nieuwe samengestelde pc geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-07 14:32
ik heb net een splinternieuw systeem samengesteld en in elkaar geknutselt maar wanneer ik hem voor het eerst (en vele keren daarna) opstart verschijnt er geen beeld. het beeldscherm zegt simpelweg ' no signal '.

ik heb alle beschikbare videopoorten geprobeerd, beide DVI van de videokaart, de in het moederbord geintegreerde HDMI en de geintegreerde VGA.

het eerst wat ik daarna deed was voeding uitzetten, powerbutton even ingedrukt houden en daarna alle connectoren op het moederbord nagelopen waaronder; cpu fan, cpu voeding en de voeding voor het moederbord.

daarna heb ik het weer getest en weer geen beeld (ook geen geluid maar er zit geen speaker is dus dat is logisch). hierna heb ik mijn twee RAM modules eruit gehaald en heb weer getest. wederom zonder resultaat.
hierna heb ik er één genomen en deze in alle vier de sloten geprobeerd, geen resultaat.

ik heb ook gekeken of de videokaart er goed in zat, dit was het geval. daarna de voeding aansluitingen opnieuw erin gedaan maar weer zonder enig resultaat.

uiteindelijk zijn het de fan's en hun ledlampjes die als enige werken (alle fans dus ook de cpu fan).
hierbij liep mijn kennis van hardware enigzinds ten einde, zonder Bios valt er softwarematig niets te knutselen, dit is waarom ik uw hulp vraag.

hier de specificaties van mijn systeem:
- Western Digital Green 1TB, 3,5 inch
- asrock z77 pro3 socket 1155
- intel core i5-3350p socket 1155
- corsair CX 600watt modulair
- MSI gtx 660 Twin frozr
- corsair vengeance DDR3 1600 mhz (2x4gb)
- corsair carbide 500r ATX midi tower

deze zijn alle gekocht bij MyCom en zijn nu 3 dagen oud.
het enige wat mij opviel en waar ik erg over twijfel is het feit dat
de 1 na laatste contactje op de videokaart slechts half is vergelijken met de anderen. (zie hieronder)

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/29o4ymb.jpg

elke hulp is welkom!

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 474628

Je zult toch echt eerst een speaker / buzzer moeten opduikelen. Aan de hand van piepjes probeert het moederbord je namelijk vaak iets duidelijk te maken. Heel veel succes ermee!

Tip: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Edit: In de 3350p zit geen IGP, dus zonder videokaart wordt het ook niets.
Edit2: http://www.tones.be/asset...ForceGTX_Titan_3Qtr1a.jpg heeft ook een verkort pootje.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 474628 op 06-03-2013 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:04
Ik heb een vaag vermoeden dat het misschien wel eens de bios versie kan zijn. Op de CPU lijst van je moederbord staat dat, afhankelijk van welke batch van de i5 3350P je hebt, bios versie 1.3 of 1.5 nodig is. Je zou dit kunnen testen door een andere s1155 CPU in jouw pc te stoppen, zodat je in het bios kunt en de laatste versie kunt flashen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
bedankt voor jullie reactie!

ik zal even een buzzer uit een oude pc trekken en deze aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:55
Misschien een heel stomme opmerking, maar ik heb eenzelfde soort euvel gehad. heb je wel de voedingskabel aangesloten op je HDD?
Die was ik namelijk zelf vergeten aan te sluiten en ik kwam ook geen steek verder. Heeft mij een tijdje gekost om erachter te komen dat ik alleen een SATA kabel had aangsloten -_-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
uhm ja heb allebei aangesloten, maar ook voordat ik er uberhaupt een hdd in had deed ie niks :S
zojuist de grootste onheil mogelijk aangehaald, heb het schroefje van mijn broertjes kast in de voeding laten vallen nadat ik zijn buzzer gejat heb.

nu maar hopen dat hij hem niet aanzet voordat ik hem eruit heb :P

maargoed de buzzer deed niks toen ik opstarten (voor de zekerheid de polen omgedraaid aangezien dit niet is aangegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Mobo doa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
? sorry ik snap niet wat je bedoeld. volgens mij is het geen mobo moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mobo= MOederBOrd, doa=Death On Arrival
Of te wel, Chris Smoove vermoedt dat jouw moederbord stuk is en waarschijnlijk al stuk was toen je hem kreeg. Maak in ieder geval zo snel mogelijk een RMA ticket bij MyCom aan, die kun je later altijd nog cancelen als je hem aan de praat krijg.

Mijn moederbord heeft trouwens een buzzer en een speakeraansluiting, geen idee of dat inwisselbaar is, maar heb je daar op gelet?

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 474628 op 07-03-2013 09:37 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
nee er stond op het aansluitinkje van de buzzer "speaker" en dus heb ik hem aangesloten op de "speaker" pennetjes op het moederbord :p.

en ik zal zeker een RMA ticket aan gaan maken bij MyCom voor het geval dat, bedankt voor de tip. het moederbord heeft idd nooit gewerkt dus dan is dus een typisch gevalletje doa.

