Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Eerst en vooral, mijn kennis van vmware server is niet al te groot.
Ik ben een stagiair bij een bedrijf waar een vcenter server draait.
Omdat de werknemers het redelijk druk hebben, probeer ik dit zelf op te lossen.

De vCenter server is hier gecrashed.
Ik kan niet meer connecten met de vSphere client (the connection failed because of a connection failure) en wanneer ik naar de vCenter server ping krijg ik ook geen resultaat.

Er staan hier een aantal server waar ESXi op draait en die zitten allemaal in dezelfde cluster.
Wat ik niet weet is hoe vCenter server hardwarematig in elkaar zit.
Staat dat ook op een server geïnstalleerd?

Via wat googlewerk vond ik een aantal oplossingen.
1 Daarvan was de mgmt-vmware service herstarten?

code:
1
# service mgmt-vmware restart

Maar hoe geraak ik in die console als de vCenter server down is?

• killbillfast
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

killbillfast

Challenge accepted!

vcenter server kan een virtuele of een fysieke machine zijn die op windows draait. dus even kijken waar die draait en connecten, daar heb je geen vcenter voor nodig.

Livestream : http://twitch.tv/BF_Billiam

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het snelle antwoord.
Maar connecten met de vcenter server lukt niet.
Als ik met de vSphere client probeer te connecten krijg ik: the connection failed because of a connection failure

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-11 13:54

xiD

12345

Buiten dat het naar mijn mening van zowel jouw als het bedrijf niet handig is dat jij als stagiair je vingers hieraan gaat branden, zou je uit moeten zoeken waar vCenter Server draait.

Dit kan virtueel in het cluster zijn of op een fysiek station (zoals killbillfast aangeeft). Je kan dan even inloggen op die machine en kijken of je een reden kan vinden (service gestopt? machine vast gelopen? zijn er genoeg te bedenken). Als ik jou was zou ik hooguit de machine een reboot geven en mocht dat niet helpen iemand inschakelen die er verstand van heeft.

67890

Verwijderd

Topicstarter
De werknemer die hier voor gemachtigd is de hele dag op locatie aan het werken.
Zit in een vervelende situatie aangezien ik nu niet veel kan doen.
Ga hem eens mailen om te vragen of hij er eventueel vanop afstand mee kan connecteren of mij eventueel de gepaste rechten kan geven.

• LD1995
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-11 18:26
Zou gewoon kijken of dat die in de lucht is, controleren op netwerk verbinding en controleren of dat de vCenter Server service draait. Verder kan je niet zoveel doen denk ik zonder aan instellingen te gaan kloten maar omdat je stagiair bent zou ik dat iniedergeval niet doen.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:06

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

vCenter Server is de naam van het software product van VMware. De fysieke of virtuele server waar dat pakket op draait kan dus heel goed down zijn.

Indien fysiek: loop naar het rek en zoek de machine waar (hopelijk) dan een stickertje o.i.d. op zit waaruit je kan afleiden dat dit de vCenter machine is. Kijk of hij uit staat (kapotte voeding oid) en fix dat.

Als hij virtueel is - succes :P. Je moet dan uitvissen op welke ESX host dat ding draait en dus met de vSphere client naar alle hosts connecten tot je hem gevonden hebt. En nu maar hopen dat local vsphere connect niet uitgeschakeld is... :P.

- edit -

Afbeeldingslocatie: http://pubs.vmware.com/vsphere-4-esx-vcenter/topic/com.vmware.vsphere.gsclassic.doc_41/getting_started/images/home_page_setup_02.png

Plaatje ter verduidelijking. In deze afbeelding is de vCenter Server een fysieke machine, die als portaal dient voor het management van je ESX hosts, waarop dan weer de virtuele machines draaien.

Je kunt die fysieke vCenter Server echter ook binnen een virtual machine draaien en tussen de rest van de VM's plempen die allemaal op een ESX host draaien. Als hij dan down gaat, moet je weten op welke host hij stond, daar direct naar connecten en uitvissen waarom die specifieke VM dan down is (en waarom de rest dan niet).

Een VM gaat niet zo snel down (en zelfs in de standard license zit tegenwoordig HA inbegrepen dus zou hij herstart worden) dus ik vermoed dat jij hier probeert een fysieke vCenter Server te bereiken, dus ik zou dat ding even fysiek gaan opzoeken in je serverrack(s) en kijken wat er aan de hand is (voeding stuk, network los etc).

[ Voor 47% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-03-2013 12:36 ]

Pagina: 1