Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb laatst windows 7 opnieuw geinstalleerd. En nu zoek ik een lichtgewicht programmaatje dat mijn gmail periodiek of via push ofzo checkt en het me dan laat weten als er nieuwe mail is. En ook graag dat je op zo'n ballonnetje of icoontje kunt klikken en dat je dan in je browser in je gmail postvak terechtkomt. Helemaal niet zo lastig dus, maar ik kon het toch niet echt vinden. Zoiets als Gmail Notifier eigenlijk, maar dat is sinds 2006 niet meer geupdatet, dus ik zoek een alternatief.

Voorheen gebruikte ik rainmeter om mn mail te checken, maar dat wilde ik er eigenlijk niet meer opzetten. Bovendien kon je dan alleen op je desktop zien of je nieuwe mail had. Ook niet ideaal dus.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik gebruik GMail Notifier nog dagelijks (onder Windows 8 ), werkt perfect. Dat ie al een tijd niet bijgewerkt is, tja, spannend :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-10 09:23

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Gmail notifier gebruik ik zelf ook. Helemaal niets mis mee. Gewoon gebruiken. Kun je ook op klikken dat je in je postvak terecht komt. In gmail instellingen zelf kun je bureaublad meldingen aanzetten. Dan krijg je rechtsonderin bericht bij nieuwe mail. Werkt ook perfect. Dus je hebt geen extra programmaatje nodig eigenlijk.

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kan ook eventueel een mail client gebruiken zoals Thunderbird, vervolgens maak je gebruik van de IMAP functionaliteit van GMail. Als je via de browser wil, dan zal er vast wel een extentie voor jouw browser zijn die ermee overweg kan. Voor Chrome is er Google Mail Checker, voor Firefox kun je bijvoorbeeld X-Notifier gebruiken. Voor Opera is er GMail Checker.

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 07-03-2013 21:14 ]

• GrowMyHair
  • Niet online
Bedankt voor de hulp!!

Zo'n mail client leek me wat overdreven om alleen periodiek je mail te checken en die browser extensies werken alleen als je in je browser aan het werken bent.

Ik heb nu toch maar de Gmail Notifier geinstalleerd. Werkt inderdaad nog steeds :) Ik moest wel een registry aanpassing doen vanwege het https protocol. Anders gaf ie een foutmelding als ie mail moest checken.

Die desktop notifications werken bij mij niet. Ik heb wel Chrome, maar ik krijg niks te zien als ik ze aanzet.

Voorlopig ben ik tevreden met de zes jaar oude Notifier :)

• Tjommer
  • Laatst online: 11:31
6 jaar oud? Hier kun je Gmail Notifier Plus downloaden:
http://www.shellscape.org/ September 2012 voor het laatst geupdate, werkt top!
Pagina: 1