Ik heb een ASUS laptopje x202e met daarop voorgeinstalleerd Windows 8. Op deze laptop zit een sticker van Windows 8 zonder sleutel. De laptop heeft geen cd/dvd. Heeft UEFI. Er staat een recovery partitie op de HD.
* Hoe stel ik die HD/Windows 8 veilig.
Ik heb een fix van ASUS ontvangen waardoor de Windows 7 bestandenherstel (ja dat lees je goed) de recovery partitie mee kan nemen in een back-up. dat heb ik gedaan.
HD defect of nieuwe HD geplaatst. Hoe nu te booten en de Windows 7 bestandenherstel terug zetten?
Hoe komt de windows 8 die op het systeem staat aan zijn sleutel.
* Ik dacht al een gelezen te hebben dat deze in het BIOS of UEFI staat?
Zou het onderstaande waar kunnen zijn?
Ik heb ook een originele Windows 8 pro DVD gekocht. Op mijn ASUS x202e zit de windows 8 sleutel dus blijkbaar ergens opgeslagen. Zou ik van mijn Windows 8 DVD een Bootable USB stick kunnen maken, deze aan mijn asus x202e hangen en Windows 8 schoon installeren. Door de in de laptop opgeslagen sleutel zou de juiste en van sleutel voorziene versie van Windows 8 geïnstalleerd worden?
* Hoe stel ik die HD/Windows 8 veilig.
Ik heb een fix van ASUS ontvangen waardoor de Windows 7 bestandenherstel (ja dat lees je goed) de recovery partitie mee kan nemen in een back-up. dat heb ik gedaan.
HD defect of nieuwe HD geplaatst. Hoe nu te booten en de Windows 7 bestandenherstel terug zetten?
Hoe komt de windows 8 die op het systeem staat aan zijn sleutel.
* Ik dacht al een gelezen te hebben dat deze in het BIOS of UEFI staat?
Zou het onderstaande waar kunnen zijn?
Ik heb ook een originele Windows 8 pro DVD gekocht. Op mijn ASUS x202e zit de windows 8 sleutel dus blijkbaar ergens opgeslagen. Zou ik van mijn Windows 8 DVD een Bootable USB stick kunnen maken, deze aan mijn asus x202e hangen en Windows 8 schoon installeren. Door de in de laptop opgeslagen sleutel zou de juiste en van sleutel voorziene versie van Windows 8 geïnstalleerd worden?