Ik ga in mijn game pc mijn huidige HD6950 vervangen. Na het lezen van reviews en forum posts heb ik besloten de HD7950 te zullen gaan nemen en kom ik tot de volgende selectie aan kaarten:
De prijzen verschillen niet veel en de koelers op de genoemde kaarten komen positief uit reviews voor zover ik heb gelezen, maar ik kom er niet uit welke kaart nu het snelst is en welke de beste "bang for the buck" geeft. Is bijvoorbeeld de gebooste versie sneller dan een kaart met standaard OC? Zijn de verschillen tussen de kaarten dusdanig minimaal dat het niet uitmaakt welke ik kies?
Zoals gezegd is het een upgrade voor mijn game pc en zal de kaart dus met name gebruikt worden om te gamen (resolutie: 1920x1080). Ik zal de kaart in eerste instantie niet gaan overclocken, maar mogelijk dat ik dit in toekomst nog wil gaan doen.
Voor de volledigheid mijn overige specs:
AMD Phenom II X6 1090T Black Edition @3.9Ghz
Asus Sabertooth 990FX
Kingston KHX1600C9D3K2/8GX
XFX ProSeries 750W XXX Edition
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Club3D Radeon HD 7950 royalKing | € 269,30 | € 269,30 |
1 | Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 | € 270,60 | € 270,60 |
1 | Sapphire HD 7950 Boost 3GB GDDR5 | € 275,90 | € 275,90 |
De prijzen verschillen niet veel en de koelers op de genoemde kaarten komen positief uit reviews voor zover ik heb gelezen, maar ik kom er niet uit welke kaart nu het snelst is en welke de beste "bang for the buck" geeft. Is bijvoorbeeld de gebooste versie sneller dan een kaart met standaard OC? Zijn de verschillen tussen de kaarten dusdanig minimaal dat het niet uitmaakt welke ik kies?
Zoals gezegd is het een upgrade voor mijn game pc en zal de kaart dus met name gebruikt worden om te gamen (resolutie: 1920x1080). Ik zal de kaart in eerste instantie niet gaan overclocken, maar mogelijk dat ik dit in toekomst nog wil gaan doen.
Voor de volledigheid mijn overige specs:
AMD Phenom II X6 1090T Black Edition @3.9Ghz
Asus Sabertooth 990FX
Kingston KHX1600C9D3K2/8GX
XFX ProSeries 750W XXX Edition