KickXL en Portforwarding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 22:12
Geen matches
Vandaag zijn wij thuis overgestapt op Glasvezel (kick-xl), we kwamen vanaf kabel (ziggo). Na alle glasvezel dingen aan te sluiten, blijkt ons systeem vanaf buiten niet bereikbaar te zijn. Het zit zo: mijn router zit als WAN ip 172.20.0.129, terwijl myip.nl vindt dat mijn ip 85.113.229.1 is. Beide adressen zijn onbereikbaar van buitenaf.

Ik heb hierom de helpdesk gebeld, en het enige wat zij zeggen, is dat er een ipv6 tunnel is, maar om die te bereiken, moet de hele verbinding via ipv6 communiceren.

Kort gezegd: ik kan dus niet meer mijn muziek streamen vanaf mijn thuisserver naar mijn mobiel. Alles wat portforwarding nodig heeft werkt niet meer.

Zijn er hier mensen met een soortgelijke ervaring? Ik heb namelijk geen idee hoe ik dit op moet lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 22:01
Geen matches
172.20.x.x is een private reeks, die niet op internet gebruikt wordt.

Dat je die krijgt kan dus 2 dingen betekenen:
- Je modem is ook een router, waardoor je nu dubbel-NAT. En dan moet je dus uitzoeken of je een eigen router kunt gebruiken, of dat je vast zit aan de door hun geleverde router. Dirty-workaround is dan om je eigen router in een DMZ erachter te gooien
- Je provider heeft geen IP4 adressen meer, en levert carrier-grade-NAT. Dan kun je je eigen netwerk alleen via IPv6 bereiken, via IPv4 kun t dan vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 22:12
Matched: kickxl
Dan is het sowieso het tweede. Het probleem is ook nog eens dat de provider geen IPv6 adressen levert. Kortom, ik kan het vergeten... Is hier echt niet een andere oplossing voor, bijvoorbeeld die poort via een andere computer laten lopen ofzo?

edit:
Uit conversatie met KickXL blijkt dat de enige mogelijkheid is overstappen:
Bedankt voor uw e-mail.
Het klopt dat u een gedeeld IPv4 adres heeft en daarnaast een uniek IPv6 adres op basis van de 6RD techniek.
Helaas is voor uw probleem geen oplossing.
Hierbij willen wij u dan ook de mogelijkheid bieden om uit te kijken naar een andere provider die wel aan uw wensen voldoet.
Zodra u een opzegdatum weet horen wij dat graag van u.

[ Voor 77% gewijzigd door Devil777 op 11-03-2013 17:34 ]