Ik ben sinds vandaag het programma Speedfan gaan gebruiken. Ik laat Speedfan momenteel De Temp1 automatisch regelen. Wat is het verschil tussen de individuele cores en Temp1? Wat moet ik Speedfan laten regelen?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Pardon? Hier ga je toch wel even flink de mist in..Fordox schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 00:28:
en temp1 kan de cpu sensor zijn van je moederbord. deze staat (bij intel) ongeveer gelijk aan de core temps.
[ Voor 6% gewijzigd door nedernakker op 07-03-2013 07:37 ]
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Welke raad jij aan? En kan ik bij beide programma's de fan op automatisch zetten?Fordox schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 00:28:
stap liever over op open hardware monitor, of hwmonitor.
Ik vind SpeedFan behoorlijk overzichtelijk en het werkt naar wens (na een paar uur experimenteren).nedernakker schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 07:36: Temp1 is naar alle waarschijnlijkheid de Tcase temperatuur, dit is wel de CPU sensor op het moederbord maar is in verre van ongeveer gelijk van de coretemps (Tjunction). Voor het verschil tussen deze twee en de maximale veilige waardes: klik
ah kijk eens aan, weer wat geleerd.nedernakker schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 07:36:
[...]
Pardon? Hier ga je toch wel even flink de mist in..
Temp1 is naar alle waarschijnlijkheid de Tcase temperatuur, dit is wel de CPU sensor op het moederbord maar is in verre van ongeveer gelijk van de coretemps (Tjunction). Voor het verschil tussen deze twee en de maximale veilige waardes: klik
open hardware monitor. deze is iets sneller, ziet af en toe iets meer sensoren en kan leuke grafiekjes maken. ze lijken verder anders veel op elkaar.Ghoxer schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:34:
[...]
Welke raad jij aan? En kan ik bij beide programma's de fan op automatisch zetten?
speedfan werkt wel, maar niet altijd. mijn persoonlijke ervaring (en wat ik gelezen heb hier op tweakers) is niet echt goed over speedfan. het is net als een virusscanner, het werkt (voor jou), dus je vind hem goed. maar dat betekend niet dat er niet iets beters is.Ghoxer schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:26:
[...]
Ik vind SpeedFan behoorlijk overzichtelijk en het werkt naar wens (na een paar uur experimenteren).
Alleen vraag ik mij dus af waar ik SpeedFan op moet laten reageren, de Tcase temperatuur of de coretemps?
[ Voor 45% gewijzigd door Fordox op 07-03-2013 09:32 ]
Kan Open Hardware Monitor de fan van mijn CPU regelen?Fordox schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:28:
open hardware monitor. deze is iets sneller, ziet af en toe iets meer sensoren en kan leuke grafiekjes maken. ze lijken verder anders veel op elkaar.
nee dit zijn temperatuur uitlees programma's.Ghoxer schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:35:
[...]
Kan Open Hardware Monitor de fan van mijn CPU regelen?
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq