DVI / VGA blokje problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07 16:57
Hallo,

Onlangs heb ik zowel een ATI HD 6450 als een 5450 gebruikt voor 2 monitoren.
Zodra ik een monitor aansluit op de DVD/VGA/HDMI gaat het allemaal goed.

sluit ik een monitor aan op de VGA en op de DVI gaat dit prima.
Beide schermen krijg ik beeld en ik kan mijn bureaublad netjes uitbreiden.

Zodra ik gebruik wil maken van 2 monitoren met een VGA aansluiting moet ik gebruik maken van een dvi naar een vga converter.
Welk blokje ik ook gebruik, ik krijg het niet voor elkaar om beeld te krijgen via het blokje.
Ik heb diverse blokjes geprobeerd, diverse kabels, diverse monitoren en diverse drivers.

Is het wellicht een bekent probleem dat de DVI naar VGA d.m.v. een adapter niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Je hebt single link DVI en dual link DVI. Dit herken je aan het aantal pinnetjes wat bij dual link compleet gevuld is en bij single link onderbroken in het midden. Dit is het enige wat ik kan verzinnen wat er mis kan gaan naast een defecte stekker. Het werkt bij de meeste mensen wel dus zou het bij jou ook geen problemen moeten geven. Mogelijk moet je de monitor inschakelen voordat het systeem opstart?

Afbeeldingslocatie: http://forums.lenovo.com/t5/image/serverpage/image-id/13611i85823D50731521FC/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 07-03-2013 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 10:46

Shin_Alu

Ranger/Ninja

DVI naar VGA gaat alleen werken op een DVI-I of een DVI-A. Indien het een DVI-D is, gaat het niet werken.

Je kan het meestal zien aan de 4 extra pinnetjes aan de linkerkant op de afbeelding hierboven

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-07 12:35
Als ik in de PW even kijk naar de HD 6450s, dan hebben die allemaal DVI-D uitgangen. Daar ga je met alleen een blokje geen VGA uitkrijgen, omdat daar geen VGA signaal in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07 16:57
De kaart die ik hier heb heeft een DVI-I uitgang.

Ik heb hier blokjes met alle pinnetjes zoals DVI-I en blokjes met DVI-A

hierbij gebruik ik verschillende kaartjes (ATI HD5450 en 6450), verschillende kabels, en verschillende monitoren.

Sluit ik een DVI kabel aan gaat het goed, sluit ik een VGA kabel dmv een verloop blokje gaat het mis. Tevens gaat het ook mis als ik DVI --> VGA --> vga kabel --> monitor die alleen vga ondersteunt.