderden euro's verschil in prijs. Wil je echt een desktop vervanger dan moet je er flink voor betalen en moet je eigenlijk een zo duur mogelijk apparaat halen met alle specs 'maxed out'. Wil je 17" met 1080P resolutie? bv zoiets?
http://tweakers.net/categ...xkqTSJaijs7WmhDGnI3415Jw_
Of
pricewatch: Asus Zenbook UX52VS-CN021H

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2013 00:08 ]

• Guppie3
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-12-2025
Het gaat om een HD video camara met het AVCHD format.
Natuurlijk is er kwaliteitsverschil tussen de merken. Mij gaat het in 1e instantie om de specs waarmee een soepele HD videobewerking mogelijk is.

[ Voor 58% gewijzigd door Guppie3 op 08-03-2013 04:16 ]

Verwijderd

HD editen is, indien je geen gebruik maakt van hardwareacceleratie, nogal een stevige klus voor een computer. Soepel editen gaat dus ook een vrij forse laptop vereisen, al hangt het ook van je definitie van soepel af.

Weet je zeker dat je een laptop wilt gebruiken? Voor dergelijke taken is dat toch niet ideaal; je hardware is met het oog op zuinigheid nooit zo snel als zou kunnen en ook de kosten lopen sneller op dan bij een desktop.

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-04 16:29
Met het oog op de toekomst en een eventuele overstap naar een andere NLE zoals PremPro of Avid is het verstandig om te kijken naar een laptop met een nVidia GPU. Deze bied GPU acceleratie aan die een enorme performance boost oplevert.
Pagina: 1