Dag iedereen.
Mijn titel is een beetje fout, ik bedoelde Entity Framework classes serializeren (weet niet hoe ik een titel moet aanpassen.)
We proberen met WCF custom objecten door te sturen. Het probleem is dat die objecten niet zelf gemaakt zijn, maar gegenereerd zijn door het Entity Framework, en dus 'speciale' datatypes bevatten (niet de gewone ints en strings). Na wat opzoeken lijkt het erop dat deze klasses geserializeerd moeten worden. We weten dat niet echt zeker, en ook het toepassen is heel onduidelijk voor ons.
Het gegeven is dus dat we een 'Wallet' klasse hebben, gegeneerd door het Entity Framework uit onze databank, en we deze Wallet klasse willen doorgeven via WCF. Ik had dat dus zo gedaan in onze interface:
Echter werkt dit niet, want de client krijgt altijd een fout:
Heeft iemand ervaring met de combinatie van WCF/Entity Framework en het doorsturen van objecten?
Dank bij voorbaat.
Mijn titel is een beetje fout, ik bedoelde Entity Framework classes serializeren (weet niet hoe ik een titel moet aanpassen.)
We proberen met WCF custom objecten door te sturen. Het probleem is dat die objecten niet zelf gemaakt zijn, maar gegenereerd zijn door het Entity Framework, en dus 'speciale' datatypes bevatten (niet de gewone ints en strings). Na wat opzoeken lijkt het erop dat deze klasses geserializeerd moeten worden. We weten dat niet echt zeker, en ook het toepassen is heel onduidelijk voor ons.
Het gegeven is dus dat we een 'Wallet' klasse hebben, gegeneerd door het Entity Framework uit onze databank, en we deze Wallet klasse willen doorgeven via WCF. Ik had dat dus zo gedaan in onze interface:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| [DataContract]
public partial class Wallet
{
[DataMember]
public int getwalletID { get { return walletID; } }
[DataMember]
public string getname { get { return name; } }
} |
Echter werkt dit niet, want de client krijgt altijd een fout:
Echter is er in de server logs niets te vinden, want die blijft gewoon werken.An error occurred while receiving the HTTP response to http://localhost:8860/ComplementaryCoins.svc. This could be due to the service endpoint binding not using the HTTP protocol. This could also be due to an HTTP request context being aborted by the server (possibly due to the service shutting down). See server logs for more details.
Heeft iemand ervaring met de combinatie van WCF/Entity Framework en het doorsturen van objecten?
Dank bij voorbaat.
[ Voor 6% gewijzigd door Carharttguy op 07-03-2013 09:55 ]