Windows 8 pro op asus x202e activatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 16:46
Ik heb een ASUS laptopje x202e met daarop voorgeinstalleerd Windows 8. Op deze laptop zit een sticker van Windows 8 zonder sleutel. De laptop heeft geen cd/dvd. Heeft UEFI. Er staat een recovery partitie op de HD.

* Hoe stel ik die HD/Windows 8 veilig.
Ik heb een fix van ASUS ontvangen waardoor de Windows 7 bestandenherstel (ja dat lees je goed) de recovery partitie mee kan nemen in een back-up. dat heb ik gedaan.

HD defect of nieuwe HD geplaatst. Hoe nu te booten en de Windows 7 bestandenherstel terug zetten?

Hoe komt de windows 8 die op het systeem staat aan zijn sleutel.
* Ik dacht al een gelezen te hebben dat deze in het BIOS of UEFI staat?

Zou het onderstaande waar kunnen zijn?
Ik heb ook een originele Windows 8 pro DVD gekocht. Op mijn ASUS x202e zit de windows 8 sleutel dus blijkbaar ergens opgeslagen. Zou ik van mijn Windows 8 DVD een Bootable USB stick kunnen maken, deze aan mijn asus x202e hangen en Windows 8 schoon installeren. Door de in de laptop opgeslagen sleutel zou de juiste en van sleutel voorziene versie van Windows 8 geïnstalleerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het onderstaande waar kunnen zijn?
Ik heb ook een originele Windows 8 pro DVD gekocht. Op mijn ASUS x202e zit de Windows 8 sleutel dus blijkbaar ergens opgeslagen. Zou ik van mijn Windows 8 DVD een Bootable USB stick kunnen maken, deze aan mijn asus x202e hangen en Windows 8 schoon installeren. Door de in de laptop opgeslagen sleutel zou de juiste en van sleutel voorziene versie van Windows 8 geïnstalleerd worden?
Ik denk niet dat dat kan. Anders zou je elke Win8 installatie op een bijna willekeurig systeem kunnen installeren wat niet echt handig is voor MS z'n inkomen.

Wat de Asus helpdesk denk ik bedoelt is dat je met Win7 / Win8 een backup kan maken van de hele OS schijf (dus zorg dat er niet teveel opstaat want alles telt mee) en kan wegzetten op externe schijf of kan branden op een DVD. Daarna kan je met een recovery schijf (vanuit OS te maken > onderhoud > systeem herstel schijf) of met een OS DVD via recovery dit opnieuw kan installeren op de nieuwe schijf. Zie ook dit: http://www.pcwebplus.nl/tsoft/w7systeemherstelschijf.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 16:46
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:51:
[...]
Ik denk niet dat dat kan. Anders zou je elke Win8 installatie op een bijna willekeurig systeem kunnen installeren wat niet echt handig is voor MS z'n inkomen.
Als op mijn ASUS x202e de legale windows 8 sleutel ergens ingebakken zit loopt Microsoft juist geen inkomsten mist. Er is dan juist gegarandeerd voor de licentie betaald! Van wat ik gelezen heb zou op deze asus x202e, omdat er een windows 8 licentie ingebakken is, met het gebruiken van een Windows 8 pro dvd (op usb) de versie behorende bij de licentie geinstalleerd worden.
Wat de Asus helpdesk denk ik bedoelt is dat je met Win7 / Win8 een backup kan maken van de hele OS schijf (dus zorg dat er niet teveel opstaat want alles telt mee) en kan wegzetten op externe schijf of kan branden op een DVD. Daarna kan je met een recovery schijf (vanuit OS te maken > onderhoud > systeem herstel schijf) of met een OS DVD via recovery dit opnieuw kan installeren op de nieuwe schijf. Zie ook dit: http://www.pcwebplus.nl/tsoft/w7systeemherstelschijf.htm
In de laptop zit dus geen dvd. Ik heb met Windows 7 bestandsherstel dus een back-up gemaakt van de UEFI, Windows8 en de recovery partitie. Ik kan geen herstel dvd maken wan dat heeft deze laptop niet. Hoe krijg ik nu deze back-up op bijvoorbeeld een nieuwe HD/SSD (doordat bijvoorbeeld mijn HD is gecrasht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:56
Met die recovery schijven partitie die Windows aan kan maken is alsnog een installatie dvd nodig om te herstellen naar nul of opnieuw te installeren.

Met die recovery cd of usb kan je wel de recovery cmd in, en theoretisch ook een backup terug zetten.
*dit faalde toen ik het nodig had: "Dit besturingssysteem ondersteund geen bestandsherstel"

Die recovery partitie is een kopie van de kleine partitie naast C:.

Je kunt dus met Windows toets + R -> RecoveryDrive.exe een herstel USB maken.
Dat is op zijn minst een stapje dichterbij.

[ Voor 26% gewijzigd door jeroen3 op 07-03-2013 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als de laptop standaard met Windows 8 geleverd is kan je altijd kaal Windows 8 installeren zonder problemen. Dit kan via een willekeurige CD of stick met Windows 8. Zodra Windows er op staat kan je deze activeren. De sleutel hiervoor zit inderdaad in BIOS ingebakken. Een nieuwe HDD of SSD is dus geen probleem.