Ik heb uit de Game BBG dit systeem gehaald en daar eigenlijk gewoon de HD en Videokaart uitgegooid. En dan krijg je dan het volgende lijstje.
Ik heb de HD vervangen door een simpele maar snelle SSD, verder heb ik een WLAN kaartje erbij gedaan aangezien we geen netwerk aansluiting hebben op de locatie waar de computer komt te staan.
Monitor, toetsenbord, muis en printer etc heb ik nog allemaal. Videokaart gebruik ik van het moederbord.
De computer wordt alleen gebruikt voor de volgende dingen:
- Voor office gebruik, waarbij eigenlijk alleen wordt ingebeld ( via VPN ) naar werk
- Voor thuis-office gebruik, waar redelijk intensief gebruikt met het MS Office pakket. ( vriendin is financial controller, dus de excel sheets die zij maakt zijn zeer uitgebreid ! )
- Voor recreatief browsen, er worden geen spelletjes gespeeld. Wel filmpjes en ander WOG
Mijn vraag is dus:
Is deze computer voldoende flexibel genoeg om 3 tot 5 jaar mee te gaan?
Is deze computer stil??? Hij staat namelijk in de woonkamer. Dus tips om hem stiller te krijgen zijn altijd welkom!
Ben ik nog iets vergeten?
Is deze computer misschien overkill voor zijn doel?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 149,90 | € 149,90 |
| 1 | ASRock B75 Pro3-M | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Cooler Master K280 | € 31,11 | € 31,11 |
| 1 | TP-Link TL-WDN4800 | € 31,85 | € 31,85 |
| 1 | Corsair CMV8GX3M2A1333C9 | € 40,95 | € 40,95 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 53,45 | € 53,45 |
| 1 | Samsung 840 series SSD 120GB | € 84,70 | € 84,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 446,86 | |
Ik heb de HD vervangen door een simpele maar snelle SSD, verder heb ik een WLAN kaartje erbij gedaan aangezien we geen netwerk aansluiting hebben op de locatie waar de computer komt te staan.
Monitor, toetsenbord, muis en printer etc heb ik nog allemaal. Videokaart gebruik ik van het moederbord.
De computer wordt alleen gebruikt voor de volgende dingen:
- Voor office gebruik, waarbij eigenlijk alleen wordt ingebeld ( via VPN ) naar werk
- Voor thuis-office gebruik, waar redelijk intensief gebruikt met het MS Office pakket. ( vriendin is financial controller, dus de excel sheets die zij maakt zijn zeer uitgebreid ! )
- Voor recreatief browsen, er worden geen spelletjes gespeeld. Wel filmpjes en ander WOG
Mijn vraag is dus:
Is deze computer voldoende flexibel genoeg om 3 tot 5 jaar mee te gaan?
Is deze computer stil??? Hij staat namelijk in de woonkamer. Dus tips om hem stiller te krijgen zijn altijd welkom!
Ben ik nog iets vergeten?
Is deze computer misschien overkill voor zijn doel?
Programmer - an organism that turns coffee into software.