[Windows kleur] "windows text" en "message text" hetzelfde?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-10 09:52
OS is Windows 7 x64. Wil de kleuren naar mijn smaak aanpassen, gewoon basic zonder toeters en bellen. Bijkomend wens is dat ik een hekel aan witte achtergronden heb. Dus het volgende aangepast:

Afbeeldingslocatie: http://img37.imageshack.us/img37/1473/61656398.png

Probleem is dat de kleur van de 'Window text' gelijkgeschakeld wordt met de message text (zie 'message box' ). Wanneer ik de kleur van de message text vervolgens in zwart aanpas, verandert de window text ook mee en valt Window text weg in de zwarte achtergrond. And so on... :(

Sommige delen van Windows zijn daardoor onleesbaar. Ik vraag mij af waarom window text en message text gelijkgeschakeld zijn? |:( In een poging dit handmatig door te drukken, dook ik het register in. Ik tref het volgende aan:

Afbeeldingslocatie: http://img28.imageshack.us/img28/325/82574023.png

Window text is zichtbaar. Vreemd genoeg staan de Rood-Groen-Blauw-kleuren in rechterrij op 0 0 0, hetgeen zwart inhoudt, terwijl ik toch echt witgrijze letters zie. :?
De andere RGB-waarden corresponderen ook niet met wat ik zojuist ingesteld had. Bijkomend probleem is dat de message text niet erin vermeld staat, terwijl die wel als aparte entry weergegeven staat in Windows kleurenschema.

Enfin, u begrijpt. Een Twieker die weet hoe je de kleur van message text op zwart kunt krijgen. :?

[ Voor 3% gewijzigd door Hatsieflatsie op 07-03-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 17:41

DeTeraarist

#Boots2Asses

Kijk eens onder HKEY_CURRENT_USER\CONTROL Panel\Colors
Waar je nu kijkt zie je de standaardwaarden die naar nieuwe profielen wordt gekopieerd. Wat je hebt gewijzigd valt onder de eigen(current user) instellingen.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2013 04:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 04:12:
[...]

Ik vermoed dat er bij jou toch wat dingen door elkaar zijn gehutseld. 8)
Dit zie ik in m'n custom look die 'gewoon' via dit schermpje is aangepast.

[afbeelding]
:F Kijk eens naar de tekst kleur. Beide zwart. De een is dan wat groter dan de ander, maar de kleur is hetzelfde. Het gaat er juist om dat als je 't venster zwart maakt, met witte tekst, berichtschermen ook witte tekst geeft.

Ik zit nu zelf te kijken in het register, maar zie helemaal geen sleutel met de naam Message Text. Het ziet er naar uit dat 't toch gecombineerd is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Helemaal gelijk in. Ik heb ook eens alle kleuren in Windows Classic omgezet naar donker, maar dan ook echt alles. Niet alleen het normale venster, maar ook de berichtschermen waar de TS over valt waren donker. Geen probleem met de tekst kleur in zo'n geval :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 04:12:
[...]

Ik vermoed dat er bij jou toch wat dingen door elkaar zijn gehutseld. 8)
Dit zie ik in m'n custom look die 'gewoon' via dit schermpje is aangepast.

[afbeelding]
Daar gaat het niet om. Zie OP.
Hero of Time schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:46:
[...]
Ik zit nu zelf te kijken in het register, maar zie helemaal geen sleutel met de naam Message Text. Het ziet er naar uit dat 't toch gecombineerd is.
In Windows worden het als 2 opties weergegeven. Dan moet het toch een aparte entry zijn?
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:37:
[...]

Pff, het gegeven voorbeeld was inderdaad vermoeiend. :+
De enig haalbare comfy oplossing lijkt niet tot het gaatje te willen gaan met zw/wit thema's.
Ehm? Ik weet niet of je het door hebt, maar we zitten hier op Tweakers.

Waar men dingen naar zijn smaak tweakt. Als je iets wilt veranderen, moet het ook mogelijk zijn, in plaats van genoegen te nemen met wat je voorgeschoteld krijgt.

[ Voor 54% gewijzigd door Hatsieflatsie op 07-03-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Hmmz, kennelijk is men hier algauw tevreden met wat Windows ze voorschotelt. ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nee, daarom ben ik naar Linux gegaan :+

Maar je wilt de messagebox grijs houden? Niet een andere kleur? Of anders de witte tekst groen maken ofzo, zodat 't op grijs en zwart te lezen is?

Pagina: 1