Gesloten windows omgeving creeeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mglange
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-07-2022
Hallo,

Ik ben van plan enkele touchscreen pc's te plaatsen in de winkel waar ik werk.
Nou wil ik op die PC's een gesloten omgeving laten draaien waar alleen een internetbrowser te zien is en de klant hier niet uit kan. Ik wil dus dat de klant alleen op mijn webpagina kan kijken en deze niet kan verlaten. Dit omdat we dan het assortiment wat niet fysiek in de winkel staat wel in de winkel kunnen laten zien.
Weet iemand hoe ik dit kan realiseren?

Alvast bedankt.

Gr. Mglange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Google ff op kiosk mode, kiosk browser, etc. Dat is de algemene benaming voor wat je zoekt. Er is zelfs een speciale linux-distro voor beschikbaar.

Deze bv: http://www.binaryemotions.com/easy-digital-signage/

[ Voor 17% gewijzigd door MaximusTG op 07-03-2013 14:24 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:21

ResuCigam

BOFH

Ik heb zelf goede ervaringen met Kioware. Het doet precies wat jij wilt, het is betaalbaar, makkelijk te configureren en in een hoop varianten verkrijgbaar (Kioware Lite is in jouw geval voldoende).

[ Voor 3% gewijzigd door ResuCigam op 07-03-2013 14:34 ]

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mglange
dankjewel ik zal eens kijken of ik hier iets mee kan?
Weten jullie misschien ook een goede gratis variant van een dergelijk programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:09

Pierre

Van nature lui!

ResuCigam schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:29:
Ik heb zelf goede ervaringen met Kioware. Het doet precies wat jij wilt, het is betaalbaar, makkelijk te configureren en in een hoop varianten verkrijgbaar (Kioware Lite is in jouw geval voldoende).
En die doet het maar 500 uur, je zal dus een licentie moeten kopen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 23:22

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik zou gaan voor een windows embedded systeem. Eenvoudig te configureren en retestabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mglange
Er zit nu al een windows embedded systeem op de touch screen pc. Hierdoor kan ik hier vrij weinig in wijzigen of doe ik iets verkeerd. Heel vaak als ik iets wijzig dan is dit weer teniet gedaan na herstarten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Leg dit dan even neer bij degene die die systemen heeft geconfigureerd. En wat betreft je eerdere vraag:
MaximusTG schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:22:
Google ff op kiosk mode, kiosk browser, etc.
dit + free/gratis

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 14:51

Sebazzz

3dp

Mglange schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:43:
Heel vaak als ik iets wijzig dan is dit weer teniet gedaan na herstarten.....
Zal wel een Born Again achtige oplossing in de computer zitten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mglange
Dit is een PC die wij hebben gekregen van een leverancier met software van die leverancier erop. Die heb ik al kunnen omzeilen maar wijzigingen worden dus teniet gedaan. Ik zal eens zoeken naar een dergelijke born again oplossing. Wat betreft de kioskmode:
De kioskmodus in Microsoft Internet Explorer gebruiken
IE bevat dit blijkbaar zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Er zijn nu 2 situaties:
1. Vind de leverancier het best wat je er mee doet. Dan zou ik die eens benaderen welke software het is.
2. De leverancier heeft dit als beveiliging ingebouwd in een soort bruikleen-setup -> omzijlen van beveiliging -> hoort niet thuis op tweakers

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icejuh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10-2024
Toevallig een HP thin client? Die gebruiken EWF om geen wijzigingen toe te laten (na een reboot althans). In de taalkbalk zie je een groen slotje, als je daar met je rechtermuisknop op klikt en drukt op 'Commit EWF' en reboot, dan zijn je wijzigingen opgeslagen. Je kunt het ook uit zetten door op 'Disable EWF' te klikken, dan wordt alles wel continu opgeslagen.

#hidw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mglange
Er zat inderdaad een EWF manager op die alles opslaat. Langzaam maar zeker komen we er:D Heeft er nu nog iemand tips hoe ik de touchscreen blijvend gekalibreerd krijg? Als ik dit doe is het goed maar na de restart is alles weer helemaal door mekaar (links het scherm aanraken, rechts de cursor)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ik gok dat je na het kalibreren ook even de wijzigingen moet committen naar de schijf met de EWF manager :)

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mglange
Dat had ik dus algeprobeerd maar na de herstart zijn alle wijzigingen opgeslagen alleen de kalibratie is weer naar de klote.....
Pagina: 1