Verwijderd

Topicstarter
Beste,
Graag had advies van de beeldinstellingen van deze prachtige tv
Kijk vooral films en series via een mediaplayer
Tv wordt via de digibox bekeken.
Hopelijk heeft iemand hier advies over.van
Mvg nico
:)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-02 12:08
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:35:
Hopelijk heeft iemand hier advies over.van
Hier zeer zeker... :P

Nickname does not reflect reality

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
De beste beeldinstellingen zijn voor elke televisie, en zeker plasma, weer anders. De beste instellingen van iemand anders hoeven dus niet de beste instellingen voor jouw televisie te zijn. Sterker nog, die instellingen kunnen het beeld ook slechter maken dan het al is.

Het beste kun je een kalibratie uit(laten)voeren. Hier zijn veel hulpmiddelen voor zoals Blu-Ray discs / DVD's en programma's via de computer. Maar je kan het ook door een bedrijf laten doen welke ISF kalibratie uitvoert. Daarmee krijg je een veel beter resultaat dan wanneer je het zelf doet doordat zij gebruik maken van professionele apparatuur.

Als ik mij niet vergis zijn er een aantal Tweakeraars in het Panasonic plasma forum die dit doen tegen een schappelijke prijs. Vraag het daar eens zou ik zeggen.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-02 23:27

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als start kun je in ieder geval beginnen met Cinema/warm en de beeldverwerkingen (met name IFC) zoveel mogelijk uit.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Brad Pitt
mr.paaJ schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 19:56:
Als start kun je in ieder geval beginnen met Cinema/warm en de beeldverwerkingen (met name IFC) zoveel mogelijk uit.
IFC op maximaal hier en uitermate tevreden ermee. Dat schok-schok-schok beeld kwam mij de keel uit :)

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-02 19:17
Dat is heel persoonlijk. Standaard staat IFC volgens mij op maximaal.
Toen ik de eerste keer een aflevering serie vanaf mijn mediaspeler startte, viel me, heel snel, juist het enorme schokken op. IFC op "OFF" gezet en het beeld is zoals het hoort

24p is inderdaad niet volledig vloeiend maar de IFC van Panasonic werkt in ieder geval niet zo goed als bij andere merken.
Bij mijn projector heb ik de zogenaamde 2:2 pulldown aanstaan. Dit betekend dat alle framerates verdubbeld worden. 24P --> 48P, 25P --> 50P en 30P --> 60P. Dit bevalt me juist enorm goed.

• Brad Pitt
Athome schreef op zondag 10 maart 2013 @ 18:25:
Toen ik de eerste keer een aflevering serie vanaf mijn mediaspeler startte, viel me, heel snel, juist het enorme schokken op. IFC op "OFF" gezet en het beeld is zoals het hoort
Als het beeld met IFC op uit minder schokt dan met IFC op maximaal klopt er, uiteraard, iets geheel niet.
24p is inderdaad niet volledig vloeiend maar de IFC van Panasonic werkt in ieder geval niet zo goed als bij andere merken.
Geen enkele frame interpolatie techniek werkt perfect maar ben op de VT50 er enorm tevreden mee.
Bij mijn projector heb ik de zogenaamde 2:2 pulldown aanstaan. Dit betekend dat alle framerates verdubbeld worden. 24P --> 48P, 25P --> 50P en 30P --> 60P. Dit bevalt me juist enorm goed.
En dát is relevant vanwege...? ;)

Pagina: 1