Laptop kopen, welke winkel?

Pagina: 1
Acties:
  • 662 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsvc
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-07-2021
Ik ben op zoek naar een laptop. Ik heb een budget van + - 1000€ en heb al veel rondgekeken en opgezocht. Maar ik ben gaandeweg tot de conclusie gekomen dat België een *****land is in verband met laptops. Naar mijn mening relatief weinig winkels, en een klein aanbod.

Mediamarkt, Saturn en Van Den Borre --> klein aanbod vergeleken met andere landen, weinig echt recente laptops.

Webshops als Alternate, Coolblue, Tones en Komplett hebben iets meer aanbod, maar ik vind dat echte winkels toch handiger zijn als er iets misgaat (langsgaan en wisselen ipv opsturen...)

BTO heeft veel aanbod, maar ik koop toch liever een "echt" merk denk ik (of zijn jullie het daar niet mee eens?)

De webshop van Dell heeft ook een kleiner aanbod dan in veel andere landen (zeker qua laptops waar je wat op kan gamen)

De webshop van Asus heeft bijna helemaal niets te bieden.

De webshop van Lenovo heeft zelden laptops op voorraad (verwachte datum is: ......)

Wat zijn jullie bevindingen hiermee? Welke winkels zouden jullie aanraden/afraden?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347845

In België zit je natuurlijk met het hele 'azerty' toetsenbord verhaal, wat resulteert in fabrikanten die óf veel later hun nieuw laptopmodel introduceren òf zelfs helemaal niet.
De winkels die je opsomde zijn jammer genoeg de weinige winkels die overwegend betrouwbaar te noemen zijn en verschillende (nieuwe) modellen aanbieden van verschillende merken.

Naargelang waar je woont, kan je ook je lokale pc-winkel (als die er al is natuurlijk) binnenstappen en vragen wat zij voor je kunnen bestellen. Misschien willen ze zich wel extra inzetten en bestellen ze je laptop ergens anders? Niet geschoten is altijd mis!

Op de Belgische Lenovoshop kan je naar mijn weten wel alle laptops bestellen.
Link: http://www.lenovoshop.com/be/cat/Laptops/laptop

Sommige modellen zijn wel degelijk leverbaar als je de website mag geloven.
Veel geluk met je zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De fysieke winkels moeten het (ook in NL) afleggen tegen de dozen schuivers met internet shops die overigens vaak prima hun werk kunnen doen (en goedkoper zijn) maar alleen minder verstand hebben van de verkochte hardware. Als een leuke laptop goedkoper is bij ene webwinkel gaat de verkoop ook het hardst en kunnen ze idd vaker uitverkocht zijn wat natuurlijk zo snel mogelijk word aangevuld wat weer beter is om het nieuwste van het nieuwste te krijgen. De Mediamarkt, BCC en Dixons zijn volgens mij hier in NL de bekendste zaken waar je het apparaat ook kan zien en mogelijk proberen. Dell kan je bellen en vragen naar de mogelijkheden voor levering van game laptops alles werkt via een ‘configurator’. MSI levert ook zeker goedde apparaten en voor 750€ is vast een mooie machine te scoren. In BE lijk alle hardware iets duurder dan hier dus je kan ook overwegen om het op te laten sturen natuurlijk (incl. verzekerde verzending)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
thijsvc schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:29:
Webshops als Alternate, Coolblue, Tones en Komplett hebben iets meer aanbod, maar ik vind dat echte winkels toch handiger zijn als er iets misgaat (langsgaan en wisselen ipv opsturen...)
Bij veel items ben ik het met je eens, maar bij laptops als je bijvoorbeeld van garantie gebruik moet maken wil je toch rechtstreeks naar de fabrikant gaan. Tuurlijk als er een geschil komt moet je bij de winkel zijn, maar als er wat kapot is en je brengt hem bij de winkel heb je enkel hun extra overhead erbij, gezien dat die hem ook gewoon naar de fabrikant doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:15

Bolletje

Moderator Harde Waren
In dat opzicht wat meer voor het Shopping Forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zou Bolletje wel eens van het Tweakers.net onderdeel ShopReview hebben gehoord? :p

* gambieter zwaait naar Bolletje ;)
thijsvc schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:29:
Welke winkels zouden jullie aanraden/afraden?
Daar is dus nu juist de shopreview voor gemaakt. Een keuze van welke laptop en welke winkel te nemen moet je zelf maken, en je daarop inlezen. Een topic waar mensen hun N=1 ervaringen gaan delen helpt niet zoveel, dat is alleen maar duplicatie, je moet zelf een indruk krijgen van de winkel. Verder: mensen die een positieve of normale ervaring hebben met een shop, zullen minder snel geneigd zijn een review te schrijven, en bij elke shop gaat wel eens wat mis.

Je zult zelf op zoek moeten gaan naar een goede shop. Lees ook Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie door. De Shopreview is trouwens niet zo bevolkt met Belgische shops, maar ook daar is wel meer informatie over te vinden :)

Uberhaupt kun je beter eerst de keuze maken voor een specifieke laptop of een groep laptops, en dan de winkelverkrijgbaarheid gaan bekijken. Voor dat eerst is het Laptop Aankoopadvies gemaakt, maar ook daar zul je zelf aan de slag moeten en keuzes moeten maken.

Omdat dit verder niet echt discussiewaarde heeft, ga ik deze nu op slot doen. Succes met de keuze maken :)

[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 08-03-2013 00:19 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.