Na sitecomupdate kabel niet werkende

Pagina: 1
Acties:

• .pointer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-12 10:07
Beste tweakers,

Gisteren was er een sitecom update: kreeg op mijn pc (kabel) een bericht en heb toen geupdate. Na de update deed van iedereen in het huishouden de WIFI het nog, maar mijn kabel ineens niet meer. Kreeg toen een bepaalde tekst met 'beperkt', heb toen ergens op geklikt en toen is het verandert in ' Unidentified network (beperkt)' . Nou baal ik hier erg van.

Ik hetvolgende al geprobeert:
* Kabel ontkoppelen en herkoppelen
* router resetten
* pc opnieuw opstarten
* wachtwoord router terugzetten
* naam router terugzetten
* met laptop de kabel aansluiten: hier kreeg de laptop (Macbook) geen verbinding maar een melding dat het IP adres op de PC ontbreekt. Hij geeft wel aan dat de kabel aangesloten is.
Nou zou het alsnog kunnen dat er een breuk in de kabel zit (van begane grond, 2 verdiepingen op met een koppeling ertussen) maar, lijkt me sterk, dat precies op het moment van updaten die kabel spontaan kapot gegaan is.

SitecomC93708 heet hij denk ik, ten minste, zo wordt de verbinding normaal gesproken genoemd.

Ik heb een Windows 8 PC.

Als dit te weinig info is, zeg 't maar.
MVG .Pointer

Gr,

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Veel info, maar niet wat we nodig hebben...

- welk type netwerkapparaat (router? AP?) betreft het, en wat is het typenr van Sitecom (WL-nogwattes, staat meestal onderop)
- wat voor IP-adres krijgt een aangesloten apparaat via WiFi?
- wat voor IP-adres krijgt een bedraad aagnesloten apparaat?
- kun je via WiFi nog in de GUI van de router/AP en wat zie je daar?

Oslik blyat! Oslik!

• .pointer
Ik was al bang dat dat nodig zou zijn :p
Sitecom wlr4000
Welk IP adres? Bij ipconfig zie ik een IPv6, IPv4, Default Gateway, Subnet Mask...)
De mac geeft 192.168.0.107 aan. De PC (kabel) geeft geen een zo'n nummer aan (normaal gaf hij dat wel aan)
Als je met GUI bedoelt, dat schermpje als je 192.168.x.x typt, ja, dat kan ik openen via WIFI, en veranderen/aanpassen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Goed, een WLR-4000 - beige blok dus. En het is een router met ingebouwde WiFi AP.

Tenzij Sitecom opeens spectaculair is gaan doen is er geen sprake van IPv6 support, dus het gaat om IPv4-adres. Wat staat daar? (IPv6 zal wel link local tonen (lang ding wat met fe80 begint), maar die kun je dus negeren.

Eerste om te doen bij een firmware update als er rare dingen doen is om het apparaat - de router dus in dit geval - terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Dat doe je met een paperclip, steek dat 15 sec (ja, zo lang ja) in het reset-gaatje als de router aan staat. Laat dan los en wacht tot hij gereboot is. Mogelijk zijn je problemen dan voorbij. Goede kans zelfs.

Zo niet, begin eens met te kijken of alleen DHCP fout gaat danwel dat er meer aan de hand is. Stel op je PC tijdelijk een vast IP in in hetzelfde subnet als de router, maar buiten de DHCP pool. Die gegevens kun je in de GUI nagaan, maar ik gok sterk dat de pool bestaat uit 50 adressen vanaf 192.168.0.100, dus als je willekeurig waar tussen de 192.168.0.2 en 192.168.0.99 gaat zitten komt het goed. Netmask is standaard voor een /24, dus 255.255.255.0 en gateway is het IP van de router (jij maakt er 192.168.x.x van, dat zal geheid 192.168.0.1 zijn). Oh, en stel voor de zekerheid handmatig een paar DNS servers in. Google is meestal veilig, dus 8.8.8.8 en 8.8.4.4.

Als je dan wel verbinding hebt is het probleem alleen DHCP en kan het een setting zijn in router of PC. Je kunt de instellingen gewoon zo laten zoals je handmatig ingesteld hebt, zolang je onthoudt dat als je PC op een ander netwerk komt je het weer op automatisch meot zetten.

Heb je dan nog geen verbinding, dan zou het kunnen dat er iets grondig mis is met de ethernet-interface van de router.

Oslik blyat! Oslik!

• .pointer
Da's een heel bericht, zal eens even de tijd nemen dat ding te resetten en evt. de DHCP oplossing proberen, zal dan laten weten als het gelukt is! Bedankt voor de hulp!!

• .pointer
Herinstalleren v/d router werkte trouwens niet. Ik zocht even op een Guide hoe het moest, dat instellen. Via de gegevens die jij gaf (subnet, ip, standaartgateway), is het gelukt!! Ik was echt verbaast, ik heb zelden dat als ik iets handmatig instel, het dan echt werkt :o Echt bedankt!
Pagina: 1