Installeren van Windows 7 op Windows 8 computer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkTje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 22:41
Een nieuwe computer gekocht, weg vertrouwde omgeving van Windows ;w.. nu ben ik bezig om Windows 7 te installeren op een Windows 8 computer. Het wil alleen niet zo lukken

De computer boot namelijk niet mijn bootable USB of DVD, terwijl dit alle andere Windows 7 computers wel doen. Nu heb ik flink liggen google en het heeft te schijnbaar iets te maken met de BIOS instellingen, al deze tutorials en How-To's gedaan maar tevergeefs (safe boot, uefi-firmware, boot menu, boot priority etc.)

Als laatste dramatische oplossing heb ik de hardeschijf van de nieuwe computer eruit gehaald, aan een andere computer gehangen, geformarteerd en dan was het tijd om Windows te installeren.. zou je denken. Schijnbaar heeft deze computer iets van Windows 8 in zijn BIOS (?) en wil hij niets anders dan dit booten..

Ben ik de enige met dit probleem want zoeken geeft mij alleen resultaten van dual-boot. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkTje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 22:41
Oplossing
http://install-climber.bl...dvdinstallationmedia.html

Schijnbaar belangrijk om de EUFI op de laatste plaats te zetten bij de priority!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:06

FreakNL

Well do ya punk?

Of je installeert een start menu vervanger. Dan is het gewoon Windows 7+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekie01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik heb dit van de week ook gehad.
De computer boot namelijk niet mijn bootable USB of DVD, terwijl dit alle andere Windows 7 computers wel doen. Nu heb ik flink liggen google en het heeft te schijnbaar iets te maken met de BIOS instellingen, al deze tutorials en How-To's gedaan maar tevergeefs (safe boot, uefi-firmware, boot menu, boot priority etc.)
How to:
in het BIOS de functie Veilig opstarten uitschakelen en de functie Legacy-ondersteuning inschakelen.

Bron:
http://h10025.www1.hp.com...&product=5360013&sw_lang=
Als laatste dramatische oplossing heb ik de hardeschijf van de nieuwe computer eruit gehaald, aan een andere computer gehangen, geformarteerd en dan was het tijd om Windows te installeren.. zou je denken. Schijnbaar heeft deze computer iets van Windows 8 in zijn BIOS (?) en wil hij niets anders dan dit booten..
De HDD moet je in MBR formaat formatteren. Anders kan windows 7 er niet op. Windows 8 heeft standaard een ander formaat (i.c.m. fabrikant partitie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26

TheVMaster

Moderator WOS
Ook Windows 7 kan gewoon op een GPT disk geinstalleerd worden, maar ik vermoed dat UEFI waardoor Secure Boot ingrijpt en hij dus niet wil booten. Je zou inderdaad even in je BIOS moeten duiken om UEFI etc uit te schakelen.

Andere optie is gewoon op je disk helemaal te wipen, zodat hij geen UEFI info meer vind en je hem (eventueel met aanpassing in de BIOS) wel gewoon kunt booten (zelfs via jou 'installatie-methode').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 08:37

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Ik heb hetzelfde probleem, blijf de melding krijgen dat er geen er kan geen systeempartitie worden gemaakt en geen bestaande systeempartitie worden gevonden.
er stond win8 op en dacht ga lekker terug naar w7, dus USB Drive met w7 erin en format C:... en toen die melding, schijf al geformateerd in andere pc, maar dat doet niks. USB stick met w8 doet ook niks.

Secure boot krijg ik niet uit, geen bios optie, net zoals andere opties die hieronder aangegeven worden. (waardeloze bios van Zotac voor mijn gevoel)

Gaarne een oplossing voor mijn probleem.

Opties:
Gparted gebruiken om Schijf te wijzigen?
Andere HD's (deze waren puur voor data geven dezelfde foutmelding)

[ Voor 9% gewijzigd door lawaai op 03-07-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:54

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

lawaai schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 20:32:
Ik heb hetzelfde probleem, blijf de melding krijgen dat er geen er kan geen systeempartitie worden gemaakt en geen bestaande systeempartitie worden gevonden.
er stond win8 op en dacht ga lekker terug naar w7, dus USB Drive met w7 erin en format C:... en toen die melding, schijf al geformateerd in andere pc, maar dat doet niks. USB stick met w8 doet ook niks.

Secure boot krijg ik niet uit, geen bios optie, net zoals andere opties die hieronder aangegeven worden. (waardeloze bios van Zotac voor mijn gevoel)

Gaarne een oplossing voor mijn probleem.
En als je de schijf niet formatteerd, maar compleet leegmaakt? Dat wil zeggen: alle bestaande partities verwijderen...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 08:37

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Question Mark schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 20:43:
[...]

En als je de schijf niet formatteerd, maar compleet leegmaakt? Dat wil zeggen: alle bestaande partities verwijderen...
Andere HD's (die alleen voor data gebruikt werden) geven dezelfde foutmelding. Maar kan het proberen, hoe doe ik dat overigens het makkelijkst? (google's eerste optie was killdisk)

Nou had nog een andere schijf waar w7 op stond (deze zat eerst in mijn servertje) en vanuit deze schijf ben ik nu w8 opnieuw aan het installeren op de schijf waar w8 op stond. Alvast bedankt voor meedenken.

[ Voor 19% gewijzigd door lawaai op 03-07-2013 21:14 ]

Pagina: 1