Rippen van DVDs met meerdere drives tegelijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Ik ben aan de slag gegaan met het rippen van een redelijk omvangrijke DVD collectie (de 50 discs naast me zijn slechts een klein stukje, laat ik het zo zeggen). Nu gaat dat dus vrij traag -- iedere 10-20 minuten plingt m'n externe USB drive open en dan kan ik er weer een nieuwe instoppen. Software die ik gebruik is Mac DVDRipper Pro op het moment, ingesteld op het fabriceren van VIDEO_TS directories, eject after rip, autostart rip on insert. Werkt allemaal prima.

Maar eigenlijk zou ik best een paar extra cheapo drives op m'n Mini willen leggen zodat ik iedere keer dat ik bij de PC langsloop meteen even een paar discs tegelijk kan wisselen.

Heeft iemand enig idee of er software is (bij voorkeur die net zo geautomatiseerd te gebruiken is) die meerdere drives tegelijk aankan? Of zelfs gewoon of MDRP dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Zoiets deed ik vroeger onder Linux gewoon commandline, dan kan je zoveel opstarten als je wilt (ik had toen 3 drives).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Is natuurlijk altijd een optie, maar yeugh. CLI voor CLI dingen plz.

Ik heb inmiddels antwoord van de klantenservice:
Ripping from multiple drives at the same time is not supported, but you can duplicate MDRP.app, and launch a second instance while the first one is ripping.

Since MDRP picks up the first DVD it finds, and the first one won't be available, the second instance will pick up the second DVD drive...
En een paar extra USB drivejes besteld bij ebay...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Gewoon uit nieuwsgierigheid, even aannemende dat je het over 'gewone' films hebt: waarom download je ze niet gewoon? Van vrijwel alle films zijn via de bekende kanalen DVD rips beschikbaar, het lijkt me een beetje tijdrovend om dvd's te rippen die iemand anders ook al ooit geript heeft en je in enkele minuten kunt downloaden. Naast dat het volgens mij niet verboden is, is het ook moreel niet eens verwerpelijk, je bezit immers de schijfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Kurkentrekker schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 07:33:
Gewoon uit nieuwsgierigheid, even aannemende dat je het over 'gewone' films hebt: waarom download je ze niet gewoon? Van vrijwel alle films zijn via de bekende kanalen DVD rips beschikbaar, het lijkt me een beetje tijdrovend om dvd's te rippen die iemand anders ook al ooit geript heeft en je in enkele minuten kunt downloaden. Naast dat het volgens mij niet verboden is, is het ook moreel niet eens verwerpelijk, je bezit immers de schijfjes.
a) Because I can
b) subtitles, want ik ben slechthorend
c) Ja, ik weet dat daar oplossingen voor zijn
d) die vind ik kut
en een beetje e) sommige zooi die ik op DVD heb is slecht verkrijgbaar op het internet.

(maar ik moet toegeven dat a) het belangrijkste is)

[ Voor 3% gewijzigd door Jasper Janssen op 08-03-2013 11:03 ]