Toon posts:

Hard disk probleem !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen?

Ik heb een ATA 100 schijf Western digital 40 Gb 7200rpm, en een Asus A7V moederplank. Laatstgenoemde heeft een ATA 100 promise IDE controler. De schijf is nu master in het systeem, en voor de rest zitten er geen schijven in. Alleen aan de ATA 33/66 controler hangt een DVD-tje en een ficker.

Ik wil win2000 installeren maar....
Als ik opstart via de CD van win2000 zegt ie dat ie geen hard disk kan vinden. In de bios vindt ie deze ook niet.

Maar met opstarten krijg je op gegeven moment wel een melding dat ie de schijf vind.
als ik met een WIN'98 bootdisk opstart kan ik de schijf wel partitioneren en formateren.

Maar als ik het systeem overzet op de WD, start het systeem niet op, ongeacht wat ik kies om via te booten in de bios-setup.

kortom een lang verhaal......

Verwijderd

Topicstarter
Foutje van mijn kant....

de WD drive is niet master maar single

Verwijderd

gewoon win2000 installen en dan op F6 (staat een keer aangegeven) volgens mij een keer drukken, dan kan je een driver laden via een diskette, ik kreeg hem bij mij ATA100 controller bijgeleverd.

zo herkende win2000 mijn hd uiteindelijk..
win98 deed het altijd al gewoon zonder driver disk.

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ja is een bekend probleem zo los je het als het goed is op:

Meteen in het begin van de install vraag hij onder in beeld of je scsi-controllers ed wil instaleren. Dat wil je druk dus op f6.

Na verloop van tijd vraagt ie dan nogmaals of je extra spullen wilt instaleren druk dan op S, voer een schijfje in met daarop de win2000 drivers voor je ide controller (Als het goed is kwamen die bij je mobo).

Nu kan ie je hd wel vinden als het goed is

suc6

Verwijderd

Topicstarter
OK dat ga ik proberen.

Maar hoe boot ik nu vanaf deze disk. ma.w. hoe selecteer ik deze schijf om te booten in de setup

is dat onder other boot device

[SCSI/onboard ATA boo]

Verwijderd

ik heb als mijn bios is gestart nog een extra bios voor mijn ATA100 controller....

en in mijn bios kan ik instellen dat ik eerst van de ATA100 schijf wil starten, ik weet zo niet uit mijn hoofd waar het staat, maar het ziet er ong zo uit,

first boot device: FLOPPY
second boot device: ATA100

Verwijderd

Topicstarter
Die keuze heb ik niet.

Ik heb ook geen Abit maar een asus mobo , wellicht gebruiken deze een andere bios

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 13:12 schreef artfather het volgende:
Die keuze heb ik niet.

Ik heb ook geen Abit maar een asus mobo , wellicht gebruiken deze een andere bios
Je moet van je asus-installatie cd de drivers incl. de textsetup.oem kopieren op een floppy, en dan idd zoals eerder is gezegd f6 indrukken bij booten. Kies voor SCSI device en laat win2k zoeken naar je drivers op floppy. Kies dan voor promise nt drivers.

Verwijderd

Topicstarter
thanx, het is allemaal gelukt
draait als een zonnetje
Pagina: 1