EDIT: als ik weer thuis ben zal ik proberen de volgorde van het geheugen nog te veranderen, in de handleiding van het moederbord staat dat je om dual channel te activeren het eerste en derde slot moet benutten. dit heb ik nog niet geprobeerd dus zal ik jullie hier vanmiddag over het resultaat inlichten.

[ Voor 32% gewijzigd door aminam op 07-03-2013 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook zonder dual channel zou je moederbord gewoon moeten booten en alles hoor! Dus dat gaat helemaal niets helpen. Zeker niet omdat je al netjes je reepjes RAM één voor één hebt getest in alle sloten. Dual channel is puur om je performance op te hogen, dus ja, je moet er wel op letten, maar nee, het gaat je PC nu niet opeens booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
oké, ben op het moment aan het mailen met MyCom om tot een oplossing te komen dus ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danieloc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 11:11
Moi_in_actie schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:46:
Ik heb een vaag vermoeden dat het misschien wel eens de bios versie kan zijn. Op de CPU lijst van je moederbord staat dat, afhankelijk van welke batch van de i5 3350P je hebt, bios versie 1.3 of 1.5 nodig is. Je zou dit kunnen testen door een andere s1155 CPU in jouw pc te stoppen, zodat je in het bios kunt en de laatste versie kunt flashen.
ik weet vrijwel zeker dat dit je probleem op gaat lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
zal ik dan bij het retouren van het moederbord beschrijven dat er een nieuwere BIOS versie nodig is om compatible te zijn met de beschikbare proccesoren?

het zou namelijk nooit de bedoeling kunnen zijn dat IK voor een andere proccesor moet gaan zorgen om bios te gaan flashen terwijl het moederbord splinternieuwe is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Danieloc en Moi_in_actie kunnen best wel eens goed gelijk hebben, ik dacht dat moederborden altijd wel geluid maken als er iets mis is, maar het Asrock lijstje (http://www.asrock.com/support/faq.asp?id=286) geeft aan dat een Bad CPU geen geluid maakt, dus dat maakt debuggen wel lastig. Wat je nog wel even kunt proberen is al je RAM er uit halen en kijken of hij 3 longs beeps geeft, maar dat zal wel niet het geval zijn, want bij bad memory had je wel een foutcode moeten gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
je hebt ook al geprobeerd om op te starten zonder de videokaart? (dus alleen met de onboard)
En zonder alle randapparatuur (harde schijf, dvd, en dergelijke)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
uiteraard, het zij alleen dat de processor waar het om gaat een 3350p is, waarbij de p aangeeft dat het een cpu is met een uitgeschakelde gpu eenheid. er zal dus uberhaupt geen beeld mogelijk met alleen geintegreerde graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB147
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-07 13:45
Heb je ook de 8 pins stekker in het Mobo zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
je bedoeld die voor de cpu?

want ja die heb ik er al opnieuw ingedaan, net als de hoofdvoeding voor het bord.

[ Voor 61% gewijzigd door aminam op 07-03-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB147
Heb je al een andere videokaart geprobeerd?
Anders denk ik dat je CPU of mobo defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 13:35
Ik heb hetzelfde gehad bij mijn mediacenter. Die heeft lange tijd gewoon gewerkt en opeens hetzelfde euvel. Gelukkig had ik een spare MOBO liggen e.d. en bleef hetzelfde probleem. Uiteindelijk het geheugen vervangen (ook corsair) en het ding draait weer als een zonnetje.

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
ik heb nog wel een 8600 liggen, zal het proberen maar heb het papier voor het terugsturen van het moederbord al ingevuld..

of het ook echt het moederbord is weet ik dus niet, misschien kan ik beter de cpu terugsturen aangezien die waarschijnlijk niet compatible is. maar als ze hem daar testen en zeggen is niks mis mee en ze sturen hem terug, ja daar schiet ik natuurlijk ook niet veel mee op :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB147
Wat ik begrijp van de site van Asrock, is dat je minimaal bios versie 1.50 moet hebben voor je CPU.

[ Voor 6% gewijzigd door MB147 op 07-03-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
correct ik heb een retourformulier aangevraagd voor mijn proccesor. ik ga gebruik maken van mijn 14 dagen bedenktijd en koop een 3470 terug, deze vereist slechts bios versie 1.20, is zon 17 euro duurder maar ook 0,5 ghz sneller.

deze zal waarschijnlijk wel compatibel zijn met mijn moederbord en heeft bovendien ook een grafische eenheid.

ik dank u allen dan ook zeer voor het opsporen van de oorsprong van mijn probleem. mocht het met de nieuwe proccesor nog niet lukken dan post ik dat wel maar voorlopig kan ik verder.

nogmaals bedankt iedereen!

Pagina: 1