Corsair H80i versus luchtkoeling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floesh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-12-2022
Beste mede tweakers,

Ik ben bezig mijn systeem in een andere kast te bouwen, namelijk in de Fractal Design Define Mini. Aangezien deze behuizing ruimte biedt voor een waterkoeler (Corsair H80i) vraag ik mij af of dit een goede investering is t.o.v. een luchtkoeler (Scythe Mugen 3 PCGH of Cooler Master Hyper 412S). Het prijsverschil van €85 t.o.v. €40 is best aanzienlijk. Belangrijk is ook dat de koeling vrij stil is.

Wat is jullie mening?

Hieronder mijn systeem:
Behuizing: Define Mini
CPU: 2500K
MOBO: Asus P8P67M-Pro
DDR: Corsair Vengeance 8GB
GPU: MSI 560Ti Twin Frozr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:16

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb eerst een Noctua NH-D14 in mijn systeem gehad en nu vervangen voor een Corsair H80i. Ik heb wel meteen de standaard fans vervangen voor de Corsair SP120 Quiet Edition fans en kan met deze setup qua geluid geen verschil merken met de Noctua. Maar qua koeling is de H80i wel een stuk beter dan de Noctua NH-D14.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik in het begin niet blij was met de H80i want die maakten een ratel geluid. Dit bleek later lucht in de pomp te zijn, toe ik de PC kast een paar keer schuin had gehouden verdween dat geluid en is ook niet meer terug gekomen. Na die tijd was de koeler dus echt zeer stil e ben ik heel blij dat ik de Noctua vervangen heb voor de H80i.

Ik hoop dat je iets aan deze info hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floesh
Bedankt voor je reactie.

De fans bij de H80i zijn zonder kleurring en zonder rubbers op de hoeken dezelfde als SP120 serie toch?

Ik heb toevallig thuis een duo pack van de SP120 Quiet Edition liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:16

DON PAPA

Tweaker-fan

Standaard zitten er SP120L High Performance Fans op de H80i, en ik heb er nu dus SP120 Quiet Edition fans op gezet.

Het verschil in deze twee:

Afbeeldingslocatie: http://img818.imageshack.us/img818/7978/96972033.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floesh
Ok thanks, dat is een groot verschil zeker omdat ik een lage geluidsproductie belangrijk vindt.

Ik heb onderstaande vergelijkingstabel kunnen vinden; http://nl.hardware.info/v...l/producten/130488-166761

De H80i koelt hier iets beter dan de Mugen 3, maar heeft een lagere efficiëntie (warmte*geluid) maar dat is met de stock fan's.

Wat is je mening over de geluidsproductie met de Quiet Edition fans? Heb je overclocked?