Eigenschappen voor videobewerking

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-03-2013
Hi,

Ik ben op zoek naar een laptop waarmee ik mijn video's geschoten in 1080p 60fps kan editten? Waar moet ik op letten bij aankoop? Minimale specificaties videokaart, processor?

Gr,
Micko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-07 21:19
En welke laptops heb je zelf op het oog? Erleen heel karige topicstart. Budget? Groot? Klein? Koelkast? Vederlicht?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-03-2013
Ik heb er nog geen op het oog, aangezien ik niet weet waar ik op moet letten. Welke minimale specificaties de laptop moet hebben. Budget < 1000. Geen koelkast, maar ik begrijp dat ik voor dat geld geen vederlichte kan kopen.
Ik ben meer op zoek naar de specificaties waar ik op moet zoeken i.p.v. een laptop zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Edit je met premiere of met wat anders? Voor premiere wil je een iig een nvidia grafische kaart er in hebben. (gtx 650 ofzo) En een zo snel mogelijke processor met zo veel mogelijk cores. Hyperthreading heeft ook nut. (i7 dus) En het liefst een SSD er in ipv een normale harde schijf.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 21:31
Lichtgewicht + videobewerking = pricewatch: Sony Vaio SVS1512V1E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:04

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

In principe kan je met vrijwel iedere laptop. Het ligt namelijk vooral aan de software, en hoeveel geduld je hebt. ;)

Ik heb zelf jarenlang 1080p60 video bewerkt op een Core2Duo 2 Ghz met 2 GB geheugen, en dat is goed te doen als je van tevoren de videobestanden transcodeert naar een intermediate codec.

In de praktijk wil je zo snel mogelijk kunnen werken. Dan wil je dus een zo snel mogelijke CPU met veel cores, veel geheugen, een dikke grafische kaart, een grote en snelle harde schijf en een beeldscherm met een hoge resolutie.

Omdat je de CPU en videokaart niet kan upgraden bij een laptop wil je dus vooral die zo snel mogelijk hebben. Andere componenenten kun je later nog uitbreiden als je meer performance wil.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:50
pricewatch: Asus N56VZ-S4215H dit is volgens bij ook wel een degelijke laptop voor je doeleinden. Je kunt er zelf dan nog een ssd in plaatsen d.m.v een caddy en dan de cd drive opgeven of de hdd vervangen.
Pagina: 1