Inbranden op Dell 2312HM?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:12

codex

Geen OpenAI agent :)

Topicstarter
Ik heb nu zoiets vreemds, ik heb de laatste dagen last van golven over mijn 2312HM, met daarbij flikkeringen en een effect wat lijkt op het dichtbij bekijken van een oud CRT beeldscherm. Nu sluit ik net mijn computer af, het lijkt wel of het beeld is ingebrand! Ik heb mijn monitor al uitgeschakeld, een reboot gedaan van mijn PC, maar dit blijft aanwezig(zie links bovenin):
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/335fqqx.jpg

Gelukkig heeft DELL een goede klantenservice, ik heb ze gebeld en krijg morgen een nieuw scherm geleverd. Maar ik was in de veronderstelling dat dit zich alleen bij plasma scherm kan voordoen. Ik lees wel wat zaken over inbranden op LCD schermen, maar dat zou maar tijdelijk zijn.

Edit:
Ik heb zowel mijn PC als mijn scherm een half uur uitgezet en de stekker uit het stopcontact getrokken. Het ingebrande deel blijft zichtbaar na opnieuw inschakelen, zelfs als mijn pc is uitgeschakeld en het scherm in power save modus schiet. 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door codex op 07-03-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inbranden kan nog steeds bij LCD's daarom hebben we screen savers en is het slim om af en toe een andere wallparer etc. te nemen. Maar denk dat het hier gaat om een defect n.a.v. een slecht paneel. De vlekken kunnen ook komen door vocht ophoping achter het scherm wat alleen gebeurt als er te weinig gelucht word in de ruimte waar het scherm staat en een te hoge lucht vochtigheid heerst.Maar goed dat er garantie is!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2013 19:36 ]