Toon posts:

NAS traag met office/pdf bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op ons kleine kantoor gebruiken wij een Iomega Storcenter iX2.
Wij lopen tegen het probleem aan dat als wij bijvoorbeeld excel bestanden kopiëren direct vanuit de NAS na onze mail in Outlook het systeem vast loopt of dat alles heel traag gaat. Vandaag heb ik gesproken met de service center van Iomega en het schijnt dat het een bekend probleem is met alle NAS systemen ook volgens hem van andere merken. De situatie is bij zowel office als pdf bestanden. De meneer van het service center gaf aan dat dit komt door de manier dat office met tijdige bestanden alles opslaat. Vanuit de NAS schijnen er geen oplossingen te zijn.

De vraag die ik daarop volgende stelde was: zijn er dan vanuit office/adobe reader aanpassingen mogelijk die het probleem verhelpen? Helaas had hij geen antwoord op.
Weten jullie een oplossing voor?

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Is dit constant, of heb je dit alleen na de NAS een tijd niet gebruikt is? Ik zat te denken dat het misschien te maken heeft met de spindown van de schijven.
Heb je ook al geprobeerd met andere bestanden?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo LnC,

Bedankt voor de reactie, nee het zijn voornamelijk alleen Office/PDF bestanden.
Schijnt er mee te maken hebben dat ze tijdige bestanden opslaan en dat kan de NAS server niet verwerken en loopt daarom vast.

De situatie is daarom niet eens dat het traag is maar dat hij compleet vast loopt.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Is de firmware van de NAS up-to-date? Ik lees hier dat er een met een firmware upgrade de volgende bug wordt verholpen:
•7983 Multiple Copy Jobs running simultaneously can cause device to stop responding.
Hier de meest recente post van die thread.
Dit is wel van de niet officiele site Iomega. Om er zeker van te zijn verwijs ik je daar naar toe.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
Tja, weinig zinvols over te zeggen zo.

Je geeft geen details en "alle NAS systemen" is heel erg generiek.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
LnC schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:28:
Is de firmware van de NAS up-to-date? Ik lees hier dat er een met een firmware upgrade de volgende bug wordt verholpen:

[...]

Hier de meest recente post van die thread.
Dit is wel van de niet officiele site Iomega. Om er zeker van te zijn verwijs ik je daar naar toe.
Helaas dat is het niet, ik heb versie : 3.3.2.29823.
aZuL2001 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:33:
Tja, weinig zinvols over te zeggen zo.

Je geeft geen details en "alle NAS systemen" is heel erg generiek.
Probleem is, dat ik niet waar ik het moet zoeken. Alle NAS servers was een uitspraak van de helpdesk medewerker van Iomega. Ik weet niet of het feitelijk klopt.

Waar zou ik meer informatie kunnen trekken om zo achter de kernhet probleem te komen?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:32
Weet niet of je NAS het toestaat om te wijzigen, maar over het algemeen komen dit soort problemen door oplocks. Die kan je op sommige NAS systemen uitzetten, hetzij via de webinterface, hetzij via hacks met SSH.

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:46
Om hoeveel bestanden gaat het om? Soms wil de virusscanner moeilijk doen.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:59
Probeer eens op 1 computer wat er gebeurd als je de Office File Validation Add-in verwijdert. Ik heb vaker gezien dat deze update voor veel vertraging zorgt bij het openen van bestanden op het netwerk. Vooral Office 2003 lijkt hier erg veel last van te hebben.
Pagina: 1