Glasvezel in de Waalsprong Nijmegen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• placemaster
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07 15:38
Op dit moment is er nog geen glasvezel beschikbaar in Nijmegen-Noord. Dit heeft een aantal enthousiaste buurtbewoners doen besluiten zelf een vraagbundeling te starten. Door middel van een website en de sociale media wordt geprobeerd een zo groot mogelijk aantal buurtbewoners te interesseren.
Het eerste doel is voldoende ambassadeurs te werven zodat deze de overige buurtbewoners kunnen gaan informeren. Op dit moment staat de teller op 9 ambassadeurs, het doel is 80.

Hieronder een klein kaartje van het voorlopige afbakeningsgebied.

Afbeeldingslocatie: http://www.waalglas.nl/wp-content/uploads/2013/01/Voorlopig-afbakeningsgebied.png

We hebben ons ook aangesloten bij Fiber Overal. De stichting Fiber Overal is de koepelorganisatie van wijkinitiatieven die de aanleg van glasvezel naar de woonhuizen in hun wijk willen stimuleren. Zij hebben inmiddels veel ervaring opgedaan met eerdere initiatieven.

De Gelderlander hebben we inmiddels ook al gehaald met ons initiatief. :)

Is je interesse gewekt dan kan je je op www.waalglas.nl aanmelden als geinteresseerde en/of als ambassadeur.

Ook via Facebook en Twitter is Waalglas te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• placemaster
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07 15:38
Inmiddels zij we een half jaar verder waarin de projectgroep niet stil heeft gezeten.
Er gaat een vraagbundeling komen! De start hiervan zal ergens in de herst van 2013 plaatsvinden. Op dit moment vindt er nog overleg plaats met Reggefiber over de precieze datum van aanvang. Op dit moment is de planning voor de aanleg (het graven) Q1 2014. Het gaat dus erg snel.

Om de vraagbundeling te laten slagen moet minimaal 30% van de woningen zich aanmelden. Om dit aantal te halen zijn we nog steeds op zoek naar vrijwilligers (ambassadeurs) die mee willen helpen hun buren te interesseren.
Met jullie hulp gaan we de 30% zeker halen. Op dit moment hebben we 191 inschrijvingen / geinteresseerden en 26 ambassadeurs. Ons doel is om in totaal tot 80 ambassadeurs te komen. Dus woon je in Nijmegen-Noord en wil je meehelpen schrijf je in via www.waalglas.nl en meld je aan als ambassadeur.

Zo snel ik meer info heb zal ik deze hier weer delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10 18:03
Zojuist lees ik het volgende, 'laatste' nieuwsbericht d.d. 31 mei 2014 over de aanleg van glasvezel in Nijmegen-Noord (http://www.waalglas.nl/voorlopig-geen-glasvezel-in-de-wijk/)...

"We hebben slecht nieuws: Reggefiber heeft laten weten geen glasvezel te gaan aanleggen in onze wijk. Dit geldt in ieder geval voor dit jaar, maar de komende jaren lijkt het ook niet heel waarschijnlijk."

Ik zit bij UPC (de enige 'echte' optie voor breedband internet in deze wijk), maar verwelkom elke vorm van concurrentie die het mij mogelijk maakt om te kiezen uit meer dan één aanbieder (ADSL is niet echt een optie).

Het inwonertal in Nijmegen-Noord zal de komende tijd verder toenemen met de realisatie van de naastgelegen wijk 'Grote Boel'. Mogelijk dat hier af bouw/aanleg wel meteen glasvezel in de grond kan als men toch kabels voor telefonie en CAI aanlegt. Hopelijk dat dit voor Reggefiber/KPN een stimulans is om ook in de bestaande wijk(en) glasvezel aan te leggen. Maar, zoals het nieuwsbericht al aangeeft, zal dit zeer waarschijnlijk niet voor 2016 gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:20
En? Hoe is het nu? Op de site (juni 2016) staat nieuwe poging en de Grote Boel begint al aardig te vorderen.