EVGA X79 Classified Hulp nodig omgeving NH

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views

• y_boonstra
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-01 15:04
Ik heb gisteren mijn nieuwe build afgemaakt met een EVGA X79 Classified motherboard en een nieuwe i7 3820 CPU.

Echter werken deze 2 niet samen met een oudere bios versie. Het systeem wil namelijk niet opstarten maar blijft zichzelf resetten. Om dit op te lossen heb ik een nieuwe versie BIOS nodig.

Helaas kan ik mijn BIOS niet flashen aangezien de PC niet wil opstarten (is een bekend probleem met dit mainboard lees ik achteraf in het forum). :( :(

Is er iemand in de omgeving Hoorn met hetzelfde type motherboard die welwillend is om mijn bios chip te voorzien van een nieuwe firmware?

Ik zou hier heel erg bij geholpen zijn.

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:23

Baggeraar

Wat een gebagger..

Ik denk dat je eerder op zoek moet naar iemand met een processor die wel werkt op de oude bios firmware. (of een cpu bestellen op een webshop en deze binnen de 14 dagen terugzenden) en daarmee dan de bios te flashen naar de nieuwste versie.

• y_boonstra
Persoonlijk zou ikl nooit mijn CPU uitlenen dus ga er vanuit dat een ander dat ook niet wil / zou doen..

Een bios chip flashen is zo gebeurd..

En een CPU bestellen gebruiken en weer retour zenden kan niet gezien je de zegel van de verpakking moet verbreken en eigenlijk ook niet zo netjes is om het op die manier te doen ;)

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:23

Baggeraar

Wat een gebagger..

Neen maar de kans dat je iemand binnen aanvaardbare straal rondom je woonst vindt met eenzelfde moederbord is vrij klein lijkt me. En ik denk dat, mits je waarschijnlijk je pc zo snel mogelijk up-and-running wil hebben, de snelste manier is om een compatibele cpu te bestellen en daarmee je bios te flashen.

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:16
Neem eens contact op met een aantal pc zaken bij jou in de buurt. Er zit er vast wel een tussen die bereid is jou even te helpen voor 2 tientjes. :)

• y_boonstra
Daar heb ik ook al aan zitten denken.. maar dat gaat helaas niet zo makkelijk. de PC zaak bij ons in hoorn heb ik een paar jaar hele dikke bonje mee gehad (ze hadden mijn laptop kwijtgeraakt bij reparatie) en sinds die tijd heb ik mijzelf beloofd daar nimmer en nooit meer terug te komen.

Tevens is mijn PC extreem zwaar tegen de 40 kilo en erg groot.

• Hoshingen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11-2025
40 kilo? Holy shit. Hoe doe je dat?

Zelf heb ik ook een i7 3820 maar heb een ASRock extreme 4 Mobo. Had ook problemen met de default BIOS toen ik het net had gekocht. Gelukkig kon ik nog wel zover komen dat ik de BIOS kon flashen. Daarna bijna geen problemen meer gehad. Ik denk toch dat je even over je principes heen moet stappen en naar die computerzaak moet bellen.

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:16
Sodeju, daar zou ik ook flink pissig om worden zeg.

Maar het enige wat je mee moet nemen dan is je moederbord. Voor het flashen moet je er even een CPU in prikken, 2 geheugenstripjes een videokaartje en een voeding. Dat hebben ze wel liggen in elke zaak hoor! :) Gewoon eens rondbellen bij de zaken in de buurt.

• y_boonstra
Hoshingen schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:25:
40 kilo? Holy shit. Hoe doe je dat?
Coolermaster cosmos 2 (huge motherf****r)
CPU en GPU watergekoeld dmv dualbay reservoir met 2x MCP 655 pomp
1x MO-RA PRO 9 x140 mm radiator (is leeg al 7 kilo)
2 liter koelvloeistof

en uiteraard al het standaard werk.. HD, SSD voeding etc.

zo kom je snel tegen de 40 kilo..
Viel mij ook zwaar tegen toen ik hem 2 trappen omhoog moest tillen :S

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor vraag & aanbod hebben we http://tweakers.net/aanbod

Dit is iig niet de plek ervoor.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1