Winterbanden... zal ik de gok wagen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-06 16:06
Een vriend en ik zitten erover te denken om zaterdag naar Hannover te gaan voor de IEM finals, maar ik ben niet in het bezit van winterbanden. Voor vrijdagnacht (we gaan waarschijnlijk ergens rond 05:00 rijden) houden ze 0 graden en zaterdag 1 met kans op sneeuw.

Hoe strikt zijn ze hiermee in Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Als buitenlander ben je niet verplicht om winterbanden te rijden, wel om je voldoende aan te passen aan de weersomstandigheden. Als die het nodig maken om winterbanden te gebruiken en je bent betrokken bij (je hoeft niet eens de veroorzaker te zijn) ga je een leuke tijd tegemoed met je verzekeraar (not).

Oh ja, boete voor het niet rijden van winterbanden wanneer de weersomstandigheden dit wel vereisen is 40,- bij gevaarzetting 80,-

[ Voor 17% gewijzigd door max op 06-03-2013 21:03 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:54
Gister naar CEBIT geweest met een auto zonder winterbanden. Lekker in het zonnetje gereden met 15 graden. Ofwel, ik zou me er niet al te druk om maken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Racemol op 06-03-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-07 09:53

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het is niet dat je een bergpas gaat beklimmen onder mogelijke winterse omstandigheden. Bij de voorspelde temperaturen gaat er sowieso niet veel sneeuw vallen en als er toch wat valt hoeft het geen probleem te zijn op normale banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

max schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:57:
Als die het nodig maken om winterbanden te gebruiken en je bent betrokken bij (je hoeft niet eens de veroorzaker te zijn) ga je een leuke tijd tegemoed met je verzekeraar (not).
Alleen als je een Duitse verzekeraar hebt, waarom zou je Nederlandse verzekeraar moeilijk doen?

Anyway: ik zou de gok wagen, mits je banden verder in goede staat zijn. Met kans op sneeuw is het niet leuk als je bandjes nog maar 2mm profiel hebben :+

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Omdat de Duitse verzekeraar van de tegenpartij jou (aldanniet geheel) aansprakelijk zal stellen, terwijl je dat voor jouw Nederlandse verzekeraar niet bent. Krijg je zo'n welles-nietes spelletje.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:26
Je banden moeten aangepast zijn aan de omstandigheden oftewel zolang je niet op sneeuw rijdt mag je in Duitsland gewoon op zomerbanden rijden. Gezien de verwachtingen lijkt het me sterk dat er cms sneeuw op de snelweg gaat liggen. Gewoon een dagje van te voren kijken of de weersverwachting niet verandert is naar veel sneeuw en anders gewoon gaan.

[removed]

Pagina: 1