Toon posts:

Max. gehuegen op Asus CUSL2-C

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen.

Ik ben in het bezit van een Asus CUSL2-C
moederbord. Ik heb nu 512 MB intern geheugen.
Dit wil ik graag gaan uitbreiden naar 3 * 512 MB. Nu staat er in de manual echter een tegenstrijgigheid ...

Men zegt er zitten 3 dimm sloten op het mb.
Per slot 8, 16, 32, 64, 128, 256, 512 Mb.

Mijn plan is dus 3 * 512 Mb.

Wat is nu het vage ... onderaan staat Total System Memory (Max 512).

Ik kan me haast niet voorstellen dat er maar 512 Mb maximaal in gaat.

Heb zelf al op de site van asus gekeken maar dat wordt ik niet wijzer van !

Wie oh wie ?

Verwijderd

Er gaat idd max 512 totaal aan geheugen in... Is geloof ik beperking van de chipset...

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

eff naar de winkel gaan,
3x 512 kopen
erin gooien
werkt niet
gaat je terug
en koop je 3x 256
werkt niet?
ga je terug
en lever je 1x 256 mb in

http://mrfloris.com

Verwijderd

Intel i815 chipset support niet meer dan 512MB, je kunt hier niks aan doen, behalve een ander mobo kopen met een BX chipset of VIA Apollo Pro 133a chipset

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 00:57
tis toch echt zo, 815 support niet meer dan 512mb!, ach en meer is ook niet nodig imho.

Heb nu in de mijne 2x128mb en 1x 256mb inguduwd, alle slotjes vol en meteen de max van het mobo berijkt, mooier kan toch niet ?..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Intel i815 is een chipset bedoeld voor de gewone consumenten, die hebben niet meer nodig dan 512MB(lijkt me een logische redenering)
Voor de veeleisende consumenten heeft Intel de i820 chipset, die alleen wel RDRAM nodig heeft.
Enige reden waarom iedereen looopt te janken dat de i815 niet meer dan 512MB aankan, is omdat de geheugenprijzen op dit moment zo laag zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 juni 2001 12:43 schreef oppertweaker het volgende:
Intel i815 is een chipset bedoeld voor de gewone consumenten, die hebben niet meer nodig dan 512MB(lijkt me een logische redenering)
Voor de veeleisende consumenten heeft Intel de i820 chipset, die alleen wel RDRAM nodig heeft.
Enige reden waarom iedereen looopt te janken dat de i815 niet meer dan 512MB aankan, is omdat de geheugenprijzen op dit moment zo laag zijn.
Ben ik niet helemaal met je eens, het bord is niet zoals ik eerder vermeld van mijzelf maar van een fotograaf die er in photoshop nog wel eens mee te keer gaat.

Bestanden van100 mb zijn dan niks .... vandaar ...

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:35
Ik moet geen enkel mobo dat een max van 512 MB heeft, ik heb nu al 512 en vind dat WEINIG.

Ik heb het niet zo op VIA-chippies vandaar dat dat uitsluitend een 440BX chippie kan worden :)

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:14
je kan een cuv4x bordje kopen, die is met via chipset en kan dacht ik 1,5 gb (3*512)RAM aan. dat bord is trouwens maar 290 gulden ofzo

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Knightwolf
Op zondag 03 juni 2001 13:28 schreef MGSNK het volgende:
je kan een cuv4x bordje kopen, die is met via chipset en kan dacht ik 1,5 gb (3*512)RAM aan. dat bord is trouwens maar 290 gulden ofzo
Klopt, maar ik heb liever een BX-bord ;)

• Knightwolf
Op zondag 03 juni 2001 13:10 schreef Tycho het volgende:

[..]

Ben ik niet helemaal met je eens, het bord is niet zoals ik eerder vermeld van mijzelf maar van een fotograaf die er in photoshop nog wel eens mee te keer gaat.

Bestanden van100 mb zijn dan niks .... vandaar ...
Ik fotosoep ook nogal es wat, heb er dus ook zat ervaring mee...... daarbij een paar GoT-Babe-draadjes laten wil ook wel je RAM vol-vreten :D

Verwijderd

512MB lijkt weinig nu de prijzen zo laag zijn, je hebt er waarschijnlijk nog geen 1x profijt van gehad

• WiD
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Op zondag 03 juni 2001 13:29 schreef Knightwolf het volgende:

Klopt, maar ik heb liever een BX-bord ;)
BX kan ook maar max 256mb dimms aan, dus op de meeste mobo's "slechts" 768 of 1024mb.

