Dilemma: welke 7970?

Pagina: 1
Acties:

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:16
Beste collega's,

Normaliter ga ik altijd zelf aan de slag en kies ik de beste hardware binnen mijn budget en prestaties.
Ik ben voornemens om een ATI 7970 aan te schaffen. Ik zit nu met een GTX 480, die langzamerhand zijn leeftijd gaat tonen. Aangezien ik de laatste tijd steeds meer problemen heb (prestaties en crashes) die veelal Nvidia gerelateerd zijn vind ik het mooi tijd om over te stappen op ATI.

Ik heb mijn oog laten vallen op de 7970. Nu heb je daar, tegenwoordig, twee smaken in de stock en de GE (GHz edition). Nu zit ik almaar te tobben. Vanmiddag had ik bij mijn werkgever de Gigabyte GV-R797OC-3GD
dit is een OC - of wellicht GHz versie - en als klap op de vuurpijl krijg je drie jaar garantie.
Nu hebben we ook XFX HD 7970 Double Dissipation - echter geen OC - of GHz - én 'maar' twee jaar garantie.

De Gigabyte is vanavond verkocht en er is geen zicht termijn of en wanneer deze weer binnen komt. De kaarten haal ik het liefst bij Coolblue - naast de aantrekkelijke prijs - weet ik dat hun RMA afhandelingen altijd puik zijn.

Nu zit ik dus met een steen in mijn maag - wacht ik op de Gigabyte? Of ga ik voor de XFX - neem de garantie voor lief en overclock - eventueel - de kaart zelf.

EDIT: Aye-aye, ik zie nu dat ik in het verkeerde subje zit. Als een mod deze tegen komt, kan hij deze dan in advies componenten plaatsen? Danku :)

[ Voor 5% gewijzigd door SacreBleu op 06-03-2013 23:12 ]

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-02 12:40
Lekker wachten op de gigabyte kaart. Ik lees in veel reviews dat deze er erg goed vanaf komt en dat de XFX veel geluid produceert vergeleken met de gigabyte kaart. Misschien toch een andere webshop kiezen? 4launch, mycom en afuture heb ik persoonlijk goede ervaringen mee, met voorkeur voor 4launch. Ook wat RMA afhandeling betreft.

[ Voor 4% gewijzigd door stimmits op 07-03-2013 08:44 ]

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:44
De oc kan je zlf doen lijkt mij. Garantie vind ik persoonlijk wel weer belangrijk..