Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uit persoonlijke ervaring weet ik dat ik het ontwikkelen van nieuwe software vele malen leuker vind dan het beheer ervan. Beheer bestaat toch voornamelijk uit kleine changes en het fixen van bugs. Het bouwen van nieuwe software en nieuwe functionaliteit vind ik gewoon veel uitdagender.

Ik ben nu op zoek naar een nieuwe baan en het valt me op dat bedrijven het ontwikkelen van software uitbesteden (aan detacheerders) en achteraf alleen het beheer intern doen. Als Java ontwikkelaar kun je dus kiezen tussen detachering (veel reistijd) of beheer (minder uitdagend werk imho).

Ik vroeg me af of jullie dit herkennen en of jullie hier een oplossing voor weten? Ik heb weleens gehoord van termen als een 'softwarehuis', maar ik kan hier geen concrete voorbeelden van vinden in het oosten van Nederland (Arnhem). Alle suggesties welkom :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:35
De meeste grote organisaties werken met een mix tussen intern en ingehuurd personeel voor software ontwikkeling. Ik zie niet waarom je niet intern bij Unit4 (Apeldoorn), VGZ (Arnhem), Belastingdienst (Apeldoorn) o.i.d. zou kunnen werken.
Tenslotte betekent detachering niet automatisch reistijd. Software engineering is een vrij generiek vakgeboed waarin je ook binnen redelijke afstand van je woonplaats projecten moet kunnen vinden (hangt wel een beetje van je woonplaats af natuurlijk). Ook zou je kunnen kijken naar Luminis Closesure, die hebben zo hun principes over aanwezigheid bij de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:04
In het software vakgebied waar ik zit (embedded) wordt er veel minder totaal uitbesteed en veel meer samengewerkt om kennis op te doen. Wij zitten met 12ontwikkelaars en op het moment 5 vaste externe krachten. Alles uitbesteden is voor ons geen optie omdat de domeinkennis die wij in de software stoppen de kern is waar wij geld aan verdienen.

Volgens mij geld overal er wordt pas uitbesteed als het maken van software geen core business is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterBlue
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:48
Het is niet zo dat je als gedetacheerde continu van bedrijf naar bedrijf hopt. Heb opdrachten gehad die jaren duurden en ik praktisch een interne was. Zit nu in het derde jaar van mijn huidige klus en fiets naar het werk. En ik heb zowel nieuwbouw als onderhoud gedaan.
Het leuke van onderhoud vond ik wel dat er geen project deadlines waren en ik de rust kon nemen om te werken aan de kwaliteit van de code, verbeteren van processen, nieuwe tools uitproberen. Heb zelfs even met Scala geëxperimenteerd voor een specifiek probleem van de klant.
Het is dus allemaal niet zo zwart wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
t_captain schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:28:
De meeste grote organisaties werken met een mix tussen intern en ingehuurd personeel voor software ontwikkeling. Ik zie niet waarom je niet intern bij Unit4 (Apeldoorn), VGZ (Arnhem), Belastingdienst (Apeldoorn) o.i.d. zou kunnen werken.
Tenslotte betekent detachering niet automatisch reistijd. Software engineering is een vrij generiek vakgeboed waarin je ook binnen redelijke afstand van je woonplaats projecten moet kunnen vinden (hangt wel een beetje van je woonplaats af natuurlijk). Ook zou je kunnen kijken naar Luminis Closesure, die hebben zo hun principes over aanwezigheid bij de klant.
Bedankt voor de tips! Helaas zijn er bij de belastingdienst en vgz geen vacatures en unit4 doet alleen .net lijkt het.