Verwijderd

Dan neem je toch gijn een Serverworks bord?

• Knightwolf
Op zondag 03 juni 2001 13:32 schreef WiD het volgende:

[..]

BX kan ook maar max 256mb dimms aan, dus op de meeste mobo's "slechts" 768 of 1024mb.
Zou ik niet weten, maar ik heb geen 512 MB-DIMMs en zal ik ook niet kopen ook niet. Die zijn alleen verkrijgbaar met ECC en dat maakt de boel beetje trager.

Kheb nu 2x 256 MB Crucial/Micron CAS222 en daar wil ik er nog 1 of 2 bij nemen als ik de mogelijkheden heb (en het niet te duur is)

• Knightwolf
Op zondag 03 juni 2001 13:33 schreef oppertweaker het volgende:
Beetje prijzig of niet ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57
Op zondag 03 juni 2001 13:33 schreef oppertweaker het volgende:
Die zijn teringduur en er moet registered ram in. Nee, wat dat betreft kun je beter een i440GX nemen, daar kan 4*512MB in :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Knightwolf
Op zondag 03 juni 2001 13:39 schreef abbadon het volgende:

[..]

Die zijn teringduur en er moet registered ram in. Nee, wat dat betreft kun je beter een i440GX nemen, daar kan 4*512MB in :)
Volgens mij zijn die nergens meer te krijg, weet jij welk type mobo nog zo'n 440GX chippie heeft?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57
Op zondag 03 juni 2001 13:45 schreef Knightwolf het volgende:

[..]

Volgens mij zijn die nergens meer te krijg, weet jij welk type mobo nog zo'n 440GX chippie heeft?
Zijn erg zeldzaam indeed, maar er zijn voor een leuk prijsje (340~380 piek) nog een paar SuperMicro P6DGE's te koop (zie pricewatch) dit zijn Dual Slot 1 borden. De nieuwere revisies kunnen ook Coppermine's aan :) Alleen kan je er niet mee o.c.'en ;( Ik heb er een tijdje terug over gedacht zo iets te nemen: de stabiliteit van een Intel GX in combinatie met één of twee PIII 850 (de P6DGE is zelfs getest met een PIII 1GHZ met 100MHz FSB). Alleen stond mij de teruggang van 133 naar een 100MHz bus tegen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Knightwolf
Op zondag 03 juni 2001 13:55 schreef abbadon het volgende:

[..]

Zijn erg zeldzaam indeed, maar er zijn voor een leuk prijsje (340~380 piek) nog een paar SuperMicro P6DGE's te koop (zie pricewatch) dit zijn Dual Slot 1 borden. De nieuwere revisies kunnen ook Coppermine's aan :) Alleen kan je er niet mee o.c.'en ;( Ik heb er een tijdje terug over gedacht zo iets te nemen: de stabiliteit van een Intel GX in combinatie met één of twee PIII 850 (de P6DGE is zelfs getest met een PIII 1GHZ met 100MHz FSB). Alleen stond mij de teruggang van 133 naar een 100MHz bus tegen.
Die "teruggang" ken ik niet, want ik heb altijd nog maar een BX-chip thuis gehad, dus altijd al 100 MHz standaard. Dit Tbird op m'n werk, ik merk het verschil niet eens tussen 100 of 133 MHz geheugen hoor :?

Maar wat voor mij weer een tegenvaller zou zijn in jou verhaal is dat je niet kan OC'en ;)

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Jaaaaaaaaaaaa...CuMine XEON's!

Dit zijn Slot 2 borden zoals GX omdat de GX de Xeon chipset is.

Maar goed topic was max geheugen en da's 512Mb op de 815, je kan er meer instoppen en dan blijft de teller gewoon op 512 staan (heb het geprobeerd)

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• Knightwolf
Op zondag 03 juni 2001 22:59 schreef Tijger het volgende:
Jaaaaaaaaaaaa...CuMine XEON's!

Dit zijn Slot 2 borden zoals GX omdat de GX de Xeon chipset is.

Maar goed topic was max geheugen en da's 512Mb op de 815, je kan er meer instoppen en dan blijft de teller gewoon op 512 staan (heb het geprobeerd)
Goed voorbeeld, en helaas voor Tycho...
Pagina: 1